Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید و حضور در موکب محبان امیرالمومنین در مرز شلمچه گفت: اکنون در جمع زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه هستم چند ساعتی است که مرز بسته شده و امید است با تمهیدات مسئولان هر چه سریعتر مرز باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه موکب بنیاد مستضعفان آخرین موکب در مسیر راهپیمایی زائران است، افزود: با کمک ستاد اربعین حسینی سه موکب در خسروی، قصر شیرین در نزدیکی ایلام به سمت مهران و شلمچه را برپا کرده ایم، هدف ما خدمات رسانی  به یک میلیون زائر است و خدمات ما تا پنج روز بعد از بازگشت زائران از کربلا ادامه دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود:تا امروز بیش از ۲۰۰ هزار نفر از خدمات مواکب بنیاد مستضعفان  استفاده کردند و به نظر می رسد اوج این جمعیت از این به بعد و به خصوص در هفته آینده خواهد شد.

فتاح بابیان اینکه  از آنجایی که در حال حاضر مشکل اصلی در مرز شلمچه آب آشامیدنی است، ادامه داد: بر همین اساس ۱۰ میلیون بطری آب را آماده کرده ایم و در این باره هیچ مشکلی نیست و در صورت نیاز سایر مواکب نیز با هماهنگی ستاد اربعین آب تامین می شود.

اوگفت:برای خدمات رسانی بهتر دو و نیم میلیون بطری آب میوه و به هم این اندازه شیر پاکتی آماده کرده ایم، حمل شده و در مراکز ما در آبادان، خرمشهر، مهران، ایلام، قصرشیرین و کرمانشاه آماده است، مشکلی در این باره دیده نمی شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بحث اصلی نحوه خروج زائران از مرز است، گفت: با توجه به صف و ازدحامی که ایجاد شده است و مردم نیز از من خواسته اند، انتظار می رود تا مسئولان در این باره چاره اندیشی کنند تا مرز هر چه سریعتر برای عبور زائران باز شود.

 

فتاح افزود: باید مسئولان پیش از این پیش بینی های لازم را انجام می دادند و در گفتگو با طرف عراقی در این باره ملاحظات لازم انجام می شد تا مردم به زحمت نیفتند، مواکب گنجایش اسکان این حجم از زائران را ندارند؛ زیرا اغلب آنان برای عبور طراحی شده اند.

او با اشاره به اینکه در موکب مهران بنیاد مستضعفان اقامت نیز ممکن است، گفت: بنده و همه همکاران ما در بنیاد مستضعفان در خدمت زائران، ستاد اربعین و مسئولان هستیم و امید است بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری را به زائران ارائه کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی  ادامه داد: از لحاظ تدارکات به اندازه  کافی غذا و آب تدارک دیده شده است اما ازدحام جمعیتی در برخی مقاطع زیاد می شود.

او درباره پیام اربعین به جهانیان یادآور شد: آنچه در عراق اتفاق افتاد عزم مردم را بیشتر کرد، مردم در راه امام حسین به این چیزها نگاه نمی کنند، به طور حتم آمار عبوری برای  اربعین بیشتر از سالهای قبل است و یکی از دلایل آن نیز همین شیطنتی است که انجام دادند تا راه کربلا و امام حسین را ببندند اما دیدیم که مردم بیشتر از قبل آمدند.

فتاح گفت: این تهدیدات و شطینت ها هیچ تاثیری در عزم مردم برای حضور در راهپیمایی اربعین ندارد، تنها ازدحام جمعیتی است که مسئولان ایرانی و عراقی باید مشکلات را رفع کنند و به زائران رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ د

ارسال بطری های آب معدنی به مرزها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین حسینی مرزشلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال