Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:44:29 GMT

تشکیل ۱۷۰۰ پرونده تشخیص معلولیت در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۲۴۲۹

تشکیل ۱۷۰۰ پرونده تشخیص معلولیت در قزوین

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی قزوین روز پنجشننبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمیسیون‌های بهزیستی بر اساس میزان ناتوانی و از طریق انجام آزمون های سنجش عملکردی، معلولیت افراد را تایید می کنند.

 وی اضافه کرد: شدت معلولیت متناسب با سطح آن در چهار درجه خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید طبقه بندی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وارثی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ شیوع معلولیت در قزوین ۴.۲۶ درصد است، ادامه داد: هم اکنون ۲۴ هزار و ۶ معلول تحت پوشش این اداره کل هستند که ۱۸ هزار و ۱۶۵ تن از آنان از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

وی همچنین گفت: اداره کل بهزیستی در قزوین به ۴۲۸ معلول دارای آسیب نخاعی نیز حق پرستاری پرداخت می کند.

وارثی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری سه هزار حلقه باطری سمعک، ۱۵۰ سمعک، ۱۶۰ دستگاه انواع ویلچر و ۱۴۰ توالت فرنگی و عصا توسط بهزیستی برای معلولان استان تامین شد.

مدیرکل بهزیستی قزوین اظهار داشت: همچنین در مدت یاد شده کمک هزینه تهیه اندام مصنوعی (ارتوز و پروتز) برای ۱۲۰ معلول و عمل کاشت حلزون برای ۹ ناشنوا و کمک هزینه تعمیر پروتز کاشت تامین شد.

وارثی افزود: در این مدت همچنین ۱۰۰ تن از معلولان تحت پوشش در قزوین نیز به کلینیک های توانبخشی معرفی شدند.

۷۳۸۸*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین معلولیت سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس‌های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلام‌عباس ترکی؛ معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضائی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال "افعی تهران"، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

کد خبر 6098522

دیگر خبرها

  • ۹۶۱ پرونده تخلفات اصناف در شاهرود تشکیل شد
  • بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌
  • ۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 
  • بهزیستی باید آسیب‌های نوظهور و پررنگ را شناسایی کند
  • حق پرستاری؛ چراغی که به خانه معلولان رواست
  • رویکرد اصلی دولت حل قاعده‌مند مسئله حقوق و دستمزد است
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک