Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:17:28 GMT

تعلیم و تربیت بدون نقشه راه امکان پذیر نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۳۷۶۴

تعلیم و تربیت بدون نقشه راه امکان پذیر نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علبرضا عبادی صبح پنج شنبه در دیدار با اعضای کانون فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: کار در حوزه کودکان و نوجوانان آنقدر ارزشمند بوده که حتی بیش از حد تصور است.

وی با تأکید بر جایگاه مسئله انسان شناسی، خودشناسی و به همان میزان شناخت کودک و استعدادهای آن برای رسیدن کودک به مرحله کمال، بیان کرد: اگر این کودک درست اصلاح شود مظهر اسماء الهی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدواند استعدادهای انسان را در نمادی به فرشتگان ارائه و امر به سجده بر انسان کرد، گفت: شرط اصلی شکوفایی این استعدادها شناخت شخصیت کودک است.

عبادی، نخستین پرورش گاهی هر انسانی را دامن و مهر مادر دانست و گفت: بعد از آن یکی از مساعدترین زمینه ها برای پرورش کودک مکان هایی از جمله کانون فکری کودکان و نوجوانان است.

وی خطاب به مربیان و فعالان کانون فکری و کودکان و نوجوانان گفت: این امانت بزرگی که بر دوش شما گذاشته شده جایگاهی دارد که هر چقدر هم تلاش کنید باز هم کم می آورید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تمام ارزش کودک به فکر اوست، بیان داشت: این کودک اگر درست پرورش یابد کسی مثل ابوعلی سینا خواهد شد.

عبادی ادامه داد: همه کودکان در استعداد زمینه تبدیل شدن به امثال ابوعلی سینا را دارند اما به فعلیت رساندن این استعدادها نیاز به زمینه سازی دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید این کودکان و نوجوانان را از آفت های زمان دور نگه داریم، افزود: آفت ها در همه زمان ها بوده اند اما در زمان حاضر بیشتر وجود دارند اما به همان میزان ابزار مفید نییز بیشتر شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه زندگی برای انسان منزل به منزل بوده و انسان همواره در سیر و حرکت به سوی کمال است، عنوان کرد: برای حرکت در این مسیر باید نقشه راه داشته باشیم چراکه بدون نقشه راه تربیت و تعلیم امکان پذیر نیست.

عبادی با بیان اینکه از طرف دیگر انسان برای حرکت در مسیر درست نیاز به قطب نما دارد، بیان کرد: نخستین قطب نمای انسان فطرت الهی است که خدا برای انسان آفریده است.

وی ادامه داد: امروز گاهی برخی افراد و حتی خود مسئولان با جاذبه های دروغ و جلوه نشان دادن باطل تمام سرمایه جامعه و کودکان را از راه درست منحرف کرده و گمراه می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به کارکنان کانون فکری کودکان و نوجوانان گفت: هیچ دستاوری بالاتر از تعیلم و تربیت و  رشد کودک در مسیر فطرت الهی نیست.

کد خبر 4742746

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی علیرضا عبادی بیرجند اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری شیراز بیرجند شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع استادیاران صالحین صبح چهارشنبه با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری استاد شبکه تربیتی بسیج استان بوشهر و نیز سردار دشتی جانشین فرماندهی سپاه استان بوشهر و استادیاران شبکه تربیتی بسیج برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و استاد شبکه تربیتی بسیج راهبرد و اهداف برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت سپاه استان بوشهر را برای سال ۱۴۰۳ تبیین کرد.

حجت الاسلام موسوی مسئول تعلیم و تربیت سپاه گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۲ معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان بوشهر در عرصه دارالقرآن بسیج، دوره‌های آموزشی طرح ولایت و توانمند سازی ارکان شبکه، اردوهای تربیتی، نظارت‌ها و بازرسی از کمیت و کیفیت را ارائه داد.

در ادامه احکام مسئولیتی استادیاران جدید توسط نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به افراد اعطا شد.

کد خبر 6087179

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد