Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر بهداشت در امور روانپزشکی گفت: پژوهش های متعدد در سطح کشور و در شهر تهران نشان می دهد که بخش مهمی از اختلالات روانی مردم به مسائل و مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری، مسکن، درآمد پایین و آینده شغلی مربوط است. احمدعلی نور بالا گفت: حدود ۵۰ درصد اختلالات و تنش های شدید روانی در بین مردم به علت مسائل و مشکلات اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   مشاور وزیر بهداشت در امور روانپزشکی گفت: پژوهش های متعدد در سطح کشور و در شهر تهران نشان می دهد که بخش مهمی از اختلالات روانی مردم به مسائل و مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری، مسکن، درآمد پایین و آینده شغلی مربوط است.   وی گفت: پژوهشی در سال ۹۵ در این زمینه انجام شد و نشان داد که ۴۵.۶ درصد تنش های شدید روانی مردم به عوامل و مسائل اقتصادی مربوط است و قطعا این آمار اکنون بیشتر شده و روند افزایشی داشته است زیرا مشکلات اقتصادی در جامعه و در بین مردم بیشتر شده است.   مشاور وزیر بهداشت افزود: اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ۱۴ درصد کل بار بیماری های کشور را به خود اختصاص می دهند. بار بیماری ها یک شاخص مهم در نظام سلامت است که وضعیت بیماری های کشور را نشان می دهد اما تاکنون هیچ تحقیقی در کشور بار مالی و اقتصادی بیماری های روانی را در کشور محاسبه نکرده است اما به طور حتم بیماری های روانی به طور مستقیم و غیر مستقیم خسارت اقتصادی به کشور وارد می کند زیرا علاوه بر کاهش بهره وری و توان افراد مبتلا به این بیماری ها، والدین و اطرافیان بیماران روانی نیز دچار مشکلات متعددی می شوند که غیب از محل کار و افت بازده کاری از جمله آن است.   نوربالا پیش از این در همایش هفته سلامت روان نیز گفته بود: آمارهای سال ۹۵ نشان می دهد که ۸۲.۷ درصد مردم تهران حداقل یک بار تجریه فشار روانی شدید را داشته اند و این تجربه در مجردها و زنان بیشتر است. این آمار نشان می دهد ۴۵.۶ درصد نگرانی مردم از فشار اقتصادی بوده است. وی گفت: دولت باید برای کاهش اضطراب و نگرانی مردم هزینه کند زیرا هر یک دلار هزینه برای سلامت روان مردم چهار دلار صرفه جویی اقتصادی برای کشور به همراه دارد. بیمه های تکمیلی نیز باید با پوشش خدمات سلامت روان از جمله خدمات روانشناسی به بهبود سلامت روان مردم کمک کنند و وزارت بهداشت نیز باید کاهش انگ مراجعه به مراکز روانپزشکی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد./خبرآنلاین 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

بهزاد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد.

کد خبر 6088566

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان