Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:08:17 GMT

۳۷۰ سامانه کنترل هوشمند حمل و نقل درقم فعال است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۳۶۷۳

۳۷۰ سامانه کنترل هوشمند حمل و نقل درقم فعال است

ابوالفضل جمالی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در سالن جلسات استانداری بیان کرد: توسعه کمی و کیفی سامانه‌های هوشمند ترافیک در سطح استان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: از ۶۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شده قم ،تاکنون ۴۵ نقطه رفع خطر شده و تا پایان سال نیز بیش از ۱۰ نقطه دیگر آشکارسازی خواهد شد.
وی گفت: یک هزار و ۸۵۰ کیلومتر حریم راههای استان بوده که نشان از گستره فراوان محورهای مواصلاتی استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: آشکارسازی نقاط حادثه خیز با افزایش ایمنی و همچنین بهبود وضعیت روشنایی انجام می‌گیرد.
پژوهش ها نشان میدهد سالانه ۸۰ میلیون تن از محورهای مواصلاتی قم عبور می کنند و ۲۰ میلیون تن از این افراد به منظور زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران وارد این استان می شوند، همچنین سالانه سه میلیون زائر خارجی به این شهر مذهبی عزیمت می‌کنند.
قم درمنطقه مرکزی ایران و در شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: برای تکمیل احداث محوطه جدید پلیس راه سلفچگان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.
جمالی تصریح کرد: بهسازی محور راهجرد-سلفچگان نیز در دست اجرا بوده و از اعتبارات ملی، قیر برای بهسازی این محور استفاده می‌شود.
وی با اشاره به نصب نیوجرسی در آزاد راه قم- تهران و کمربندی بیان کرد: ۱۷ کیلومتر باقی مانده این کمربندی تا پایان سال به پایان خواهد رسید، در حال حاضر در ۱۵ کیلومتر این محور عملیات نصب نیوجرسی انجام می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم در رابطه با نصب نیوجرسی در کمربندی امام علی(ع) گفت: از ۱۲ کیلومتر مساحت این کمربندی ۶ کیلومتر توسط اداره کل راهداری قم انجام و ۶ کیلومتر دیگر باید توسط شهرداری انجام بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: تامین روشنایی در ۱۲ کیلومتر محور راهجرد فراهم شده و ادامه روند روشنایی این مسیر نیز در دست پیگیری است.
محور راهجرد در بخش سلفچگان در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.
در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به ریاست بهرام سرمست استاندار قم برگزار شد، گزارش عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شرکت آب و فاضلاب روستایی قم مورد بررسی و آخرین روند سرمایه گذاری در استان مورد تبادل نظر قرار گرفت.

۷۴۰۳/  ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری قم راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس مرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس تحقیقات و نتایج به دست آمده در صورت شش ماه استفاده مستمر از این برنامه کاربردی، روشی مؤثر برای بهبود کنترل آسم و خود مراقبتی در بیماران است.

مهرداد فرزندی‌پور افزود: با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در فن‌آوری و افزایش دسترسی به تلفن‌های هوشمند، گفت: امکان ارائه آموزش از طریق روش‌های مؤثرتر با استفاده از این تلفن‌ها، برای بیماران نیز به وجود آمده است.

وی گفت: بیماری آسم با ویزیت‌های بخش اورژانس، بستری در بیمارستان، روزهای غیبت از کار و ویزیت‌های برنامه‌ریزی نشده در مطب پزشک، هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی را به بیماران و جامعه تحمیل می‌کند.

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • شرایط محور‌های مواصلاتی برای سفر مناسب نیست
  • شرایط محورهای مواصلاتی برای سفر مناسب نیست
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید
  • انسداد برخی از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید
  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند