Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو هفته پیش بود که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در سفری چندساعته به عربستان با پادشاه و ولیعهد این کشور دیدار کرد. بسیاری از رسانه‌ها موضوع محوری این دیدار را میانجیگری بین ایران و عربستان اعلام کردند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، پس از حمله تلافی جویانه ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو، مقامات عربستان علیرغم لفاظی های ظاهری، کشورهایی همچون عراق و پاکستان را برای ارسال پیغام و بهبود رابطه با ایران واسطه قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دو هفته پیش بود که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در سفری چندساعته به عربستان با پادشاه و ولیعهد این کشور دیدار کرد. بسیاری از رسانه ها موضوع محوری این دیدار را میانجیگری بین ایران و عربستان اعلام کردند.

 

یاسر ابوهلاله، مدیر سابق الجزیره در صفحه توئیتر خود جزئیات سفر ناگهانی نخست وزیر عراق به ریاض را فاش کرد و نوشت: « میانجی‌گری از تماس مساعد العبیان (وزیر مشاور و یکی از چهره‌های تصمیم ساز در عربستان) با نخست وزیر عراق و دعوت وی برای سفر به ریاض در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز شد با وجود آنکه عبدالمهدی به تازگی از چین بازگشته بود.

 

 

در ملاقات با پادشاه از میهمان عراقی خواسته شد به مهار بحران با ایران کمک کند اما دیدار اصلی با ولیعهد سعودی بود؛ دیداری که با معذرت خواهی بن‌سلمان برای تاخیر ۱۰ دقیقه‌ای شروع شد چرا که مشغول دریافت تجهیزات نظامی جدید آمریکا برای مقابله با حملات موشکی بود!

 

 

عادل عبدالمهدی در پاسخ به ولیعهد عربستان گفت آمریکایی‌ها ۱۵۰ هزار سرباز، هزاران تانک و جنگنده به عراق فرستادند اما در پایان نتوانستند در این کشور باقی بمانند. این ملاقات با اشاره به برخاستن پهپادها و موشک‌ها از عراق به سوی عربستان آغاز شد.

 

پاسخ عبدالمهدی اما این بود که این حملات فارغ از مبداء آن صورت گرفته و مسئله اصلی نگاه ما به آینده است آیا کشورهای منطقه می‌خواهند امنیت خود را تامین کنند یا همچنان آن را در گرو مداخله قدرت‌های خارجی قرار دهند؟ بن‌سلمان در ادامه از تمام کشورها، مخصوصا ترکیه به تندی انتقاد کرده است.»

منبع: جام نیوز

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران عربستان عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی و گرامیداشت رحیم علی آبادی از پنج شنبه ۶ اردیبهشت در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل در حال برگزاریست. 
اسامی نفرات برتر پنج وزن نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:
۴۵ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل همتی ۲- امیر خزایی ۳- محسن حنفی و فرید صفری ۵- امیرمحمد حاجی وند و رامی باسم کرومی (عراق) ۷- رضا شهبازی ۸- حمیدرضا اسکندری ۹- پویا سلطان پور ۱۰- بنیامین خزلی
۵۱ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل کرمی ۲- کیارش احمدی ۳- محمدرضا پرونده و عرفان بخت آور ۵- ژوسلان بالتابای (قزاقستان) و کارو احمدی ۷- حسین میرآقایی ۸- مهرداد اسدی ۹- محمدصادق زمانی ۱۰- امیرمهدی شاداب
۶۰ کیلوگرم: ۱- آرتین لفوتی ۲- امیررضا ذکریائی ۳- میرمحمدباقر عزیزی و مصطفی حسینوند ۵- ایلیا علی خانی و ابوالفضل ضیغمی ۷- معراج مهمدی ۸- ابوالفضل زارع ۹- سید عرشیا حسینی ۱۰- طا‌ها پورصفری
۷۱ کیلوگرم ۱- محمدرضا بختی ۲- ابوالفضل موافق ۳- پوریا حسن زاده و طا‌ها نوری ۵- آریا اندیشه و امیرمحمد اسدی زاده ۷- متین ابدالی ۸- محمدقاسم عباس (عراق) ۹- داویت سارگاسیان (ارمنستان) ۱۰- سید ارشد حسینی
۹۲ کیلوگرم: ۱- عرشیا میرزاجانی ۲- علی جانی خلیفه ۳- امیرعباس پناهی و امیرارسلان محمدی ۵- ضرغام حسین علی (عراق) و ابوالفضل علیان تابش ۷- محمدامین ابوالحسنی ۸- امیرحسین انصاری ۹- امیرابوالفضل لطفی ۱۰- محمدحسین اصلانی

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم