Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:43:25 GMT

کارخانه فروسیلیسیوم برای سلامتی بدن مشکل‌زا نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۲۰۰۳

کارخانه فروسیلیسیوم برای سلامتی بدن مشکل‌زا نیست

به گزارش ایرنا ، رضا رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه نئوپان خلخال در باره رواج برخی شایعات در این زمینه گفت: هم‌اکنون کارخانه‌های فروسیلیسیوم بسیاری در ایران و سایر مناطق جهان با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند و تاکنون هم مطلب مستددل و علمی در باره مضر بودن فعالیت و تولید آنها مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کارخانه  فروسیلیسیومی که قرار است با 13 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه خلخال راه‌اندازی شود زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم یک هزارو 500 نفر را در این شهرستان فراهم کرده و به رفع مشکل بیکاری در منطقه کمک خواهد کرد.

وی از تامین زیرساخت‌های لازم برای احداث این کارخانه در خلخال خبر داد و افزود: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران تمامی زیرساخت‌های این واحد اعم از زمین مورد نیاز، پهنه معدنی، آب و برقد توسط دولت تامین خواهد شد.

استاندار اردبیل نیز با اعلام امادگی جهت هرگونه همکاری با سرمایه گذار این طرح اقتصادی اشتغال‌زا بیان کرد: بانک صنعت و معدن نیز نسبت به اختصاص تسهیلات به این واحد اعلام آمادگی کرده که پس از آغاز عملیات اجرایی پرداخت می‌شود.

اکبر بهنامجو ادامه داد: حضور سرمایه‌گذاران فرصتی مغتنم برای استان در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید است و مسئولان برای حمایت از سرمایه‌گذاران همدل هستند.

بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان‌های خلخال وکوثر در مجلس نیز با تقدیر از تلاش‌های استاندار اردبیل برای راه‌اندازی واحدهای بزرگ صنعتی و اشتغال‌زا در جنوب استان گفت: در حال حاضر به علت فقدان واحدهای بزرگ صنعتی در منطقه بیکاری مردم را  رنج می‌دهد و این مهم عامل بزرگی در  مهاجرت افراد جویای کار از این شهرستان به مناطق دیگر کشور و خالی شدن روستاها از نیروی جوان و مولد است.

او با انتقاداز طرح سخنانی مربوط به سرطان ‌زا بودن فعالیت کارخانه فروسیلسیوم خلخال اظهار کرد: در حالی که زمینه برای راه‌اندازی این واحد بسیار بزرگ صنعتی فراهم شده طرح چنین مسایلی از زبان برخی افراد  پشت پا زدن به خواسته مردم در حل معضل بیکاری جامعه است.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت بامداد پنجشنبه وارد اردبیل شد و با سفر به خلخال و کوثر از واحدهای تولیدی این شهرستان‌ها بازدید کرد.

6018/7119 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا رحمانی صنعت و معدن وزارت صنعت معدن و تجارت خلخال اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 

ایسنا/قم استاندار قم گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل ارائه خدمات به آنان، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سفر هفته آینده آیت‌الله رئیسی به قم افتتاح می‌شود.

سیدمحمد آقامیری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در قم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم، اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود؛ هر چقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم اشتغال‌ هم افزایش خواهد یافت.

آقامیری با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی آنان خواهیم بود.

استاندار قم گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است؛ لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که اگر بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در پایان با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی