Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: آمریکایی‌ها در سیاست‌های خود نسبت به سوریه شکست خوردند. اصل کلی همواره بر این است که هر جا مقاومتی باشد و هزینه‌ای برای آمریکا تعریف شود، سیاستمداران کاخ سفید نیز در قبال آن تسلیم می‌شوند، چون خواهان شکست مداوم نیستند.

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیرو‌های خود از سوریه گفت: این اتفاق نشان  دهنده آن است که مقاومت جواب می‌دهد و آمریکایی‌ها جایی که ببینند هزینه سرمایه گذاری و حضور آن‌ها زیاد است ،نمی‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده آمریکایی‌ها در عراق و ویتنام نیز به دلیل هزینه بالایی که مقاومت مردم برای آن‌ها ایجاد کرد دوام نیاوردند، گفت: قطعا سوریه نیز از این قاعده مستثنی نیست. اصل کلی همواره بر این است که هر جا مقاومتی باشد و هزینه‌ای برای آمریکا تعریف شود، سیاستمداران کاخ سفید نیز در قبال آن تسلیم می‌شوند، چون خواهان شکست مداوم نیستند.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به میتینگ‌های انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ گفت: ترامپ در آن زمان نیز بار‌ها اعلام کرده بود که با حضور نیرو‌های آمریکایی در سوریه موافق نیست و چند ماه پیش هم اعلام کرد که خواهان خروج نیرو‌های خود از سوریه است، اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و بعضا افرادی مثل بولتون و پمپئو مانع اجرای این اقدام به طور کامل شدند، اما این روز‌ها و با خروج بولتون از کاخ سفید این اقدام به نوعی راحت‌تر شده است.

وی با طرح این سوال که در شرایط فعلی نیز اینکه چه قدر آمریکایی‌ها واقعا و در عمل نیرو‌های خود را به طور کامل از سوریه خارج کنند و یا اینکه این خروج نیرو در حد ظاهرسازی و به تعدادی محدود باقی بماند؟ گفت: این اتفاق به سیاست‌های کاخ سفید بستگی دارد و احتمال دارد مثل دفعه قبل آمریکایی‌ها نیرو‌های خود را به طور کامل از سوریه خارج نکنند.

ایزدی با اشاره به توئیت ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از سوریه گفت: این ادبیات در حقیقت ادبیات مردم آمریکا نیز هست و حتی اگر این بار هم خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه به صورت صددرصدی اتفاق نیفتد، اما پیام‌آور قدرت و عظمت مقاومت خواهد بود.

این کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا آمریکایی‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ در سوریه برنامه ریزی دارند یا نه گفت: اساسا سازمان‌هایی مثل CIA نهاد‌های عملیاتی و تبلیغاتی مثل موقوفه ملی و دموکراسی و وزارت امور خارجه آمریکا کارمندانی را در استخدام خود دارند که برای برگزاری انتخابات در کشورها برنامه ریزی کنند و سوریه نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنها  برای این منظور سال‌ها کار کرده و حقوق می‌گیرند و لزوما ترامپ نیز با این فعالیت‌ها مخالف نیست.

وی در ادامه گفت: نکته مهم این است که آمریکایی‌ها در سیاست‌های خود شکست خوردند و تبدیل این شکست به پیروزی یا شبه پیروزی کار بسیار سختی است. اینکه آمریکایی‌ها با جنگ نتوانستند دولت سوریه را ساقط کنند و الان به سمت قدرت نرم روی آورده‌اند، اساسا دستاوردی برای ایالات متحده محسوب نمی شود.

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس هوشیاری جبهه مقاومت و اتحاد آن‌ها مثل همیشه عدم موفقیت آمریکا و شکست آن‌ها در طرح‌هایی که برای خاورمیانه دارند را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایزدی خروج آمریکا از سوریه جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی مقامات آمریکا را رسوا کرد/ دشمن از عملیات مقاومت یمن نگران است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن در سخنرانی امروز خود گفت: از دو هفته قبل فعالیت دانشجویی در 79 دانشگاه آمریکا شروع شده که رو به گسترش است.فعالیت‌های مسالمت‌آمیز دانشجویی باعث رسوایی مقام‌های آمریکایی شده و دروغ بودن ادعاهای آنان را ثابت کرده است.

وی افزود: فعالیت های دانشجویی خواستار توقف تجاوز به غزه است. دستبند زدن و توهین به یک زن با درجه پروفسور نشانه بی توجهی آمریکا به حقوق و آزادی است.

الحوثی ادامه داد: آمریکا برای ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان دانشگاهها از بالگرد و در برخی از دانشگاهها از گلوله پلاستکی استفاده کرد. آمریکا بدون هیچ ضابطه ای از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

رهبر انصارالله یمن گفت: ادامه حملات موشکی از غزه به عسقلان، آمریکا و «اسرائیل» را شگفت‌زده کرد.

وی خاطرنشان کرد: استمرار عملیات حزب الله لبنان تاثیری کمی و کیفی بر توانمندی دشمن صهیونیستی دارد. از سوی دیگر تاثیر واضح عملیات در جبهه یمن در ام الرشراش و عملیات دریای سرخ مشخص شده است.

الحوثی ادامه داد: این هفته 8 عملیات در خلیج عدن، دریای عرب، اقیانوس هند و جنوب فلسطین انجام دادیم. عملیات هشتم با 33 موشک بالستیک و بالدار و پهپهاد انجام شد.6 کشتی مرتبط با دشمن صهیونیستی، آمریکا و انگلستان را هدف قرار دادیم.

وی افزود: تاکنون 107 کشتی مرتبط با دشمن صهیونیستی و آمریکا را هدف قرار داده ایم. از زمان عملیات طوفان اقصی تاکنون 156 عملیات از سوی مقاومت یمن در دریا و جنوب فلسطین انجام شده است. عملیات مقاومت یمن علیه کشتیهای دشمن با 606 موشک و پهپاد انجام شده است. یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو 8 در آسمان صعده سرنگون کردیم.

رهبر انصار الله یمن خاطر نشان کرد:دشمن از عملیات مقاومت یمن در اقیانوس هند نگران است. مطبوعات آمریکایی و انگلیسی از ترس دشمن از توانمند‌ی‌های یمن خبر می دهند.دشمنان به این نتیجه رسیده اند که بدون نتیجه می جنگند و فقط هزینه های گزاف به آنان تحمیل می شود.

دیگر خبرها

  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • اعتراضات دانشجویی مقامات آمریکا را رسوا کرد/ دشمن از عملیات مقاومت یمن نگران است
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند