Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:50:04 GMT

مطالبات دولت از بازگشت ارزی بخش خصوصی غیر واقعی است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۴۳۱۴

مطالبات دولت از بازگشت ارزی بخش خصوصی غیر واقعی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشنده ظهر پنجشنبه در پنجاه و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از مدیران دولتی انتظار داریم اجرای مصوبات جدی گرفته شود تا زمان پیش بینی شده برای مدیران دولتی و خصوصی هدر نرود.

وی بیان کرد: امروز در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و باید تصمیمات زمان جنگ را بگیریم و اگذر در چارچوب اداری بمانیم کارها جلو نمی رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با اشاره به برخی مشکلات بخش خصوصی و صادرکنندگان تصریح کرد: توقف عملیات احرایی و رفع نشدن تعهدات ارزی صادرکنندگان به میزان حباب ارزی ایجاد شده ناشی از ارزشهای مندرج در باره زمانی اول فروردین تا آبان سال قبل مشکل ساز شده است.

وی اضافه کرد: در مورد تعیین ارزش جدید صادراتی برای مخاسبه مجدد تعهد ارزی و اصلاح بند تبصره ۸ انتقاد داریم زیذا برای صادرکنندگان مشکل ساز شده است.

آمارسازی برای بخش خصوصی مشکل ساز شده است

بخشنده یادآورشد: متاسفانه در گذشته برای دادن آمارهای بزرگ، ارزش محاسبه کالا بیشتر از واقعیت بود و چون می خواستند آمار صادرات بالا نشان داده شوند یک حباب تعهدی که واقعیت نداشت ایجاد شد برای نمونه صادرات دو میلیون دلار بود اما باید ۴ میلیون دلار بازگردانده شود که منطقی نیست.

وی اظهارداشت: صادرکنندگان تعهدات سال گذشته را انجام دادند اما مشکلات باقیست و در بودجه امسال اعلام شده کسانی که این ارز غیر واقعی را برنگردانده اند دچار محدودیت شده و دیگر ثبت سفارش آنها انجام نمی شود و صدور کارت بازرگانی هم متوقف شده است.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: اگر اینگونه رفتار شود دیگر فعال اقتصادی قادر به ادامه کار نیست و تعلیق کارت بازرگانی و توقف ثبت سفارش، ترخیص نشدن کالای گمرکی، استرداد نکردن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده مشکل ساز شده است.

بخشنده اظهارداشت: درخواست ما این است که به دلیل رفع نشدن تعهدات ارزی صادرکنندگان این افراد از معافیت مالیاتی برخوردار شوند و استرداد مالیات ارزش افزوده برای آنها لحاظ شود.

در ادامه مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: مشکلات مالیاتی بایذد در سامانه ثبت شود تا بتوان به صورت قانون مند برای همراهی با تولیدکنندگان اقدام کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان در ارزش افزوده اعتبار داده ایم و همراهی ما با صادرکنندگان جدی است اما چون سیستم مالیاتی جامع نمی توان بدون ثبت در سامانه کاری صورت داد.

در ادامه آهنی ها از فعالان اقتصادی استان گفت: پایه ای که گمرک محاسبه می کرد بر مبنای واقعیت نیست زیرا برای نمونه در صادرات کاشی مبنای کار دلار 4 هزار تومانی بود اما امروز دلار ۱۲ هزار تومان است و محاسبه بانک مرکزی موجب ضرر و زیان صادرکننده می شود.

وی بیان کرد: وقتی دولت خودش در ورود ارز مشکل دارد فعال اقتصادی چگونه ارز را وارد کند و این رویکرد که صادرکننده با مشکلات فراوان دلار وارد. دولت خودش نمی تواند ارز وارد کند از ما دلار می خواهد چگونه وارد کنم.

کد خبر 4742862

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی قزوین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری شیراز بیرجند شهرکرد نیروی انتظامی زائران اربعین استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند

به گزارش صدای ایران از تسنیم،سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است.

دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله م‌شود.

فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

دیگر خبرها

  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند