Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح پنجشنبه در همایش علمی نقش آب‌بندان‌ها در توسعه اقتصادی گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از پتانسیل‌های داخلی با توجه به تحریم‌ها، اظهار کرد: وجود ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری مهم‌ترین پتانسیل‌های استان گیلان محسوب می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۷۰ آب‌بندان و تالاب در استان گیلان با طبیعت و چشم‌انداز بسیار زیبا وجود دارد، افزود: در صورت لایروبی و احیای، این تعداد آب‌بندان ظرفیت تولید ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب برای اراضی زارعی استان را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به اینکه می‌توانیم از ظرفیت آب‌بندان‌ها با اجرای طرح‌های چند منظوره شیلاتی، تفریحی و گردشگری استفاده کنیم، گفت: اجرای طرح‌های چند منظوره در آب‌بندان ‌ها نقش موثری در ارتقای اقتصاد جوامع روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر داشته باشد.

وی همچنین در ادامه به نقش مهم آب‌بندان‌ها کاهش خسارت ناشی از سیل اشاره و تصریح کرد: در زمینه احیای آب‌بندان‌ها باید از همه ظرفیت‌ها اعم از مردمی، مسئولان، نماینده مجلس و سرمایه‌گذاری بومی و منطقه‌ای استفاده کنیم که در این میان دهیاران و شوراهای اسلامی روستا نقش مهمی ایفا می کنند.

زارع با تأکید بر اینکه توجه به ظرفیت‌ آب‌بندان‌ها در راستای توسعه جوامع روستایی ضروری است، بیان کرد: اولویت اصلی در احیای آب‌بندان‌ها باید تأمین آب مورد نیاز اراضی زراعی باشد.

وی بهترین زمان برای لایروبی آب‌بندان ‌ها را فصل پاییز عنوان کرد و از دستگاه‌های اجرایی همانند جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای خواست تا با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار گیلان در ادامه تأکید کرد: برای بهره برداری از ظرفیت آب‌بندان‌ها میراث فرهنگی، شیلات، ورزش و جوانان باید طرح‌های پیشنهادی خود را آماده کرده و ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه باید در هر شهرستان حداقل پنج طرح در زمینه بهره برداری از ظرفیت آب بندان‌ها اجرایی شود، گفت: فرمانداران و بخشداران باید در این زمینه با تلاش مضاعف اقدام کرده و در راستای توسعه استان از ظرفیت جوامع روستایی استفاده کنند.

کد خبر 4742657

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع احیای آب بندان استانداری گیلان اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری شیراز بیرجند شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران: گفت: در پی اعلام حادثه غرق شدگی در آب بندان شهرستان سیمرغ شب گذشته (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان ، سه گروه عملیاتی و متشکل از ۸ نیروی عملیاتی بکارگیری شدند.

غلامعلی فخاری افزود: در این عملیات با اعزام گروه امدادی از شهرستان های سیمرغ و قائمشهر به محل مورد نظر با همکاری آتش نشانی، نیروی انتظامی،نیروهای امدادی و عملیاتی پس از حدود ۷ ساعت جستجو موفق به پیدا کردن جسد مرد ۵۵ ساله در آب بندان لاله زار شهرستان سیمرغ  شدند.      فخاری اظهار داشت ؛ جسد فرد به نیروی انتظامی تحویل داده شد.  

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ