Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رنجبر عسکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب که اگر به سمت دانشگاه های نسل سوم که کارآفرینی است قدم برنداریم ضرر خواهیم کرد، اظهار داشت : در این سیستم پلتفرم عرضه و تقاضا به نوعی مبنای توافق است و قیمت را شکل می دهد.

"پلتفرم به معنای سکو و محلی برای بهتر دیده شدن است و در واقع می توان گفت پلتفرم ها سکوهایی هستند که فرصتی برای بهتر دیده شدن در اختیار افراد و کسب و کارها قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

رنجبر عسکری ادامه داد: در این سیستم برای کشاورز این امکان فراهم است که قیمت واقعی بازار را ببینید و نیازی به جابجایی نمونه و جابجایی بی مورد بار نخواهد بود، در این سیستم مشاوره جهت خرید و فروش محصول هم انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت : در راستای افزایش مهارت های دانشجویان گام هایی برداشته ایم، با مرکز فنی و حرفه ای تفاهم نامه ای منعقد شده و در قالب مرکز جوار دانشگاهی دوره های مهارت اموزی در اکثر رشته ها با کمک فنی و حرفه ای برای دانشجویان برگزار می شود.

رنجبر عسکری خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت به ویژه صنعت مس را هم برقرار می کنیم تا دانشجویان در کنار تحقیق بتوانند به مهارت هایی برسند که موجب ثروت و درآمدزایی شود.

پیشتر محمدعلی دهقان معاون امور اقتصادی استانداری کرمان هم در آیین رونمایی از پلتفرم  هوشمند خرید و فروش پسته و سامانه مشاوره کشاورزی در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفته بود : امسال در رفسنجان ۴۰ هزار تن پسته داریم و در بهترین حالت ۲۲۰ هزار تن پسته در استان کرمان برداشت خواهد شد، در استان کرمان سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار تن خرما، ۵۰۰ هزار تن گوجه فرنگی، ۳۵۰ هزار تن پیاز، مرکبات و بقیه محصولات تولید، برداشت و روانه بازار می شود.

وی تصریح کرد: از این سیستم پلتفرم  هوشمند خرید و فروش می توان برای عرضه و فروش گندم، هندوانه، خرما، پسته و دیگر محصولات زراعی و باغی  برنامه ریزی کرد و کشاورز می تواند با مراجعه به این سیستم محصول خود را معرفی و بازاریابی کند و به قیمت مناسب و عادلانه به فروش برساند.

دهقان اظهار داشت: تکنولوژی با سرعت در حال پیشرفت است ما هم باید در ارکان تجارت و کشاورزی همپای با این تکنولوژی جلو برویم همه ما باید به استقبال تکنولوژی برویم و از آن به نحو احسنت بهره مند شویم.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان  هم  به ایرنا گفت : اقتصاد یک معادله دو مجهولی نیست چند مجهولی است و باید در کنار آن خیلی چیزها را ببینیم تا بتوانیم با راهبردهای جدید بازرگانی و در شرایط موجود فعلی بتوانیم به سمت صادرات خوب پیش برویم.

محمدعلی میرزاییان بیان کرد: سال گذشته گرما و سرما موجب شد محصول پسته رفسنجان از دست برود  و از طرفی از سوی دولت هم در  شرایطی قرار گرفتیم که ما محصول مان را نمی توانستیم صادر کنیم به طوری که از ۲۱ فرودین سال ۹۷ بر مبنای اصول برگشت ارز جلوی صادرات را گرفتند.

میرزاییان خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته ۵۰ هزار تن محصول تولیدی پسته را  در کشور داشتیم که ۲۸ هزار تن از آن صادر شد.

 وی با اشاره به اینکه امسال ۲۲۰ هزار تن محصول پسته از باغات سط استان کرمان برداشت می شود بیان کرد: در حال حاضر شرایط برای صادرات سخت است و شرایط برگشت ارز به داخل طوری است که یک سری شاخص های آیتم های جدید لحاظ شده و صادرات محصول پسته را سخت کرده است.

میرزاییان خاطرنشان کرد: جدیداً رطوبت سنجی را در صادرات محصولات کشاورزی (پسته) قرار داده اند که پروسه ۲۴ ساعته ای را می خواهد و هر ۸ روز یک بار کشتی برای بارگیری به بندر می آید و برای گرفتن  برگ استانداردِ رطوبت سنجی محصول صادراتیبه صرفه نیست و راه چاره ای برای رفع این مشکل باید پیدا شود.

وی تصریح کرد: تکنولوژی عامل اصلی برای ایجاد ثروت است و ابزار قدرتمندی در توسعه ملی به شمار می رود و در اتاق بازرگانی آمادگی این را داریم که دفتری جهت ارتباط صنعت و دانشگاه راه اندازی کنیم.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: ما فرصت کمی برای صادرات محصول پسته داریم الان نزدیک به دو ماه وقت داریم که ۳۰ تا ۴۰ هزار تن پسته را به چین بفرستیم.

رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا کشاورزی رفسنجان سال رونق تولید دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد