Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه متاسفانه آمادگی که در سمت ایرانی مرزها وجود دارد، در طرف عراقی مرز وجود ندارد، گفت: ایران آمادگی دارد که به کشور عراق برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی کمک کند.
به گزارش ایسنا، محمود واعظی امروز 18 مهرماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به علاقه مردم و زائران برای حضور در کربلا و همچنین تمهیدات فراهم شده در بحث لغو روادید برای سفر به کشور عراق، جمعیت زیادی به سمت این کشور روانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همه تسهیلات برای حضور زائران فراهم شده تا مردم بتوانند از این فرصت معنوی حداکثر استفاده را داشته باشند.
رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه در طول دو هفته گذشته بر اساس بررسی‌های انجام شده، آمادگی بسیار خوبی را در چهار مرز ایران شاهد هستیم.
واعظی با اشاره به بازدید امروز خود از مرز مهران عنوان کرد: سال گذشته در چنین ایامی حدود 50 تا 55 هزار نفر از مرز مهران تردد می‌کردند اما در 24 ساعت گذشته در این مرز میزان عبور زائران به حدود 180 هزار نفر رسید و پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم امروز به 200 هزار نفر برسد.
وی با بیان اینکه متاسفانه آمادگی که در سمت ایرانی مرزها وجود دارد، در طرف عراقی مرز وجود ندارد، گفت: بر اساس گزارش‌ها، زائرانی که به آن سوی مرزها رفته‌اند مشکلاتی در بحث اتوبوس و حمل و نقل دارند.
رییس دفتر رییس جمهور عنوان کرد: با مسئولان وزارت خارجه صحبت‌هایی انجام خواهد شد که با مقامات عراقی در بحث تردد زائران هماهنگی شود. در صورت نیاز به اتوبوس و دیگر حمایت‌ها، از سوی ایران، آمادگی داریم به کشور عراق کمک کنیم و این مسائل را برای تردد بهتر زائران حل کنیم.
واعظی بیان کرد: اربعین یک مراسم اعتقادی، سیاسی و دینی است و اثرات آن تنها بر روی کشور عراق و ایران نخواهد بود و می‌تواند در جهان اسلام مایه افتخار همه مسلمانان باشد.
وی ادامه داد: اربعین حسینی  نشان انسجام، صمیمت و وحدت جهان اسلام است. اینکه برای روزهای کوتاهی چنین جمعیتی از مسلمانان برای یک هدف خاص در یک نقطه تجمع می‌کنند، بسیار ارزنده است. همه مسئولان تاکنون تلاش کرده‌اند و از این پس نیز تلاش خواهند کرد تا مردم بتوانند به راحتی و بدون دغدغه به این سفر معنوی بروند و سالم به کشور بازگردند. برچسب ها: واعظی ، مرز ، اربعین

منبع: خرداد

کلیدواژه: واعظی مرز اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه ۲۶ آوریل، یک مرد مسلح سوار بر موتور سیکلت اینفلوئنسر معروف شبکه‌های اجتماعی عراقی غفران سوادی معروف به ام فهد را در بیرون خانه‌اش در بغداد در منطقه زیونه به ضرب گلوله کشت.

به گفته مقامات امنیتی عراق، مهاجم ناشناس وانمود کرده که در حال تحویل غذا است و در موقعیت مناسب به امفهد در خودرواش شلیک کرده است. ام فهد به خاطر ویدیوهای رقصش با موسیقی عراقی در تیک تاک شده بود.

در فوریه ۲۰۲۳، دادگاهی او را به دلیل به اشتراک گذاشتن «تضعیف عفت و اخلاق عمومی و ویدئوهایی حاوی سخنان ناشایست» به۶ ماه زندان محکوم کرد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد قتل اینفلوئنسر عراقی در بغداد است. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که یک «تیم کاری تخصصی» برای بررسی شرایط مرگ ام‌فهد، تشکیل شده است.

دولت عراق سال گذشته کمپینی را برای پاکسازی محتوای رسانه‌های اجتماعی که «اخلاق و سنت های عراق» را نقض می کند، آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۸، مدل و اینفلوئنسر تارا فارس توسط افراد مسلح در بغداد به قتل رسید.

کد خبر 847474 برچسب‌ها حوادث جهان عراق قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم