Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان شامگاه چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان افزود: مجموعه کشتی سازی و صنایع دریایی فراساحل از مدیریت، برنامه ریزی و سازماندهی مناسب در این زمینه برخوردار بوده و توانایی خود در ساخت و تعمیرات کشتی و احداث سکوهای نفتی و گازی را ثابت کرده است.

فریدون همتی در این نشست که با حضور اعضای هیأت رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: تمام مجموعه های فعال در این حوزه می توانند سفارش های خود را به ایزوایکو داده و از نتیجه آن مطمئن باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرکت ملی نفتکش در این راستا پیشقدم شد و تعمیر سوپرنفتکش ۳۲۰هزارتنی خود را به ایزوایکو واگذار کرد که مرداد امسال این تعمیر با موفقیت پایان یافت.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خاطرنشان شد: تولید قطعات و لوازم مورد نیاز شناورها و کشتی ها یکی دیگر از حوزه هایی است که می‌توان در راستای اشتغالزایی بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

وی یادآور شد: ظرفیت ایجاد یک شهرک صنایع دریایی در کنار مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس وجود دارد که در صورت تحقق، موجب رونق بیشتر اقتصاد دریا محور و صنعت دریایی کشور خواهد شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت ملی نفتکش به دلیل اعتماد و دادن سفارش تعمیر کشتی به مجتمع کشتی سازی فراساحل و تاثیر آن در رونق ایزوایکو و پایداری اشتغال آن با اهدای لوح، از سوی استاندار هرمزگان مورد تقدیر قرار گرفت.

۹عضو هیات رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای روز چهارشنبه با سفر به بندرعباس از مجتمع کشتی سازی فراساحل بازدید کردند.

 شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.

افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران که هم اکنون درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس اداره می‌شود، مشغول به کار هستند.

مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می‌شوند در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه‌های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیر شناورهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.

۲۰۹۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فریدون همتی هرمزگان صنایع دریایی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

حسین مدرس خیابانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور