Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه در واکنش تند به بیانیه دولت عربستان در محکوم کردن حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه ، قتل شهروندان یمنی را به مسئولان سعودی یادآور شد. ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از  پایگاه خبری الخلیج آنلاین، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای تجاوز نظامی ارتش ترکیه به مناطقی در شمال شرقی سوریه را محکوم و آن را تعدی آشکار به وحدت و استقلال و حاکمیت اراضی سوریه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه عربستان همچنین این حمله ترکیه به شمال سوریه را دارای پیامدهای منفی برای تلاش های بین المللی در جهت مبارزه با گروه تروریستی داعش دانست.

براساس آخرین گزارشها، تاکنون هشت غیرنظامی در حمله ترکیه به مناطق القامشلی و الدرباسیه و راس العین در  حومه استان الحسکه سوریه جان باخته و 20 نفر دیگر زخمی شده اند. همچنین تاسیسات مهم زیربنایی این مناطق نظیر سدها و نیروگاههای برق و تاسیسات آب و فاضلاب هدف قرار گرفته است.

در پی صدور بیانیه وزارت خارجه عربستان، وزیر امور خارجه ترکیه خطاب به عربستان گفت: شما بسیاری از مردم را در یمن به قتل رساندید و برخی را گرسنه رها کردید و اکنون با چه رویی با عملیات چشمه صلح مخالفت می‌کنید.

اوغلو مدعی شد: این عملیات، مسئله امنیت ملی ما است. عملیات ما در چارچوب حقوق ما براساس قوانین بین المللی است.

عربستان سعودی از پنج سال پیش تجاوز همه جانبه خود به یمن را آغاز کرد که به جان باختن هزاران غیرنظامی یمنی و زخمی شدن هزاران نفر دیگر منجر شده است.

انتهای پیام/

 

R7969/P/S8,90,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه