Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان خدمت ارائه شده ۲۴ هزار و ۵۸۶ مورد غیرتصادفی و ۱۹۲ مورد مربوط به تصادفات بوده است.

وی افزود: همچنین  ۲۴ هزار و ۱۷۷ مورد خدمات‌رسانی به صورت سرپایی در محل درمان و ترخیص، ۲۷۸ مورد نیز بستری و ۲۳۷ مورد عمل جراحی بر روی زائران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: از مجموع موارد بستری در مراکز درمانی ۶۹ مورد در بخش ویژه بستری شدند همچنین ۸۹ مورد جهت ادامه دوره درمان به مراکز درمانی ایلام و پنج مورد نیز به خارج از استان اعزام شده اند.

دکتر کریمیان اضافه کرد: مجموع خدمات ارائه شده توسط اورژانس، سه هزار و ۱۵۲ مورد بوده که از این تعداد،۲ هزار و ۴۷۵ مورد مراجعه حضوری، ۶۵۶ مورد فراخوان آمبولانس و ۱۲ مورد نیز فراخوان بالگرد فوریت پزشکی بوده است.

وی گفت: همچنین از مجموع خدمات ارائه شده توسط اورژانس، ۲ هزار و ۷۳۳ مورد در محل مداوا شده و ۴۱۳ مورد نیز جهت دریافت خدمات درمانی تخصصی‌تر اعزام شده‌اند.

به گزارش ایرنا، هشت فروند بالگرد برای خدمات رسانی به زئران اربعین در حوزه استان ایلام آماده خدمات رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) است.

همچنین هشت پزشک متخصص و یک هزار و ۲۰۰ کادر درمانی در سه بیمارستان سیار در مهران مشغول خدمات رسانی به زوار هستند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی استان ایلام زائران اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روح و روانم خیلی درگیر است و افسردگی امانم را بریده است، اما نمی‌توانم هزینه جلسات مشاوره با روانشناس را بپردازم. این گفته مسعود، جوان ۳۵ ساله است.
خدمات روانشناسی خدمات با تعرفه‌های بالایی است؛ به طوری که بیش از ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به روانشناسان را ندارند. بهرام عین الهی،وزیر بهداشت سال گذشته از تحت پوشش قرار دادن این خدمات خبر داد.

اکنون ۲۰ درصد افراد جامعه به نوعی دچار اختلالات روان هستند و نیاز به حدود ۱۰۰ هزار روانشناس و مشاور داریم .براساس طبقه بندی‌های بین‌المللی، حدود ۴۰۰ نوع بیماری روانی داریم که سازمان روانشناسی و مشاوره نقش پررنگی در پیشگیری از ابتلا افراد جامعه به این‌ اختلالات دارد.

بیشتر بخوانید: نرخ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد + جزییات

رئیس سازمان بیمه سلامت محمد مهدی ناصحی می‌گوید «سازمان بیمه سلامت خدماتی مانند روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و خدمت مشاوره را تحت پوشش قرار داده است».
به گفته ناصحی «سهم پرداختی سازمان در بخش سرپایی جهت خدمات فوق، معادل ۷۰ درصد تعرفه دولتی است».

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره علی فتحی آشتیانی به فارس می‌گوید« آنچه وزیر بهداشت درباره بیمه خمدات روانشناسی گفته این است که خدمات بیمه‌ای فقط مشمول روانشناسانی می‌شود که تخصص روانشناسی بالینی و سلامت دارند.اما اگر کسی نیاز به خدمات روانشناسی عمومی، تربیتی، شخصیت،مشاوره خانواده، شغلی و در کل که ۱۴ رشته می‌شود این رشته‌ها مشمول بیمه نمی‌شود.»

در حالی که به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعداد متخصصان رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت بسیار کم است و همه خدمات روانشناسی نیازمند پوشش بیمه‌ای هستند؛اما برداشت وزارت بهداشت این بوده که روانشناسی فقط مشمول این دو گرایش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1228740 برچسب‌ها روان شناسی

دیگر خبرها

  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ