Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: سهمیه مشاغل خانگی استان در طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی به نزدیک ۶ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد سخدری با بیان این مطلب اظهار کرد: در طی یک سال گذشته در استان خراسان رضوی برای ۴ هزار نفر در طرح مشاغل خانگی استان اشتغال با درآمد پایدار ایجاد شد که این میزان در سال جاری با احتساب اشتغال زنان سرپرست خانوار به ۶ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به این دلیل که معمولا در کسب و کارهای خانگی افراد دارای ضعف­‌های مهارتی و ارتباطی هستند، نیاز به شبکه‌سازی داریم و برای ایجاد این شبکه نیاز است که یک‌سری از سازمان­‌های متولی و مؤثر ورود پیدا کنند تا به عنوان نهادی رابط، اکوسیستم­‌های کسب و کار را به یکدیگر متصل کنند. در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این نهاد را شکل داده است.

سخدری با اشاره به تحقیقات انجام شده در خصوص ثبت کسب و کار در استان در طی سال‌های ۹۰ و ۹۴، تصریح کرد: بر اساس این تحقیقات، ثبت کسب و کار در استان خراسان رضوی در طی سال‌های مذکور، در حدود ۵۶ روز زمان می‌برده است. اولین مانع کسب و کار در استان نظام تامین مالی بوده و نظام مالیاتی، عدم وجود نیروی کار ماهر، عدم دسترسی به زمین و ... از دیگر موانع توسعه کسب و کار در استان بود.

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه اکوسیستم کسب و کار دارای ابعادی است، عنوان کرد: اولین بعد اکوسیستم کسب و کار بومی بودن آن بوده، و این بدین معنا است که باید فرصت‌ها را شناسایی کرد تا منابع به سمت آن سوق داده شود. با کسب اطلاعات دقیق از بازار محصول و یا خدمت و مشاوره با افراد متخصص در این حوزه می­‌توان از هدر رفتن منابع جلوگیری نمود.

وی خاطرنشان کرد: نظام توسعه مشاوره‌ای نداریم که مبنی بر اطلاعات دقیق و روزآمد بتواند فرصت‌ها را شناسایی کند. داشتن دانش مهارتی از ابعاد دیگر اکوسیستم کسب و کار است. به علت نبود دانش مهارتی در کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای خانگی و عدم فرهنگ مشارکت در کارهای تیمی، اکوسیستم کسب و کار در این زمینه دارای نواقصی است.

سخدری با تاکید بر ضرورت تغییر محیط کسب و کار، گفت: با توجه به تغییرات محیطی به ویژه در نظام توسعه دانش و فناوری، نیاز است تا محیط کسب و کار نیز تغییر یابد. عدم تغییر در محیط کسب و کار در کشور باعث شده تا نتوانیم کالایی را با مزیت رقابتی بالا تولید کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند