Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،علی رضایی مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مردمی اربعین مهاجران افغانستانی مقیم استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های ستاد مردمی اربعین مهاجران افغانستانی مقیم اصفهان، اظهار داشت: با پشتوانه مهاجران استان اصفهان به مدت سه سال مبادرت به برپایی موکب در پایانه مرزی شلمچه با عنوان (شهید وحدت ملی) کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: این موکب شامل بخش‌های فرهنگی، چایخانه، پذیرایی، سلمانی، کفاشی، نانوایی، خیاطی نمازخانه، استراحتگاه برای زائران در مساحتی نزدیک به هزار متر مربع برپاست.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مردمی اربعین مهاجران افغانستانی مقیم اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۵۰ خدمه به صورت ۲۴ ساعته در حال سرویس دهی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) هستند، گفت: برنامه پذیرایی موکب (شهید وحدت ملی) بسیار متنوع است و چهار شیفت آشپز به صورت شبانه روزی در حال پخت و پز هستند.

او تصریح کرد: سه نوع صبحانه شامل نان و پنیر و خیار، تخم مرغ آب پز به همراه سیب زمینی آب پز و نان و عدسی در این موکب توزیع می‌شود.

رضایی ادامه داد: در موکب وحدت ملی مهاجران افغانستانی نانوا‌ها در دو شیفت صبح و عصر پخت دارند و نان تازه و داغ به زائران می‌دهند و برای ناهار و شام عموما چلو خورشت قیمه پخته می‌شود.

او با اشاره به میزان پذیرایی روزانه از زائران، اظهار داشت: در حدود ۱۵۰۰۰ پرس غذا و میان وعده‌های متنوعی نیز از قبیل میوه، لبو، شلغم و نوشیدنی هم شامل چای سبز، سیاه و شربت تازه آبلیمو برای پذیرایی از زائران وجود دارد.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مردمی اربعین مهاجران افغانستانی مقیم استان اصفهان خاطرنشان کرد: موکب وحدت ملی زمینه و امکانات استراحت بالغ بر ۱۵۰ نفر را نیز به صورت شبانه روزی اعم از خواهر و برادر داراست.

او افزود: بخش فرهنگی موکب نیز دارای برنامه‌های متنوعی از قبیل پاسخگویی به مسائل شرعی، راهنمای زائر، نماز جماعت، نوحه خوانی، سینه زنی، مداحی و برنامه ریزی جهت رفتن دسته‌های سینه زنی با سایر مواکب است.

رضایی با بیان اینکه موکب وحدت ملی دارای بخش‌های دیگری نیز هست، گفت: در این موکب غرفه اصلاح سر و صورت زائران و بخش خیاطی موکب وجود دارد که مسئولیت دوخت و دوز لباس‌ها و کیف‌های زائران را بر عهده دارند.

او تصریح کرد: علاوه بر بخش پذیرایی در موکب، ستاد اربعین مهاجران افغانستانی مقیم اصفهان یک بخش دیگری با عنوان کمیته اجرایی نیز زمینه تسهیل رفتن زائران را از شهر‌های اصفهان، نجف آباد، فلاورجان و کاشان فراهم کرده که در حال حاضر روزانه برای صد‌ها نفر و در روز‌های نزدیک به اربعین حسینی (ع) برای هزاران نفر زمینه تهیه اتوبوس و اعزام به مرز شلمچه را فراهم کرده است.

انتهای پیام/م

  موکب شهید وحدت ملی مهاجران افغانستانی مقیم اصفهان در شلمچه برپا شد

منبع:تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین اتباع بیگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین

سردار سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: در سفری که ما در راس هیئتی به عراق داشتیم برروی مجموعا بیش از ۵۰ محور از مسائل مشترک اربعین توافق کردیم و باید از دولت عراق تشکر کنیم. 

وی اظهار کرد: یک مسئله عبور آسان زائران از مرزهاست، چون در سنوات گذشته این مشکل بود، اما سال قبل شاهد تحول مثبتی بودیم و امسال طرح سجاد که تبادل برخط زائران از ایران به پلیس عراق صورت بگیرد و مرحله ثبت پلیس عراق حذف می‌شود که قرار شده در ایام غیراربعینی هم باشد.

 دبیر ستاد اربعین بیان کرد: عراق عمده خروجی مرز‌ها را به کنترل الکترونیک مجهز کرده که این امر سرعت انتقال زائران را افزایش می‌دهد و کنترل دستی حذف می‌شود.

میراحمدی گفت: بر سر اسناد رسمی پذیرش زائران توافق شد و مبنا این شد که همان مدارک سال گذشته استفاده شود و زائران ما با خیال راحت گذرنامه خود را تهیه کنند.

وی گفت: در خصوص زائران غیرایرانی توافقات خوبی شد. در مورد زائران پاکستانی دولت عراق ملاحظاتی داشت و قرار شد در سفری که وزیر کشور عراق به ایران دارد پیشنهاد خود را نسبت به زایران پاکستانی‌ها اعلام کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بیان کرد: در مورد اتباعی که از مرز ما عبور می‌کنند طبق سند خادم اقدام می‌شود همچنین پایانه‌های نذری عراق و گاراژ‌هایی که هست ساماندهی شود و اقدامات خوبی را عراق برای ساماندهی انجام داده است. 

میراحمدی اظهار کرد: مسئله دیگر ما بیشترین آمار فوتی‌هایمان است که مربوط به تصادفات جاده‌ای است و قرار شد کمیته مشترکی با عراق تشکیل شود و عراق جاده‌های عبور و مرور زائران را به دوربین کنترل سرعت مجهز کرده همچنین بر استفاده از کمربند‌های اتومبیل و استفاده از موبایل تاکید کرد، چون کنترل سرعت راننده‌های عراقی اقدام مهمی است که میزان تلفات را کاهش می‌دهد.

دبیر ستاد اربعین بیان کرد: در حوزه زمینی، ریلی، دریایی و هوایی توافق شد. از طریق دریا از شلمچه به بصره روزانه ۱۵۰۰ زائر را منتقل کنیم و می‌توانیم حمل و نقل زائران پاکستانی را از دریا دنبال کنیم همچنین در خصوص تخفیف به ایرلاین‌ها توافق شد.

وی گفت: توافق شد فرودگاه نجف ۲۴ ساعته شود. در مورد ورود خودر‌های شخصی توافق شد تا از اول صفر تا ۱۰ صفر وارد خاک عراق شوند که قرار است پاسخ دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: در زمینه‌های مختلفی که سفر اربعین را تسهیل کند مثل رایگان شدن اینترنت و رایگان شدن شمار‌های سه شماره‌ای و امکان پرواز هلی کوپتر‌ها و عبور و مرور آمبولانس‌های ایرانی و تسهیل انتقال موکب‌های عراقی توافق شد و موکب ایرانی از بیستم محرم تا ۱۵ سفر امکانات خود رامنتقل کنند. 

میراحمدی اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد اربعین یکی از بحث‌های ما تغییر در جریان خدمت رسانی به زائران است. چون مواکب عراقی ار ۱۲ صفر به بعد فعال می‌شوند و خدماتی در عراق مطرح نمی‌شود و سال قبل یک میلیون و چهارصد هزار زائر ما قبل از ۱۲ صفر برگشتند.

دبیر ستاد اربعین تصریح کرد: قرار شد خدمات عزتمندانه به زائران بدهند، چون عزتمندی زائران ما هدف ماست و پنج اصل امنیت، سهولت، سلامت، عزت و معنویت را داریم که بر اساس اصل عزت زائران ما با عزتمندی بروند و برگردند و دولت عراق به این موضوع توجه دارد، اما زمانی که فعال نیستند وظیفه خود می‌دانیم این کار را انجام دهیم. 

وی ادامه داد: درخصوص خدمات درمانی با طرف عراقی توافق کردیم خدمات تا بازگشت زائران انجام شود.

میراحمدی بیان کرد: تنها موردی که با آن توافق نشده در مورد اتوبوس‌هاست و گفتند تمام ظرفیت حمل و نقل خود را برای انتقال زائران انجام می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد