Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازی ایران - کامبوج؛ شاید کم اهمیت‌ترین مسابقه رسمی تیم ملی فوتبال ایران در بیش از یک دهه اخیر باشد که نتیجه آن تنها در تعداد گل تیم کشورمان نامشخص است، اما همین مصاف یکطرفه با تیم رده ۱۶۹ رنکینگ فدراسیون جهانی به یکی از خاص‌ترین مسابقات تاریخ فوتبال ایران تیدیل شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب در ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی، زنان ایرانی اجازه خرید بلیت و ورود به استادیوم برای تماشای یک مسابقه رسمی فوتبال را پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این در چند مورد شاهد حضور زنان و دختران در ورزشگاه برای بازی‌های ملی بوده ایم، اما مشخصا همه آن موارد به صورت کنترل شده و گزینشی بوده است.

به نظر می‌رسد دیدار‌های جیانی اینفانتینو با مقامات سیاسی و ورزشی ایران و در پی آن تهدیدات و نامه‌های پیاپی فیفا باعث تغییر رویکرد مسوولان شده است و موضوعی که هیچگاه ممنوعیت قانونی نداشت، در عرف و رویه فرهنگی نیز دستخوش تحول شد و سرانجام نیمی از جمعیت کشور (هرچند به صورت ظرفیت محدود) اجازه تشویق و حمایت تیم ملی در ورزشگاه آزادی را پیدا کرده اند. فیفا طی بیانیه‌های متوالی به صراحت و یا غیرمستقیم تاکید کرد که ممنوعیت حضور زنان در استادیوم در تضاد با قوانین فدراسیون جهانی فوتبال است و در صورت تمرد از این روال، فوتبال ایران با مشکلاتی در صحنه بین المللی روبرو خواهد شد.

گفته می‌شود امروز بیش از ۳۵۰۰ نفر از زنان ایرانی که موفق شده اند از طریق سامانه‌های اینترنتی بلیت بازی با کامبوج را خریداری کنند، در ورزشگاه حضور خواهند داشت و قطعا آن‌ها برای رسانه‌های داخلی و خارجی، سوژه به مراتب مهمتری از متن بازی به حساب می‌آیند.

این مسابقه همچنین اولین بازی رسمی ایران زیر نظر سرمربی جدید بلژیکی مارک ویلموتس در ورزشگاه خودی است. مسابقه‌ای که هواداران توقع دارند تعداد بیشترین گل تیم ملی در یک مسابقه مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آن به ثمر برسد.

تمرین گلزنی قبل از مصاف حیثیتی با بحرین در منامه

ایران در گروه C. فعلا با ۳ امتیاز در رده دوم و بعد از بحرین ۴ امتیازی قرار دارد. از نکات جالب توجه تیم ملی برای دیدار با کامبوج، دعوت نشدن علیرضا جهانبخش به اردوی این تیم بود. جهانبخشی که این روز‌ها جایی در ترکیب برایتون ندارد و همین مساله موجب شد تا ویلموتس روی اسم او خط بکشد. مجید حسینی، مدافع تیم ملی نیز به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد، اما احتمالا به بازی بعدی می‌رسد. البته وریا غفوری هم نامش در لیست جدید تیم ملی دیده نمی‌شود.

ویلموتس برای این مسابقه مهرداد محمدی و محمد محبی را برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت کرده است. حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال نیز جای خودش را به پیام نیازمند از سپاهان داده که در این فصل گلی نخورده است.  کامبوج در اولین مسابقه خود از مرحله انتخابی جام جهانی با تساوی یک بر یک برابر هنگ کنگ متوقف شد. فیلکس دالماس، سرمربی ۳۱ ساله این تیم در نشست خبری پیش از این مسابقه گفت که او و بازیکنانش از رویارویی با ایران هراسی ندارند و می‌خواهند در فوتبال کامبوج انقلاب ایجاد کنند.

این مسابقه امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. ملی‌پوشان ایران بعد از این مسابقه باید راهی بحرین شوند تا ۲۳ مهر ماه در سومین دیدار خود برابر تیم ملی این کشور قرار بگیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر تابناک ورزشی تیم ملی فوتبال ورود زنان به ورزشگاه کامبوج ورزشگاه آزادی چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!

به گزارش قدس آنلاین، اگر کامران قاسم‌پور همچنان قصد داشته باشد کارش در چرخه انتخابی تیم ملی را در وزن 86 کیلوگرم دنبال کند، به نظر می‌رسد او همراه با حسن یزدانی که بعد از جراحی کتف هنوز روی تشک برنگشته و احتمالا هادی وفایی‌پور به تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان اعزام خواهند شد.

این پیکارها 17 تا 20 خرداد در بوداپست برگزار می‌شود و دومین و آخرین مسابقه رنکینگ‌دارِ سال المپیک است که با دو کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‌شود.

گره انتخاب ملی‌پوش 86 کیلوگرم احتمالا در همین مسابقه باز خواهد شد، پیش از این رحمان عموزاد در 65 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم به عنوان ملی‌پوش المپیکی انتخاب شده‌اند و تکلیف ملی‌پوش 57 کیلوگرم منوط به کسب سهمیه المپیک آخر است که دهه سوم اردیبهشت ماه در استانبول به انجام خواهد رسید و اگر علیرضا سرلک در ترکیه سهمیه المپیک را بگیرد، طبق روالی که درمورد سایر نفرات اعزامی به گزینشی‌ها وجود داشت، خودش به المپیک خواهد رفت و اگر هم سهمیه نگیرد که دیگر پرونده این وزن برای المپیک بسته خواهد شد.

بنابراین حالا همه چیز منوط به بازگشت حسن یزدانی روی تشک است و اینطور که پیداست باوجودی که عنوان شده بود از اول اردیبهشت تمرین کشتی را آغاز خواهد کرد، این اتفاق حالا به پانزدهم اردیبهشت منوط شده است و با این حساب او تنها یک ماه فرصت برای انجام تمرین کشتی پیش از اعزام به بوداپست خواهد داشت.

چیزی که تا امروز قطعی به نظر می‌رسد، باتوجه به جراحی کتف یزدانی و وضعیت نامشخص او در بازگشت به تشک، این کشتی‌گیر بدون شرکت در مسابقه، راهی المپیک نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • سردار آزمون اعلام جنگ کرد
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • هت‌تریک سردار آزمون مقابل چشم ده‌روسی
  • سردار آزمون با هت‌تریک اعلام جنگ کرد
  • افغانستان 1 تاجیکستان 2، تاریخ‌سازی تاجیک‌ها