Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران مک‌دونالد، بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان، در تلاشند فضاهای زندگی بیشتری را برای جمعیت در حال کاهش زنبورهای عسل ایجاد کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاهش جمعیت زنبورهای عسل در سراسر دنیا یک هشدار جدی برای تمام مردم جهان به شمار می‌رود چرا که کاهش این گونه می‌تواند بسیاری از جنبه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنبورهای عسل گونه‌های شاخص حشرات هستند که حدود یک سوم منبع غذایی بشر را تامین می کنند و به همین دلیل مسئولان و حتی مردم در سراسر دنیا باید اقداماتی جدی برای کاهش این حشره ارزشمند انجام دهند.

رستوران بزرگ مک‌دونالد، که بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان به شمار می‌رود و بیش از ۳۶ هزار و ۹۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور جهان را به خود اختصاص داده است، برای اولین بار در شعبه‌های کشور سوئد، به منظور بازسازی زیست بوم و حفظ زنبورهای عسل، پشت بام فروشگاه‌های خود را به کندوهایی برای این حشرات تبدیل کرد.

پس از آن، مدیران مک‌دونالدز تصمیم گرفتند به مناسبت روز جهانی زنبور عسل، کوچک‌ترین رستوران مک دونالد را که McHive نام گرفته، برای جذب این حشره ارزشمند احداث کنند. علاوه‌براین، مسئولان مک دونالدز با طراحی بیلبوردهایی برای زنبورهای عسل در بخش یارفالا، یک ناحیه شهرداری در سوئد در نزدیکی کلانشهر استکهلم، سازه‌هایی هتل مانند برای سکونت این حشرات ایجاد کردند. این بیلبوردها دارای دریچه‌هایی در قسمت جلویی و پشت آن است که هزارن زنبور وحشی می‌تواند از طریق این دریچه‌ها به هتل وارد شود و در آن‌جا سکونت گزیند.

تا کنون ابتکارات زیادی برای حفظ زنبورهای عسل و حتی حشرات دیگری نظیر پروانه در سراسر جهان انجام شده است. حتی اگر اقداماتی نظیر ساخت هتل‌ها و بیلبوردها برای حفظ زنبورهای عسل توسط رستوران‌هایی نظیر مک‌دونالدز به منظور رونق بازار شخصی صورت می‌گیرد، بااین حال مسئولان در هر شهر یا کشور موظفند اقداماتی پایدار در این خصوص انجام دهند تا از انقراض این حشرات ارزشمند خودداری کنند.

کد خبر 392744

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زنبور زنبور عسل استكهلم مک دونالد سوئد کلانشهرهای جهان شهرهای جهان هتل عجایب شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

ایسنا/لرستان اختراع کاربردی دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، مصطفی شهبازی‌پاچال، با عنوان دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه (زنبور عسل) مجهز به سنسور بیهوشی، از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت شد.

مصطفی شهبازی‌پاچال ششم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های لرستان، زنبورداری و تولید عسل است و اختراع اینجانب در راستای این ظرفیت‌ها و ارتقای تولید است.

وی با بیان اینکه نژاد زنبورهای ایرانی دارای ضعف‌هایی است وتلاشم این بوده است با این اختراع، ضعف‌ها رفع شود، گفت: نژادهای مختلف زنبور در جهان را مورد بررسی علمی و تحقیقاتی قرار دادم؛ با تلقیح مصنوعی می‌توان در نژاد مورد نظر، نقاط ضعف را برطرف کرد.

این دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان، با بیان اینکه رفتار نیش‌زنی زنبورهای بومی ایران، شدید است و این یک ضعف است و رغبت زنبوردار برای رسیدگی به کندوها، کمتر می‌شود، تصریح کرد:دستگاه اختراع شده توسط اینجانب، براساس تلقیح مصنوعی، باعث رفع این ضعف می‌شود.

شهبازی‌پاچال  ادامه داد: توانایی زنبورهای بومی برای سپری‌ کردن فصل سرد زمستان، پایین است؛ به همین علت، در فصل زمستان، زنبورداری بومی بدون تلقیح مصنوعی، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد تلفات دارد؛ این، یک نقطه ضعف است؛ با تلقیح مصنوعی از طریق دستگاه مذکور، این ایراد رفع خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: زادآوری و تولید محصولات برخی زنبورهای بومی، پایین است؛ از طریق تلقیح مصنوعی دستگاه مذکور، این ضعف هم رفع می‌شود.

این دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان گفت:اگر دستگاه به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان
  • مراقب نیش ها باشید!
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • مهروموم یک رستوران در شادگان