Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:18:22 GMT

لبخند بر لبان نونهالان مناطق کم برخوردار نشست

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۲۶۵۲

لبخند بر لبان نونهالان مناطق کم برخوردار نشست

به گزارش خبرگزاری مهر، از آغاز هفته ملی کودک، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و سایر دستگاه‌های اجرایی عضو شورای برنامه ریزی و هماهنگی هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک با اجرای برنامه‌های متنوع، ساعات خوشی را برای کودکان رقم زده‌اند. بر اساس این گزارش، در اولین روز این هفته اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس با استاندار دیدار کردند و درخواست‌هایشان را با وی درمیان گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس، مربیان مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱ شیراز، همزمان با هفته‌ی ملی کودک با حضور در مدرسه نابینایان شوریده شیرازی به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی پرداختند، همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون در جهرم، در این هفته با تبلیغات شهری و فضاسازی کار خود را آغاز کردند. عیادت از کودکان بیمار اولین برنامه مربیان جهرم در اولین روز از هفته ملی کودک بود. کودکان بستری در بیمارستان شهید مطهری دقایقی را با قصه‌گویی با عروسک همراه شدند و هدیه دریافت کردند.

کارگاه «جلوگیری از آسیب‌های کودکان» دیگر برنامه این هفته بود که با همکاری معاونت بهداشتی جهرم برای والدین برگزار شد. در این کارگاه، والدین راه‌های کاهش آسیب‌های کودکان، چگونگی مراقبت از سلامت کودکان و نکات مهمی را در مورد سوانح و حوادث کودکان آموختند. این در حالی است که اعضا و دانش‌آموزان هر روز در مرکز حضور دارند و در فعالیت‌های شعرخوانی، قصه‌گویی، کارگاه نقاشی خلاق مادر و کودک و ... شرکت می‌کنند.

مراکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با اجرای فعالیت‌های متنوع در هفته‌ی ملی کودک، کودکان روستایی و مناطق کم برخوردار را شاد و لبخند را بر لب‌هایشان می‌نشانند. این در حالی است که تمامی ۵۶ مرکز و کتابخانه ثابت، سیار روستایی و پستی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در این هفته با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی در کانون و در مدارس به فعالیت مشغولند.

در این هفته همچنین مدیر کل کانون فارس به همراه جمعی از مسئولان استانی، در سومین روز از هفته ملی کودک با حضور در منزل شهید پاسدار موسی نصیری بیات، با همسر و فرزندان ایشان دیدار کرد.

گردهمایی بزرگ خانواده‌ها و کودکان نیز با همکاری دستگاه ها روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در باغ جنت شیراز برگزار شد؛ کانون فارس نیز با دارا بودن دو غرفه به اجرای قصه‌گویی، مسابقه و نمایش عروسکی پرداخت و کتب و سرگرمی‌های کانون را ارائه داد.

در این هفته همچنین خانواده‌ها با نقش اسباب‌بازی در تکامل کودک آشنا شدند. در پنجمین روز از هفته‌ی ملی کودک، به همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و صدا وسیمای مرکز فارس، برنامه رادیویی «راز تندرستی» با حضور دکتر توسلی، متخصص کودکان و پزشک تکامل مرکز جامع تکامل کودکان امام رضا(ع)، در ارتباط با تکامل دوران ابتدایی کودکی صحبت کرد. عصر روز ۱۷ مهرماه نیز برنامه «سلامت باشید» تلویزیون میزبان سمیه کاووسی، دکترای کاردرمانی بود تا اهمیت اسباب‌بازی‌ها و نقش آن در تکامل کودکان را با خانواده‌ها در میان بگذارد.

«لبخند اندیشه» عنوان برنامه‌ای است که از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در فرهنگ‌سراهای شیراز برگزار می‌شود تا کودکان با انجام بازی‌های فکری، کار گروهی را تمرین و شکست و پیروزی را تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه‌های هفته ملی کودک در سال جاری تا ۱۹ مهر در فارس و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

کد خبر 4742729

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز هفته کودک کانون پرورش فکری فارس اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری شیراز بیرجند شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نشست هم اندیشی در خصوص ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم، به ریاست مهران فاطمی؛ استاندار یزد و با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به نقش نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت یزد، گفت: آموزش و پرورش، بعد از نهاد خانواده مهمترین و مقدس ترین نهاد در کشور است.

وی در ادامه به جایگاه و مقام رفیع معلمین در دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته تکریم مقام معلم باید یک خیزش عمومی در راستای تکریم مقام معلم در سطح جامعه شکل گیرد.

فاطمی با بیان اینکه تکریم مقام معلمین باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل و نهادینه شود، خاطرنشان کرد: تکریم معلمین نباید منحصر به یک هفته خاص باشد بلکه اوج آن باید در این هفته باشد.

استاندار یزد در ادامه به ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم اشاره و بر برگزاری این برنامه ها در شان جامعه فرهنگیان و به بهترین نحو ممکن تاکید کرد.

خبرنگار: محمد حسین زارع زردینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228789 برچسب‌ها استان یزد دانشگاه فرهنگیان آموزش و پروش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز