Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:52:04 GMT

رشت 22 کیلومتر معبر فاضلاب در داخل شهر دارد!

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۸۵۵۵

رشت 22 کیلومتر معبر فاضلاب در داخل شهر دارد!

شهردار رشت از ورود 60 نقطه فاصلاب از جمله پساب های شهرک صنعتی، مسکن مهر و بیمارستان ها به گوهررود و زرجوب خبر داد و متذکر شد: در حال حاضر 22 کیلومتر معبر عبور فاضلاب در داخل شهر داریم لذا باید ساماندهی را جدی بگیریم.

به گزارش ایسنا، ناصر حاج محمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان، با اشاره به طول 10 و 12 کیلومتری دو رودخانه رشت، اضافه کرد: در حال حاضر 22 کیلومتر معبر عبور فاضلاب در داخل شهر داریم لذا باید ساماندهی را جدی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم حضور ذی نفعان در طرح احیا و ساماندهی رودخانه های رشت، افزود: امسال شورای شهر رشت سرمایه گذاران را دعوت کرد و فرصت های سرمایه گذاری در رشت با محوریت رودخانه های شهر بررسی شد، اما ابتدا باید رفع آلودگی از رودخانه ها صورت گیرد.

شهردار رشت ادامه داد: مادامی که آب دو رودخانه شهر سالم نباشد، طرح ساماندهی این رودخانه ها و سرمایه گذاری گردشگری اتفاق نخواهد افتاد، زیرا این آلودگی مشکلات زیست محیطی به همراه دارد.

حاج محمدی از ورود 60 نقطه فاصلاب از جمله پساب های شهرک صنعتی، مسکن مهر و بیمارستان ها به گوهررود و زرجوب خبر داد و متذکر شد: شیرابه سراوان نیز بار آلودگی میکروبی برای رودخانه های رشت دارد، لذا باید این آب را زلال کنیم و در مسیر قرار دهیم و سپس به دنبال ساماندهی و بهسازی مسیر برویم.

وی سرمایه گذاری با وجود آلودگی را غیر ممکن دانست و عنوان کرد: باید لایروبی رودخانه های رشت نیز مورد توجه قرار گیرد تا در زمان وقوع سیلاب مشکل ایجاد نکند. همچنین باید فاضلاب های عمودی به رودخانه ها را توسط کلکتورها جمع آوری و در مکان دیگری تصفیه کنیم. اگر آب رفع آلودگی شود می توانیم با احداث سدهای لاستیکی در بالادست آب مورد نیاز شهر رشت را تامین کنیم.

شهردار رشت همچنین بر لزوم قطع فاضلاب ورودی به گوهررود و زرجوب تاکید کرد و گفت: جلوگیری از آب شستگی کف رودخانه نیز مد نظر است.

هایده شیرزادی، فعال محیط زیست و کارآفرین نمونه کشور نیز، در این جلسه اظهار کرد: من یک ایرانی ارزش آفرین هستم؛ نه کارآفرین و دولتمردان باید بدانند که همه کالاها را می توانند وارد کنند، اما محیط زیست را نمی توان وارد کرد.

وی با اشاره به بازدید خود از سایت رفن زباله سراوان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت با مشکلات اعتباری مواجه است لذا باید بازیافت را به مردم بسپاریم.

مدیرعامل شرکت بازیافت و تولید کود آلی کرمانشاه، با بیان اینکه در گام نخست باید دفن زباله را تعطیل کنیم، گفت: عدم دفن زباله برنامه کوتاه مدت و تفکیک از مبدا برنامه میان مدت شهرداری رشت باشد. همانگونه که آپارتمان های میلیاردی ساخته می شود باید باکس های تفکیک زباله خشک و تر نیز در کنار آپارتمان ها تعبیه شود.

شیرزادی تبدیل زباله به ارزش را نیازمند هزینه دانست و عنوان کرد: 70 درصد پسماندهای رشت ماده آلی است و لذا نمی توان مواد تر را سوزاند. در آینده با بحران خاک مواجه خواهیم بود و این مواد آلی می تواند تبدیل به خاک شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه طی 6 سال گذشته حتی یک پروژه بازیافت افتتاح نشده است، خاطرنشان کرد: هر ایرانی با پرداخت سالانه 50 هزار تومان می تواند مشکل زباله را حل کند لذا برای اینکه گیلان را از زباله پاک کنید نیازمند 250 میلیارد تومان هستید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گيلان اقتصاد مقاومتی پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا علیمی با اشاره به عملکرد مدیریت بحران استان قزوین در پیشگیری از سیلاب رودخانه‌ها تصریح کرد: استان قزوین دارای حدود ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر رودخانه اصلی در ۲ حوضه آبریز رودخانه شور و دریای خزر در سطح ۶ شهرستان است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به منظور پیشگیری از سیل، نقاط حادثه‌خیز سیلاب استان شناسایی و مشکلات آن بررسی شد، همچنین اقدامات متعددی در راستای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیرهای عبور سیلاب در سطح کلیه شهرستان‌های استان انجام شد.

علیمی اظهار کرد: در همین راستا و به منظور شناسایی تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌ها به صورت مستمر پایش صورت گرفت و به منظور رفع تصرفات، گروه گشت و بازرسی تشکیل و برای متخلفان اخطاریه صادر شد، همچنین پیگیری طرح شکایت در مراجع قضائی و در نهایت اخذ احکام و یا دستورات قضائی جهت رفع تصرفات در این زمینه صورت گرفت.

وی بیان کرد: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌ها از جمله اداره کل راهداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداری‌ها شهرداری‌ها و دهیاری‌ها لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی پل‌ها در ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: انجام پروژه‌های آبخیزداری در بالادست رودخانه‌ها و پروژه‌های مهندسی رودخانه شامل دیواره‌سازی رودخانه‌ها، سازه‌های کنترل سیلاب رودخانه در سطح شهرستان‌ها، لایروبی رودخانه‌های شهر قزوین، لایروبی رودخانه‌های مرکز شهرستان‌ها، کنترل سیلاب روستاهای نوآباد و شهید آباد آوج، دیواره سازی رودخانه‌های الموت در روستاهای هرانک و کشکدست، بازگشایی مسیر رودخانه مالی‌آباد آبیک، لایروبی رودخانه‌های الموت و انجام مطالعات رودخانه‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی افزود :۷۱ مورد بازید مشترک جهت شناسایی، پایش و بازبینی نقاط حادثه‌خیز و سازه‌های تقاطعی رودخانه‌ها، ۱۸ مورد بازید به منظور کنترل مکان‌های دفع و تخلیه پسماند، معرفی افراد خاطی در حوزه تخلیه زباله و نخاله به محیط زیست به صورت مستمر، برگزاری جلسات توجیهی برای دهیاران و شهرداران نیز از در این راستا انجام گرفته است.

علیمی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ لایروبی رودخانه‌ها در ۲۶ کیلومتر اجرا شده بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۲۴ کیلومتر و در سال گذشته به ۴۲ کیلومتر رسیده است، در نتیجه این اقدامات میزان تلفات ناشی از سیل در سال ۱۴۰۲ به عدد صفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به مقادیر بارش سال زراعی استان قزوین، تصریح کرد: میزان بارش سال زراعی استان در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، ۱۷۰ میلی لیتر است که این میزان تا پایان ۲۴ فروردین ماه سال جاری به ۱۸۰.۱ میلی متر رسیده است، در این میان شهرستان آوج با میزان ۲۲۹.۳ میلی لیتر بیشترین میزان بارش و شهرستان تاکستان با میزان بارش ۱۴۱.۲ میلی‌لیتر کمترین بارش را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6087045

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل