Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‎ترسیم دهه شصتی‌ها مانند مدرسه و شغلشان، در سالمندی هم مشکل داشته باشند، به روندی اشاره کرد که پس از انقلاب پیش آمد، نسلی به سرعت متولد شدند که با توجه به زیادی تعدادشان به هنگام ثبت نام در مدرسه و ورود به بازار کار با مشکل مواجه شدند و ناتوانی در ارائه خدمت به دهه شصتی‎هایی را که سالمند خواهند شد، گناهی نابخشودنی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان و چهارمین نشست بین‌المللی علوی با بیان این مطلب اظهار کرد: باید ارائه خدمات به سالمندان پیش‎بینی شود، متاسفانه ما همیشه منتظریم که حادثه‌ای رخ دهد و پس از آن به فکر چاره‌اندیشی بیفتیم، اما پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده و باید آن را در تمامی حوزه‌ها اعم از ساختاری، فردی و آموزشی مورد توجه قرار داد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اختیارات لازم را برای برنامه‌ریزی دارد و اگر خلا قانونی از این نظر وجود دارد، حاضر به همراهی هستیم. دانشگاه، راهکار و دستورالعمل لازم را که حاصل پژوهش‌ها و چنین کنگره‎هایی است، ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: باید شهر را طوری طراحی کنیم تا پاسخگوی سالمندان باشد و سالمندان با استفاده از برنامه‌ها با استقلال کامل زندگی کنند، همچنین اگر لازم است فضایی برای تکریم سالمندان در شهر و اتوبوس فراهم شود، این کار باید انجام شود.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرروت تکریم سالمندان و افراد مسن و باتجربه از سوی جوانان اظهار کرد: متاسفانه پس از انقلاب، دیدگاهی در ما ایجاد شد که تصور کردیم می‎توانیم به اساتیدمان بی‌احترامی و امر و نهی کنیم.

وی متذکر شد: احترام به پیشکسوت‌ها چه در کسوت استادی، روحانیت یا مدیریت و چه به عنوان بزرگ‎تر جزو اصول جامعه پیشرفته بوده و کسی حق ندارد به بزرگ‎تر از خودش بی‌احترامی کند.

کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان و چهارمین نشست بین‌المللی علوی با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه و مهمانانی از سراسر کشور و خارج از کشور، امروز (چهارشنبه) آغاز به کارد کرد و تا جمعه ادامه دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسعود پزشکیان دهه شصتی ها سالمندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه