Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اطلاع رسانی ایرنا براساس وظایف آگاهی بخشی خود رسانه‌های مختلف را در هفته گذشته مورد واکاوی قرار داد و برجسته‌ترین و مهم‌ترین موضوعات را رصد و بررسی کرده است.

شتاب درآمدزایی دانش بنیان ها

بازدید ۲ ساعته رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر (ایران ساخت) در حسینیه امام خمینی(ره) از جمله خبرهای مهمی که رسانه ها در سطح وسیعی آن را بازتاب دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت آیت ا... خامنه ای، در این بازدید دو ساعته، ایشان ضمن بازدید از ۳۰ غرفه شرکت‌های دانش‌بنیان و گفت‌وگو با فناوران و پژوهشگران، از آخرین دستاوردهای علمی و فناوری و پروژه‌های تجاری‌سازی شده جوانان و متخصصان ایرانی اطلاع یافتند. سامانه‌های پزشکی با فناوری بالا در تشخیص سرطان، همودیالیز، جراحی با روبات و پروتز عصبی، تجهیزات آزمایشگاهی، تولید واکسن ها و داروهای پیشرفته به صورت کاملاً بومی، طراحی و ساخت موتور جت و طراحی موتور هوایی، سیستم‌های کنترل نیروگاهی، تولید انواع کاتالیست‌های نفت و گاز، خدمات شناسایی و حفاری آب‌های ژرف، ساخت مخازن و تجهیزات استیل، سامانه‌های پیشرفته نوری، اسکنری، اندازه‌گیری، بُرش، شبیه‌سازی و پردازشگرها، ساخت فریزدرایر صنعتی و تولید بازی های رایانه‌ای از جمله دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه بود.

انقلاب در اصلاحات

بسیاری از تئوریسین‌های جریان اصلاح‌طلبی معتقدند که اصلاحات اگر بخواهد نقش تاریخی خود را در جامعه ایفا کند، چاره‌ای جز بازتعریف خود، تغییر گفتمان و بازتعریف اصلاح‌طلبان ندارد، موضوعی که رسانه های داخلی به انعکاس آن پرداختند. این تغییر، ضرورتی انکارناپذیر برای تطبیق با شرایط کنونی جامعه و تداوم کارآمدی است. کلید واژه «اصلاح اصلاحات» چند وقتی هست که از زبان چهره‌های مختلف جریان اصلاح‌طلبی شنیده می‌شود، اما این تغییر در چه صورت امکان‌پذیر است؟ بسیاری از تئوریسین‌های جریان اصلاح‌طلبی معتقدند که اصلاحات اگر بخواهد نقش تاریخی خود را در جامعه ایفا کند، چاره‌ای جز بازتعریف خود، تغییر گفتمان و بازتعریف اصلاح‌طلبان ندارد. این تغییر، ضرورتی انکارناپذیر برای تطبیق با شرایط کنونی جامعه و تداوم کارآمدی است. «مشکل اصلاح‌طلبان نداشتن یک گفتمان جدید و ناظر به اصلی‌ترین مشکلات کشور است که عدالت‌خواهی و فسادستیزی بخشی از آن است. مشکل اصلاح‌طلبان به گمان من این است که گفتمان آن‌ها به اندازه کافی منسجم، رادیکال، صریح و شفاف نیست. گفتمانی که پیش از این وجود داشت با توجه به تحولات سیاسی و اجتماعی سال‌های اخیر نیاز به بازسازی دارد.» این روایت محسن آرمین از وضعیت کنونی جریان اصلاحات است. در کنار این بسیاری معتقدند که اصلاحات مانند سابق در میان افکار عمومی و مردم جایگاه ندارد و علت آن را هم عملکرد نامناسب منتخبان می‌دانند.

دو دهه انتظار برای تصویب قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان

قانون حمایت از حقوق کودکان، از جمله خبرهایی به شمار می رود که این روزها بحث داغ رسانه ها است، موضوعی که آن را با عناوین مختلف بازتاب دادند. طیف وسیعی از نیازهای آنها از تغذیه و سلامت جسمی و روحی تا آموزش، تأمین اجتماعی و حتی شادی و خلاقیت را در بر می‌گیرد. در کشور ما اما قوانین انگشت شماری برای حمایت حقوق کودکان وجود دارد. قوانینی که نه تنها از نظر کمی بلکه از نظر کیفی نیز نمی‌توانند در برداشتن گام‌های مثبت برای حمایت از یکی از آسیب پذیرترین گروه‌های انسانی جامعه مؤثر باشند.  همواره از کودکان به‌عنوان یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه یاد شده است که برای دستیابی به رشد و شکوفایی مناسب نیازمند حمایت‌های خاص هستند. طبیعی است هنگامی که کودکان به‌علل مختلف در شرایط نامناسب خانوادگی یا اجتماعی به سر می‌برند و یا از سلامت جسمی و روحی مطلوبی برخوردار نیستند، به حمایت‌های بیشتری نیاز خواهند داشت. اهمیت حمایت از کودکان بویژه کودکان خاص به اندازه‌ای است که امروزه در سطح جهان موضوع حقوق کودکان به‌عنوان یک بحث ویژه در مجموعه قوانین حقوق بشر پیگیری می‌شود. حقیقت این است که قانون حمایت از حقوق کودکان طیف وسیعی از نیازهای آنها از تغذیه و سلامت جسمی و روحی تا آموزش، تأمین اجتماعی و حتی شادی و خلاقیت را در بر می‌گیرد. در کشور ما اما قوانین انگشت شماری برای حمایت حقوق کودکان وجود دارد. قوانینی که نه تنها از نظر کمی بلکه از نظر کیفی نیز نمی‌توانند در برداشتن گام‌های مثبت برای حمایت از یکی از آسیب پذیرترین گروه‌های انسانی جامعه مؤثر باشند.

هدایت یارانه‌ها به نفع دهک‌های پایین

موضوع یارانه‌های پنهان و قاچاق سوخت در یک جلسه غیرعلنی سه ساعته در مجلس در هفته گذشته بررسی شد، خبری که رسانه ها نیز در گفت وگو با کارشناسان مختلف به بررسی آن پرداختند و آن را انعکاس دادند. در حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از معاونان ۵ وزارتخانه اقتصادی دولت و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس گرفته تا جانشین فرمانده کل سپاه. اما تا آنجا که به نظر می‌رسد این جلسه خروجی خاصی نداشته است. آن‌طور که علی لاریجانی گفته اگر تصمیمی گرفته شود، این تصمیم در چارچوب بودجه سال ۹۹ خواهد بود. تصمیمی که هنوز برای رسیدن به آن به گفته رئیس مجلس باید جلسات بیشتری برگزار شود. تا اینجای کار در جلسه دیروز مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی برخی پیشنهادات را برای حذف یارانه پنهان ارائه کرده. پیشنهاداتی که به نظر می‌رسد ارائه آنها تازه قدم‌های اول کار باشد. چرا که مطابق قانون و روال معمول جاهایی که باید نظر نهایی را بدهند و با هم به توافق برسند کمیسیون‌های تخصصی مجلس و بخش‌های اقتصادی دولت هستند. بخش‌هایی که با توجه به سخنان دیروز علی لاریجانی به نظر می‌رسد باید منتظر ورود آنها به این عرصه بود. بخش اصلی روایت آنچه در جلسه غیرعلنی دیروز مجلس گذشته توسط علی لاریجانی انجام شد. مهم‌ترین حرف لاریجانی هم این بود که مجلس هنوز تصمیمی برای تغییر وضعیت یارانه‌ها نگرفته و بررسی‌ها در این زمینه تا زمان رسیدگی به بودجه سال آینده ادامه خواهند داشت.

گفت‌وگوی تهران - ریاض از کجا آغاز می‌شود

مقام‌های ریاض پیام‌هایی را از طریق بغداد و اسلام‌آباد برای تهران فرستاده‌اند. امارات هم از چند ماه پیش تغییر سیاست داده و انعکاس تغییرات آن به تهران نیز رسیده است و آن گونه که مطلعان می‌گویند، ممکن است به حد پایان دادن به اختلاف با ایران یا حتی خروج امارات از جنگ یمن برسد. این موضوع نیز از تیررس رسانه ها غافل نشد و آن را با عناوین مختلف بازتاب دادند. اینها نشانه‌هایی از جدیدترین تغییرات در موضع کشورهایی است که به نظر می‌رسد بعد از سست شدن اتحادهای نه چندان مطمئن امریکایی- عربی به وقوع پیوسته است. آقای روحانی طرح «ابتکار صلح هرمز» را با خود به نیویورک برد و آن را به عنوان طرحی برای آغاز گفت‌وگوهای منطقه‌ای و تنش‌زدایی مطرح کرد. آیا این پیشنهاد در ادامه دو طرح قبلی جمهوری اسلامی مبنی بر ایجاد مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای و پیمان عدم تجاوز امریکاست؟ پیشنهاد اخیر آقای روحانی در ادامه همان طرح‌ها و در چارچوب گفتمان مبتنی بر گفت‌وگو میان همسایگان است. طرحی که اولویت را به جای ائتلاف‌سازی منطقه‌ای علیه یکدیگر به گفت‌وگو می‌دهد. این گفتمانی است که از آغاز به کار این دولت مطرح بوده و از نخستین سخنرانی آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل تا امروز تکرار شده است لذا «ابتکار صلح هرمز» بحث جدیدی نیست. اما این موضوع به دلیل ناامنی‌های اخیر در منطقه اولویت پیدا کرده است. بنابراین، این ضرورت احساس شد که با توجه به اهمیت بحث هرمز در خلال تنش‌های دیپلماتیک و منطقه‌ای و نشان دادن آمادگی ایران برای گفت‌وگو با کشورهای همسایه، طرح گفت‌وگوهای منطقه‌ای تحت عناوین و قالب‌های جدیدتری مطرح شود. گفتمان مبتنی بر گفت‌وگو با کشورهای منطقه حتی از پیش از این دولت مطرح بوده اما در دولت روحانی با ابتکارات مشخصی، حداقل در سطح رسمی مورد پیگیری قرار گرفته است.

به رسمیت‌ شناخته ‌شدن حق مادران ایرانی

خانواده‌های حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در سال‌های اخیر به دلیل ضعف قوانین تابعیت در ایران تبدیل به یکی از محروم‌ترین و فقیرترین اقشار جامعه‌ ایران شده بودند، موضوعی که رسانه ها در صدر اخبار خود قرار دادند و به بازتاب آن پرداختند. این خانواده‌ها آن‌قدر در حاشیه بودند که حتی داده‌های دقیقی درباره آنها وجود نداشت. وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بنا بر گزارش‌های موردی واصله و در راستای مأموریت فقرزدایی در مرحله‌ اول وظیفه‌ خود دانست که به شناسایی این خانواده‌ها و وضعیت معیشت آنها و فرزندان‌شان بپردازد. ‌طرح سرشماری خانواده‌های حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در سال ۱۳۹۶ اجرائی شد و در آن حدود ۴۸ هزار کودک بی‌شناسنامه‌ حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی شناسایی شدند. مطابق قوانینی که موجود بود، کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به‌هیچ‌وجه قبل از ۱۸سالگی نمی‌توانستند هویت ایرانی داشته باشند. با وجود اینکه بیش از ۶۰ درصد این افراد جزء فقیرترین ساکنان ایران محسوب می‌شوند، اکثرشان (بالغ بر ۷۰ درصدشان) از حداقلی‌ترین خدمات بیمه‌ای و درمانی هم برخوردار نبودند؛ چراکه اولیه‌ترین شرط برای برخورداری از این خدمات (مدرک هویتی) را نداشتند. نسلی‌شدن فقر یکی از تبعات دردناک قوانین تابعیت ایران بود. بسیاری از افراد که به دلیل سختگیری‌های قانون بی‌شناسنامه می‌ماندند، به سن ازدواج می‌رسیدند و ازدواج می‌کردند و فرزند حاصل از ازدواج آنان دوباره بی‌شناسنامه و محروم از همه حقوق شهروندی می‌شد؛ چرخه‌ معیوبی که فقر را تشدید می‌کرد.

یک روز برای‌ کلانشهری به نام تهران

رسانه ها برای روز ۱۴ مهر که به نام روز تهران نامگذاری شده است زیباترین و جذاب ترین تیترها را انتخاب کردند و این موضوع را بازتاب دادند. روز ۱۴ مهر ۱۲۸۶ در قانون آمد که تهران پایتخت ایران است و به همین دلیل ۱۴ مهر را روز تهران می‌نامند. اما من برگزاری روز تهران و مراسم مرتبط با آن را بی‌فایده می‌دانم.   به تهران از جنبه جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی باید توجه شود. از جغرافیای تهران چیزی باقی نمانده است. تهران شهر باغ‌ها بود و به آن چنارستان می‌گفتند اما خیانتی که از دهه ۵۰ در حق تهران شد این جغرافیا را تغییر داد. ما در تهران بلند مرتبه‌سازی نداشتیم چون زمین ارزش کاذب پیدا نکرده بود و زمین‌خواری وجود نداشت. در معماری گذشته ما هر چیزی در هر جایی که ساخته می‌شد دلیل داشت. در دوره پهلوی دوم و با دگرگونی زندگی معماری کاملاً درون‌گرای ما تبدیل شد به معماری بی‌حیای کاملاً برون‌گرا و تقلیدی. در طرح تفصیلی تهران که سال ۴۷ توسط عبدالعزیز فرمانفرماییان نوشته بود آمده بود که در مرکز تهران ساختمان بیشتر از ۳ طبقه نباید ساخته شود اما امروز در تهران آسمان را نمی‌توانید ببینید. از نظر فرهنگی هم در تهران آنچه را می‌تواند زایش فرهنگی داشته باشد از بین برده‌ایم.

تنور داغ خرید ملک در کشور همسایه

تنور داغ خرید ملک در کشور همسایه، از جمله موضوعاتی بود که رسانه ها در هفته گذشته به بازتاب آن پرداختند. این روزها شاهد تبلیغات گسترده فروش ملک در کشورهای همسایه به ویژه ترکیه هستیم. تبلیغاتی که با وعده اعطای اقامت، ایرانیان را ترغیب به خرید ملک در این کشورها می‌کند. بسیاری از افراد تمام سرمایه‌های خود را برای رسیدن به رویای اقامت گرفتن روانه کشورهای دیگر می‌کنند. در این میان بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران دائما درخصوص تله اقامت با خرید خانه به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند هشدار می‌دهند. این در حالی است که برخی از این سرمایه‌گذاران گوششان به هشدارها بدهکار نیست و دست از تلاش برای گرفتن اقامت در کشورهای دیگر بر نمی‌دارند، به‌گونه‌ای که روز به روز آمار خرید ملک در کشورهای همسایه را افزایش می‌دهند. طبق اعلام رسانه‌های ترکیه در سال ۹۷ میزان خرید ملک در این کشور توسط ایرانی‌ها به اندازه خرید ملک در ۱۰ سال گذشته بوده است. بسیاری از املاک در ترکیه متعلق به دولت است یعنی عرصه ملک دولتی است و فقط عیان و بنا به مردم تعلق دارد یا این که خانه‌ها ۹۹ ساله هستند و مالکیت در این واحدها معنا ندارد.

سه فرضیه برای آینده لاریجانی

نمی‌توان از تاثیرگذاری لاریجانی بر صحنه سیاسی کشور چشم‌پوشی کرد. او در هر جناحی که قرار بگیرد می‌تواند وزنه مهمی به شمار آید و حتی باعث پیروزی آن جناح شود، ‌موضوعی سیاسی که رسانه های کشور آن را انعکاس دادند. حال این که چگونه دو جناح اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا می‌توانند لاریجانی را در چارچوب خط مشی سیاسی خود بازتعریف کنند، مساله‌ای است که در آینده مشخص خواهد شد. در انتخابات پیش رو، رقابت نزدیک‌تر، فاصله بین رقبا از نظر شفافیت، بیشتر و رای مردم هم معنادارتر خواهد بود، به گونه‌ای که مردم تمایل دارند به کسانی رای دهند که توان حل مشکلات را داشته باشند نه صرفا اینکه رای دهند تا مثلا طرف مقابل پیروز نشود. برای حضور علی لاریجانی ریاست فعلی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس، در انتخابات پیش روی مجلس سه فرضیه وجود خواهد داشت. اول اینکه ممکن است آقای لاریجانی اصلا در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکند و علت این کار هم این باشد که ایشان خودش را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آماده کند. به نظر من اگر چنانچه علی لاریجانی چنین تصمیمی بگیرد انتخاب عاقلانه‌تری انجام داده است و تاثیر بهتری در آینده ایشان خواهد داشت.

«با من به ورزشگاه بیا»

«زنان به ورزشگاه می‌روند»؛ این خبری است که هفته گذشته همه را هیجان‌زده کرده و البته زنان ایرانی را خوشحال، موضوعی که رسانه ها خبر آن را در صدر اخبار خود قرار دادند. فروش ۳ هزار و ۵۰۰ بلیت در عرض چند ساعت، شاید پاسخ محکم زنان ایرانی به گزارشی باشد که صدا و سیما با عنوان اولویت زنان از تلویزیون پخش کرد. گزارشی که با طرح این سوال که «آیا به ورزشگاه رفتن اولویت زنان ایرانی است؟» آغاز می‌شد و پایانش با پاسخ‌هایی که همه به «نه» ختم می‌شدند، ورود زنان به ورزشگاه و جنجال‌های پیرامون آن را با حاشیه می‌راند. اما حالا مواجه شدن ورزشگاه آزادی با تنها سکویی که صندلی خالی ندارد، ماجرای حضور زنان در ورزشگاه‌ها را بیش از پیش پر رنگ کرده است. حضوری که هرچند محدود و حداقلی است اما چشم‌ها را به آینده خیره نگه‌ داشته است. آینده‌ای که پاسخ این سوال را مشخص خواهد کرد: «آیا باز هم زنان سهمی از دیدن زنده بازی‌ها در ورزشگاه خواهند داشت؟ هرچند هستند زنانی که منتقد و حتی معترض به این ماجرا بوده‌اند؛ البته نه به حضور زنان در ورزشگاه بلکه به شیوه فعلی ورود و فروش محدود بلیت برای آنها. سال‌ها است که حضور زنان در ورزشگاه با موانعی همراه است، گرچه در سال‌های اخیر زنان به طرق مختلف از سد این موانع گذشته‌اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی علي لاريجاني مقام معظم رهبری ورزشگاه آزادی ترکیه إيران اصلاح طلبان ریاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد

بخش R&D آوان بهمن شیمی مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بوده و توسط تیمی از متخصصان برجسته در حوزه شیمی و داروسازی در حال توسعه مولکول‌های دارویی است. این بخش وظیفه توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت گفت: در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده و تبدیل علوم به فنون در دستور کار مراکز علمی قرار گرفته است. دانشگاه‌ها فقط تا سطحی، فناوری را خلق می‌کنند و پس از آن نیاز است تا بخش خصوصی و صنایع در کنار یکدیگر قرار گیرند و بر اساس قانون و مسیر مشخص تولید دانش بنیان رشد و جهش یابد.

دکتر محمد رضا عبدالهی، مدیر عامل شرکت آوان شیمی، در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخش R&D ، گفت: «ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم. افتتاح این بخش، نقطه عطفی در مسیر این تعهد است و امیدواریم که با کمک این بخش، بتوانیم با توسعه و بهینه سازی محصولات جدید نقشی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنیم.»

وی افزود: «آوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات ارزشمند با کیفیت و اثربخش، در جهت تامین با ثبات و امن دارویی و همچنین کاهش وابستگی کشور در زمینه مواد موثره داروئی گام بر می‌دارد. مبنا قرار دادن تحقیقات در خدمت تولید صنعتی در این شرکت از ارزش‌های اصلی  است».

دکتر عبدالهی اضافه کرد: «از دیگر اهداف استراتژیک شرکت و در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور، می‌توان به ایجاد سایت تولیدی مطابق با اصول GMP برای تولید محصولات High-Potent و LVHV به منظور امکان تولید محصولات درمانی در حوزه‌های جدید اشاره کرد».

مدیرعامل آوان شیمی با تاکید بر اهمیت محصولات دانش بنیان افزود: « بر اساس تأییدیه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شرکت آوان شیمی تاکنون موفق به اخذ گواهی دانش بنیان 3 محصول خود گردیده و اقدامات لازم جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان 6 محصول دیگر نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است این شرکت برای اولین بار در کشور، اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیزارتان به عنوان یکی از محصولات جدید دسته قلبی و عروقی با هدف کنترل فشارخون نموده است».

در حال حاضر 30 مولکول در پایپ لاین توسعه شرکت آوان شیمی قرار دارد که از این تعداد، 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ پروانه فروش در سال جاری، 9 مولکول در مرحله توسعه دانش فنی و 6 مولکول در فاز بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری و مشارکت‌های علمی، کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارتباط موثر مابین صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش نهاد و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در حال انجام است و همچنین شش پروژه توسعه محصول به منظور همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین کشور برای سال جاری تعریف شده است.

افتتاح بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی گامی بلند در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه دارویی باکیفیت و مبتنی بر نوآوری است.

درباره شرکت آوان بهمن شیمی

شرکت آوان بهمن شیمی به عنوان شرکتی دانش بنیان، تحقیقاتی و تولیدی از ابتدای سال1400در صنعت داروسازی کشور و در حوزه تولید مواد موثره داروئی فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت با رویکرد نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی از شرکت‌های تامین کننده مواد موثره داروئی است که در حوزه‌های درمانی مختلف نظیر دیابت، کاردیولوژی، نورولوژی، ایمونولوژی و آنکولوژی در حال فعالیت است.

 

دیگر خبرها

  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳