Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، براساس این تفاهمنامه که با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش و علی ذاکری سردرودی رییس دانشگاه علم و صنعت ایران امضا شد، طرفین در خصوص طراحی، استقرار و راه اندازی شرکت های دانش بنیان در مرکز نو آوری و فناوری جزیره کیش همکاری می کنند.

 غلامحسین مظفری مدیرعامل این سازمان، در آیین امضای این تفاهمنامه، با بیان اینکه جزیره کیش به عنوان یک پایلوت از تجربه و دانش خوبی برای راه اندازی مرکز نوآوری برخوردار است گفت: با توجه به استقبال شرکتهای دانش بنیان، ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال جدید و بهره برداری از موسسه های دانش بنیان و استارت آپ ها در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت و در این زمینه گامهای عملی برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مظفری یاداوری کرد: در اجرای این رویکرد تفاهمنامه سه جانبه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم پارک ها و مراکز رشد و نو آوری کشور امضاء شد، تا با بهره گیری از تجربیات و توان یکدیگر، طرح ها ی برخوردار از شرایط فیزیکی لازم در زمینه فعالیت های دانش بنیان و استارت آپ ها پذیرش  شوند. 

 وی با اشاره به توسعه زیرساخت های اولیه جزیره کیش افزود: یکی از محورهای اصلی برنامه راهبردی منطقه آزاد کیش، توجه به دانش های نسل سوم است که در راستای آن  یک شورای راهبری و یک کمیته اجرایی تعریف شده است و ساختار اولیه نیز در بحث مرکز  نوآوری، استقرار و توسعه زیر ساخت ها، در نظر گرفته شده است تا به کمک آن بتوانیم طی تجربه هایی که در زمینه نو آوری در کشور به دست آمده در جزیره کیش به کار بگیریم و استفاده کنیم. 

 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: بر اساس امضای تفاهمنامه سه جانبه، پارک های علمی و فناوری کشور یک نماینده به عنوان پل ارتباطی با سیستم انتخاب شده تا از طریق یک کار مشارکتی و تیمی،  بهره برداری از این امکانات فراهم شود.

وی با اشاره به استقرار ۴۰ شرکت دانش بنیان در مرکز نو آوری کیش گفت: با توجه به استقبال شرکت های دانش بنیان از مرکز نوآوری کیش و تقاضاهای متعدد در این زمینه،  برای استقرار و فعالیت شرکت های مورد نظر هیچ مشکل و  محدودیتی وجود ندارد.

 وی افزود: دانشگاه ها و سازمانهای دولتی و بخش خصوصی نقشی مهم  در شکوفایی اقتصاد دانش بنیان ایفا می کنند و برای دستیابی به اهداف کمی و کیفی می توانند از تفاهمنامه ها و موافت نامه های  هم افزایی برون سازمانی بنحو شایسته ای بهره برداری کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش شرکت دانش بنیان دانشگاه ها نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین

با انتشار فراخوان مشترک از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور دعوت شد تا جهت رفع چالش‌های حوزه‌های توانبخشی با هدف کاهش چالش‌های معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی ایده‌های خود را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه برنامه ملی آبادیران از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، اساتید و نخبگان برای ارائه راه‌حل‌های فناورانه و نوآورانه در راستای رفع نیازهای فناورانه سازمان بهزیستی کشور دعوت به عمل آورد.

در این فراخوان از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور خواسته شده است تا در حوزه‌های ۴۲ گانه طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

برخی از این حوزه‌ها به این شرح است:

۱-نوآوری و فناوری‌های روزآمد و کاربردی تجهیزات توانبخشی و کمک توانبخشی مانند پانسمان‌های مرطوب، ویلچر، بالابر، تخت، عصا، سمعک، دستگاه‌های برجسته‌نگار، پروتزهای دست و پا و پنجه کربنی، تشک‌های طبی، پوشاک بهداشتی برای استفاده معلولان جسمی حرکتی، نابینا، ناشنوا و سالمندان.؛

۲-نوآوری و فناوری‌های نوین روزآمد و کاربردی برای بهبود کیفیت انواع معلولیت‌ها با استفاده از اینترنت اشیاء؛

۳-تجهیزات هوشمند مدرن برای مسکن معلولین مانند بالابرها، دستگیره‌ها، وسایل آشپزخانه و حمام متناسب با معلولان جسمی حرکتی؛

۳-تجهیزات ویژه و خاص وسایل نقلیه چون مناسب‌سازی تجهیزات اتومبیل شخصی، اتوبوس، مترو، قطار و کشتی معلولین جسمی، حرکتی، ناشنوا و نابینایان؛

۴-نرم و سخت افزارهایی با قابلیت هوشمندسازی استفاده از موبایل، رایانه برای معلولین ناشنوا، نابینا؛

۵-وسایل و تجهیزات نرمشی و ورزشی و تفریحی؛

۶-وسایل، تجهیزات و تکنولوژی‌های آموزشی برای ارائه خدمات آموزشی و مهارت آموزی؛

۷-نوآوری و فناوری‌های نوین، روزآمد و کاربردی، وسایل، تجهیزات، تکنولوژی و نرم‌افزارهای بازی‌های فیزیکی و مجازی؛

۸-نوآوری و فناوری‌های مراقبتی و حفاظتی چون سنسور، دوربین‌های هوشمند؛

۹-خلق نوآوری‌های اجتماعی که به اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف بینجامد؛

۱۰-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در زمینه شناسایی و توسعه ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه اشتغال خانگی جامعه؛

۱۱-تجمیع، شبکه‌سازی محصولات تولیدی بانوان سرپرست خانواده و تجاری‌سازی ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه اشتغال کوچک و متوسط؛

۱۲-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در کمک به ترسیم و استعدادیابی مسیر برنامه رشد دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۳-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه تولید محصولات محلی جامعه تحت ‌پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۴-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های مکانی؛

۱۵-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در ترسیم و استعدادیابی مسیر برنامه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۶-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه تولید محصولات محلی جامعه تحت پوشش بهزیستی؛

۱۷-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت ایجاد و تقویت نمایشگاه‌های فصلی و دائمی؛

۱۸-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در تجمیع و ساماندهی محصولات کسب و کارهای کوچک و متوسط جامعه تحت پوشش بهزیستی؛

۱۹-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت خلق و ایجاد شتابندهنده نوآورانه در حوزه اشتغال و کارآفرینی؛

۲۰-ایجاد نوآوری، فناوری‌های نوین و خلاقانه شتابدهنده دانش‌بنیان؛

۲۱-بهبود کیفیت و نحوه ساخت مسکن و ساختمان و اماکن؛

۲۲-الگو و مدل جدید و جایگزین نوآورانه و فناورانه تهیه و تعمیر و ساخت سازه‌های مدرن مسکن و اماکن؛

۲۳-نوآوری و فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی موبایلی، تبلت و لپ‌تاپ؛

۲۴-نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان مورد استفاده حضوری و غیرحضوری در کتابخانه‌های عمومی و موزه‌ها؛

۲۵-نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان مورد نیاز مناسب‌سازی شده ایاب و ذهاب اماکن و معابر خصوصی؛

۲۶-نوآوری در ایجاد طرح‌های اشتغال پایدار خرد و خانگی جامعه؛

۲۷-نوآوری و فناوری‌ شتابدهنده پذیرش و اقدامات حقوقی و قضایی.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری