Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:43:11 GMT

تولید ۱۳ هزار تن پسته در نی ریز

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۰۹۶۷

تولید ۱۳ هزار تن پسته در نی ریز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا بصیری با بیان اینکه ۲۰ درصد از پسته تولیدی به صورت کال فروشی برداشت و عرضه می‌شود، افزود: مابقی محصول پس از فرآوری توسط ۲۳ ترمینال ضبط پسته شهرستان به بازار‌های داخلی و خارجی صادر می‌شود.

او با اشاره به اینکه ارقام مختلف پسته شهرستان نی ریز شامل اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و اوحدی است، تصریح کرد: برداشت پسته در این شهرستان از پانزدهم شهریور ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بصیری ابراز کرد: در سال‌های اخیر به علت کاهش سطح آب‌های زیر زمینی و افت کیفی آن، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ‌های پسته به تولید این محصول روی آورده‌اند.

او با اشاره به نوسانات شدید دمایی، گرمازدگی، بارندگی‌های بی موقع در زمان گرده افشانی وخسارت تگرگ در سال جاری، اظهار کرد: به علت عدم پوشش بیمه‌ای بسیاری از باغ ها، مکاتباتی با مراجع برای جبران خسارت سیل و تگرگ انجام شد که تسهیلاتی در این خصوص به باغداران در حال پرداخت است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز در پایان با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره تولید این محصول در شهرستان، تصریح کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی در شهرستان، محصولات فرآوری شده با نشان منطقه تولید کننده محصول به بازار‌های خارجی صادر شده و در نتیجه باغداران از ارزش افزوده این محصول بهره مند می‌شوند.
انتهای پیام/م

برداشت پسته در نی ریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰ تن است و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند