Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهوش وقاری، بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل وضعیت همسرم، محسن قاضی مرادی، که مدت‌هاست نیاز به مراقبت دارد هر پیشنهادی که طی این سال‌ها برای همکاری بوده را رد کردم و ترجیح می‌دادم از همسرم مراقبت کنم و در کنارش باشم. در چند اثری نیز طی این مدت بازی کردم اما عوامل تولید این آثار با هم همکاری کرده و پذیرفته بودند که همراه با محسن قاضی مرادی در سر صحنه حاضر شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقاری خاطرنشان کرد: اینکه حضورم در سینما و تلویزیون کمرنگ شده تا اندازه‌ای انتخاب خودم بوده و دلیل دیگرش این بوده که همکاران وضعیت من را می‌دانند و ترجیح می‌دهند به سراغ من نیایند و از بازیگران دیگری استفاده کنند. اینکه پیش از انتخاب خودم، من را حذف کرده‌اند به هیچ‌عنوان اتفاق خوشایندی نیست.

وی افزود: همسرم محسن قاضی‌مرادی این روزها نمی‌تواند فعالیت چندانی داشته باشد، او یا روی تخت دراز کشیده یا کمکش می‌کنم و او را روی مبل می‌گذارم تا خسته نشود و مدام نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. متأسفانه هیچ یک از مسئولان سراغی از ما نمی‌گیرند و من هم بهتر است گلایه‌ای نداشته باشم چراکه گلایه کردن یا نکردن هیچ تأثیری ندارد و اتفاق مثبتی قطعاً رخ نمی‌دهد. متأسفانه هر گلایه‌ای که مطرح می‌شود اینگونه تصور می‌کنند که من قصد مظلوم‌نمایی داشتم یا مشکل مالی دارم. تمام مسأله و دغدغه امروز من همسرم است، ما یک زندگی مشترک داریم و مشکلات‌مان به هم مربوط است و وقتی قرار است از او مراقبت کنم نمی‌توانم فعالیت سینمایی یا تلویزیونی چندانی داشته باشم.

این بازیگر در ادامه گفت: متأسفانه هر روز که وضعیت جسمانی محسن قاضی‌مرادی بدتر می‌شود به جای اینکه حداقل برای روحیه دادن به سراغ ما بیایند برای ساخت مستند به ما رجوع می‌کنند. چرا زمانی که همسرم وضعیت بهتری داشت کسی سراغ ما را نمی‌گرفت؟ وقتی این سوال را از دوستانم می‌پرسم برای اینکه من را فریب دهند، می‌گویند در واقع می‌خواهیم این مستند را برای تو بسازیم که اینگونه از همسرت مراقبت می‌کنی. من تا امروز اجازه ندادم مستندی ساخته شود و در واقع احتیاجی به این کار ندارم و نمی‌خواهم کاری که امروز برای همسرم انجام می‌دهم را به نمایش بگذارم و به طور کل امروز محسن قاضی‌مرادی در شرایط مطلوب و جالبی نیست که از آن مستندی ساخته شود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «همسران» اظهار داشت: نمی‌دانم چرا ما عادت کرده‌ایم افرادی که با هم زندگی می‌کنند یا با هم دوستی و رفاقتی دارند را در هر موضوع دیگری به هم مرتبط بدانیم. حتی وقتی که من و محسن قاضی‌مرادی در یک سریال یا فیلم با هم همبازی بودیم یا در مراسمی حاضر می‌شدیم نگاهی به ما داشتند که گویا ما به خاطر رابطه‌‌ای که با هم داریم در اینجا حاضر هستیم. نمی‌دانم چرا نمی‌توانیم افراد را با شخصیت خودشان جداگانه بشناسیم و جایگاه‌شان را جدا از روابط‌شان بدانیم.

وقاری تصریح کرد: من اگر امروز در کنار همسرم هستم به خاطر خودم است و نمی‌خواهم چیزی به نمایش بگذارم و اگر همه جا کنارش هستم به دلیل این است که او نیاز به یک همراه دارد و نمی‌دانم چرا هر وقت می‌خواهند کاری کنند و مثلاً مستندی درباره محسن قاضی‌مرادی بسازند من را با این وعده که این مستند به نفع تو است و تو را بیشتر نشان می‌دهیم می‌خواهند فریب بدهند.

وی افزود: قطعاً دلیل اصلی غیبت من در عرصه بازیگری، وخامت حال همسرم است. متأسفانه هر روز که حال همسرم رو به وخامت می‌رود به جای حداقل کمک‌های روحی، سراغ ما را می‌گیرند تا از وضعیت‌مان مستند بسازند. کوچکترین انتظاری که ما از خانه سینما داریم این است که سراغی از ما بگیرند و ما را فراموش نکنند. هر بار در انتخابات شورای مرکزی خانه سینما افرادی که کاندیدا هستند را بر اساس معیارهایی انتخاب می‌کنیم که انتظار داریم اتفاقی مثبت رخ دهد اما پس از انتخاب هر فرد دیگر اتفاق مثبتی نمی‌بینیم. ما هم جزوی از جامعه هستیم و همه می‌بینیم که هزینه‌های اولیه زندگی چقدر وحشتناک شده و این شرایط برای کسی که بیماری دارد بدتر است. این هزینه‌های وحشتناک برای همه ما سخت است. من و همسرم بازنشسته آموزش و پرورش هستیم و مخارج‌مان را از حقوق بازنشستگی‌مان تأمین می‌کنیم. هر زمان که به عدم حمایت مسئولان و خانه سینما اشاره کردیم به ما اعتراض کردند مگر نیاز به حمایت مالی دارید؟ در حالیکه مشکلات تنها مشکلات مالی نیست و فکر می‌کنم محسن قاضی‌مرادی امروز بیش از هر چیز نیاز به کمک روحی دارد.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: تا امروز با هیچ یک از پیشنهادها برای ساخت یک مستند درباره محسن قاضی‌مرادی موافقت نکردم، این مستندها که هر روز پیشنهادات برای ساختش با وخامت حال همسرم بیشتر می‌شود، نه به من شخصیتی می‌دهد و نه به همسرم کمکی می‌کند. هدف از ساخت این مستندها را نمی‌دانم اما کاش وقتی حالش بهتر بود به سراغش می‌آمدند. بسیاری تصور می‌کنند که من حسادت می‌کنم اما قطعاً اگر من را درک کنند متوجه می‌شوند که دلیل عدم موافقتم چیست. در نهایت امیدوارم شرایط به شکلی مهیا شود که من هم بتوانم مثل گذشته کار کنم.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی بازیگر سینما و تلویزیون سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: «صدیقه کلیجی» از طلاب دانش آموخته مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) ساری و مادر پنج فرزند است. این بانوی طلبه ۳۱ ساله که سطح دو حوزه را تمام کرده، خانه‌داری می‌کند و مدتی است که با یک شرکت دانش بنیان همکاری دارد و محصولات آرایشی و بهداشتی به همراه مشاوره رایگان در اختیار دوستانش قرار می‌دهد.

وی مادر سه پسر و دو دختر است که با ما هم صحبت شده است.

*پس از ازدواج تصمیم داشتید صاحب چند فرزند شوید؟

۲ فرزند

*کدام مساله شما را به داشتن فرزند بیشتر ترغیب کرد؟

وقتی که دوتا از فرزندانم همبازی بودن دائماً حس رقابت داشتند و نسبت به هم گذشت نداشتند، زمانی که با مشاوره صحبت کردم گفت با آمدن فرزند سوم این مشکل حل خواهد شد، با وجود فرزند سوم گذشت و فداکاری را یاد می‌گیرند؛ واقعاً هم با بچه بعدی که به عنایت پروردگار دوقلو بودند اوضاع تربیتی بچه‌ها خیلی بهتر شد ولی داشتن دوقلو خیلی برای ما سخت بود.

*کدام یک از شما بیشتر مشتاق بودید برای داشتن فرزند به تعداد بالا؟

همسرم در خانواده‌ای به دنیا آمد که مادرشان به تک فرزندی اعتقاد داشتند، با وجود اینکه همسرم تک پسر بودند ولی اصرار داشتند که یک فرزند نهایت دو فرزند کافی است، خودم خیلی دوست داشتم به خاطر برکات زیاد چند فرزندی، فرزندان بیشتری داشته باشم.

*با توجه به داشتن پنج فرزندی آیا با مشکلاتی مواجه بودید؟

این سوال خیلی کلی هست قطعاً چه تک فرزندی و چه چند فرزندی یک سری چالش‌ها و سختی‌های خودش را دارد ولی ما همه چیز را به فال نیک می‌گیریم و با اینکه دوقلو داشتن سختی زیادی برای ما به همراه داشت، اقدام به فرزند پنجم کردیم، الان اگر کسی بخواهد به خاطر سختی‌های بزرگ کردن بچه از این کار امتناع کند قطعاً امام زمان (عج) هم بیایند بهانه‌ای دارد برای کمک نکردن به ایشان.

*اقتصاد زندگی شما بر چه مبنایی می‌چرخد؟ راحت‌تر بگویم زندگی شما با ۵ فرزند چگونه تأمین می‌شود؟

همسرم کارمند هستند، مثل اکثر مازندرانی‌ها که یا خانواده دختر یا پسر در بعضی از موارد کمک می‌کنند برای ما هم به همین صورت است، پدرم خیلی کمک کار زندگی ما هستند، چون ایشان کشاورز هستند و خیلی چیزها را نمی‌خریم، در واقع خدا پدرم را واسطه رزق ما قرار داده است و یکی از الطاف خدا به ما در این چند سال مستاجری، این بود که، صاحبخانه‌های خوبی در مسیر زندگی ما قرار داد، مکانی که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم، طبقه پایین آن خالی است و صاحبخانه آن را اجاره نمی‌دهد و بچه‌ها خیلی راحت و بدون دغدغه همسایه آزاری تحرک دارند، همچنین صاحبخانه ما طی این سه سال مبلغی برای رهن و اجاره اضافه نکرده است.

*زیاد بودن تعداد بچه‌ها کار تربیتشان را سخت نکرده است؟

اتفاقاً وقتی یکی بود کارم سخت‌تر بود و خیلی به رفتار من و همسرم دقت می‌کرد و همیشه با ما حرف می‌زد و وابستگی‌اش به ما زیاد بود و باید سرگرمش می‌کردیم که واقعاً بعضی وقت‌ها خسته کننده بود، وقتی دوتا شدند همبازی پیدا کرد ولی فضای بین آنها رقابتی بود و به لطف خدا از بچه‌های بعدی همکاری‌شان در کار خانه خیلی زیاد شد و چون واقعاً من تنهایی به کارها نمی‌رسیدم، پسر بزرگم که هنوز ۱۰ سالش نشده آشپزی می‌کند، نان می‌خرد، جارو می‌کشد و ظرف می‌شوید.

حتی دوقلوهایمان که دو سال و نیم هستند با این قد کوچک کلی به کارهای خانه می‌رسند که حتی تصورش برای مادرهای تک فرزند و دو فرزند سخت است، با عشق به هم کمک می‌کنیم و این هم لطف خداست، به قول قدیمی‌ها «تو بچه اول را خوب تربیت کن بقیه بچه‌ها با دیدن رفتارهای او خودشان تربیت می‌شوند».

*خود بچه‌ها از اینکه به تعداد زیاد هستند، اذیت نمی‌شوند؟

نه اتفاقاً خیلی دوست دارند و به بقیه فخرفروشی می‌کنند.

*آیا تا الان با انتقاد اقوام و آشنایان هم مواجه شدید؟ مثلاً بگویند این همه بچه چرا؟

خیلی، دوستانم طعنه کنایه میزنند، باید فقط با یک لبخند از کنار این حرف ها رد شد.

*اگر به گذشته برگردید، همچنان به داشتن تعداد بالای فرزند تمایل دارید؟

بله شایدم بیشتر

آیا داشتن فرزندان زیاد، آثار و برکاتی در زندگی شما به همراه داشت؟

بله، هم برکات مادی هم معنوی، در بارداری اول ماشین خریدیم، بعد از دخترم پراید قدیمی‌مان را فروختیم و یه پراید صفر خریدیم، بعد از دوقلوها؛ فرزند آخری با اینکه جمع ما بیشتر شد ولی قدرت خرید ما به طرز معجزه آسایی بیشتر شد و خیلی راحت مسائل مادی در زندگی ما پیش می‌رود و به لطف خدا محتاج کسی نمی‌شویم.

کد خبر 6090840

دیگر خبرها

  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • دریا در پی طلا ساختن از مس
  • «رخ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • نگاهی به صنعت کفش در مستند «پاپوش»
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند