Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@16:30:16 GMT

حزب اسلامگرای «النهضه» پیروز انتخابات تونس شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۹۹۸۶

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کمیسیون انتخاباتی تونس، چهارشنبه‌شب اعلام کرد، حزب اسلام‌گرای النهضه در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه توانسته است بیشترین کرسی‌ها را به خود اختصاص دهد و در پارلمان آینده این کشور ۵۲ نماینده خواهد داشت.

بر این اساس، حزب «قلب تونس» که موسس آن حزب «نبیل القروی» است، ۳۸ کرسی از پارلمان تونس را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبیل القروی، که از او به عنوان غول رسانه‌ای تونس یاد می شود، یکی از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس است. دادگاه تجدیدنظر تونس هم روز گذشته به آزادی وی رای داد.

طبق این گزارش، جریان‌هایی مانند حزب دمکراتیک «التیار» ۲۲ کرسی، ائتلاف الکرامه ۲۱ کرسی ، حزب الحر ۱۷ کرسی و حزب «تحیا تونس» ۱۴ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند.

حزب «قلب تونس» که موسس آن حزب نبیل القروی است، ۳۸ کرسی از پارلمان تونس را کسب کرده است. پارلمان تونس ۲۱۷ کرسی دارد. نبیل القروی که از او به عنوان غول رسانه ای تونس یاد می شود، یکی از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس است.

طبق این گزارش جریان‌هایی مانند حزب«دمکراتیک «التیار» ۲۲ کرسی، ائتلاف الکرامه ۲۱ کرسی ، حزب الحر ۱۷ کرسی و حزب «تحیا تونس» ۱۴ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند. پارلمان تونس ۲۱۷ کرسی دارد.

به رغم این که حزب النهضه در انتخابات روز یکشنبه توانست در جایگاه نخست قرار بگیرد ولی نسبت به انتخابات پارلمانی دوره قبل تعدادی از کرسی‌های خود را از دست داده است. در انتخابات سال ۲۰۱۴ حزب النهضه ۱۷ کرسی بیشتر کسب کرده بود.

با توجه به این‌که هیچ‌یک از احزاب در این دوره از انتخابات اکثریت قاطعی به دست نیاورده‌اند، هرگونه بن‌بست سیاسی برای تشکیل دولت آینده، تلاش‌ها در تونس برای کاهش کسری بودجه و مقابله با بیکاری ۱۵ درصدی در این کشور را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حزب النهضه انتخابات پارلمانی تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ NBA| فیلادلفیا، کلیولند و میلواکی پیروز شدند

تیم‌های بسکتبال فیلادلفیا، کلیولند و میلواکی در مرحله پلی‌آف لیگ NBA مقابل حریفان به پیروزی رسیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله پلی‌آف لیگ اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا، NBA صبح امروز (چهارشنبه) با انجام 3 دیدار در شهرهای نیویورک، کلیولند و میلواکی شد.

لیگ NBA| لیکرز حذف شد/ شکست میامی در حضور مسی

فیلادلفیا سونی سیکسرز در نخستین دیدار، میهمان نیویورک نیکس بود و موفق شد با درخشش تایریس مکسی و جوول امبید از سالن MSG برنده خارج شود. مکسی 46 امتیاز و 9 پاس گل و امبید 19 امتیاز، 16 ریباند و 10 پاس گل برای فیلادلفیا کسب کردند. جیلن برانسون نیز 40 امتیاز برای نیکس به دست آورد.

در سایر مسابقات، کلیولند کاوالیرز با 28 امتیاز داناوان میچل بر اورلاندو مجیک غلبه کرد و میلواکی باکس با 29 امتیاز و 12 ریباند کریس میدلتون از سد ایندیانا پیسرز گذشت.

نتایج دیدارهای صبح امروز، چهارشنبه به شرح زیر است:

فیلادلفیا 112 - نیویورک 106 (3 بر 2 به سود نیویورک)
اورلاندو 103 - کلیولند 104 (3 بر 2 به سود کلیولند)
ایندیانا 92 - میلواکی 115 (3 بر 2 به  سود ایندیانا)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • خبر مهم درباره حفظ نژاد پیروز
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • لیگ NBA| فیلادلفیا، کلیولند و میلواکی پیروز شدند
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید