Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه کشورهای عرب متشکل از ۲۲ کشور از جمله مصر، عراق و عربستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به درخواست دولت مصر و برای «بحث و بررسی موضوع تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه»، روز شنبه یک نشست اضطراری در سطح وزراء برگزار می کند.

«حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه کشورهای عرب در این باره گفت: «این [تجاوز نظامی] یک حمله غیرقابل قبول به قلمرو یک کشور عضو اتحادیه عرب است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وزارت خارجه مصر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای، «تجاوز ترکیه به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد» و اعلام کرد که «این حمله ای بی شرمانه و غیرقابل قبول به قلمرو یک کشور عرب و برادر است».

گفتنی است که ترکیه روز چهارشنبه عملیات نظامی خود علیه شبه نظامیان کِرد در شمال شرق سوریه را آغاز کرد. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه هدفِ این عملیات نظامی را انهدام آنچه که به ادعای وی «گذرگاه وحشت» در مرز جنوبی ترکیه است، دانست؛ با این حال کشورهای اروپایی از آنکارا خواستند تا این عملیات را متوقف کند.

از سوی دیگر، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر روز چهارشنبه در گفتگویی تلفنی با «برهم صالح» همتای عراقی خود پیرامون تجاوز نظامی ترکیه با وی گفتگو کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر درباره این گفتگوی تلفنی گفت: «تجاوز ترکیه... نمایانگر رویدادی خطرناک است که صلح و امنیت بین المللی را تهدید  و وضعیت بحرانی در منطقه را وخیم تر می کند».

وزارت خارجه مصر نیز با صدور بیانیه ای «نسبت به پیامدهای منفی اقدام ترکیه بر وحدت و یکپارچگی سرزمینی سوریه هشدار داد».

کد خبر 4742511

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه عراق عربستان رجب طیب اردوغان مصر برهم صالح عبدالفتاح السیسی سوریه ایالات متحده آمریکا سوریه عراق ترکیه دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن فرانسه رژیم سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود

هم‌زمان با برگزاری طرح نور که با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های در سراسر کشور به اجرا درآمده است، مناظره‌ای علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین‌ محمد الهی خراسانی، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه و دکتر جواد جاویدنیا، دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و محقق در زمینه حقوق فضای مجازی به مناظره و ایراد سخن خواهند پرداخت.

این جلسه عصر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 الی 18 در مکان مشهد، بلوار مدرس، سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق