Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:19:24 GMT

تخریب‌کنندگان آبگیر طرح بن به بروجن مجازات شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۵۰۹۶

تخریب‌کنندگان آبگیر طرح بن به بروجن مجازات شوند

اقبال عباسی روز پنجشنبه در گردهمایی کشت زراعی پاییزه این استان اظهار داشت: عده‌ای افراد بی‌منطق با زیر پا گذاشتن قانون، اخلاق و عرف به تخریب آبگیر طرح آبرسانی بن به بروجن که آب شرب نیمی از جمعیت این استان را تامین می‌کند، اقدام کرده‌اند که بی‌شک این رفتار خلاف آن‌ها با برخورد قانونی همراه می‌شود.

وی دفاع از حقوق مردم را از اولویت‌های استان دانست و گفت: روزی که مسئولیت اجرایی استان را عهده‌دار شدم طرح آبرسانی بن به بروجن متوقف شده بود اما با پیگیری‌های زیاد ۳۰۰ میلیارد تومان طی دو سال اخیر به این طرح جذب شد و اینک در حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی تصریح کرد: لوله‌گذاری طرح انجام شد و با وجود سنگ‌اندازی‌های بسیاری که برای احداث محل آبگیر در استان همجوار انجام می‌گرفت آبگیر نیز احداث شد و طرح از سوی پیمانکار در دست اجرا بود که با اقدام این افراد مخل قانون تخریب شد و الان درتلاش برای تغییر محل آبگیر هستیم.

 استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشکل محل آبگیر بزودی برطرف می‎شود، اظهار داشت: مسئولان اجرایی توانایی رفع مشکلات را دارند از همین رو تلاش می‌کنیم مردم را درگیر این موضوعات نکنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: اکنون زمان مناسبی برای ورود مردم به میدان نیست اما اگر زمانی احساس شود که نیاز به ورود به صحنه مردم وجود دارد حتما این کار را انجام می‌دهیم.

وی افزود: بی‌‎شک حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی با متخلفان که اقدام به تخریب آبگیر طرح کردند برخورد می‌کند و توان برخورد را هم دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تغییر محل جغرافیایی آبگیر یا بازسازی آبگیر کنونی را ۲ پیشنهاد استان برای ادامه طرح بن به بروجن اعلام کرد و گفت: فشار بر متولیان امر برای تحویل مجدد محل آبگیر و از سرگیری هرچه سریع‌تر طرح در دستورکار قرار دارد.

عباسی در ادامه با اشاره به اهمیت کشاورزی و زراعت در تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: زراعت بی‌شک محرک، مقوم و تقویت‌کننده بخش کشاورزی است و کشاورزی مقوم و محرک توسعه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی کانون اصلی اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم به کشاورزان کمک برسانیم تا اقتصاد زنده بماند، مقاوم بشود و دشمن امکان دست اندازی به اقتصاد کشور را نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال آب بن- بروجن که آب را برای مصارف شرب از منطقه بن به سمت بروجن و نقنه انتقال می‌دهد طرحی است که مصوبه دو دولت را دارد و رئیس جمهوری در سفر خود به استان در سال ۹۳ تاکید بسیاری داشت. به تازگی نیز با سفر وزیر نیرو به این استان روند اجرایی این طرح سرعت بیشتری به خود گرفت و اینک پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

با بهره‌برداری از این طرح مشکل آب شرب ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر ۴۶۰ هزار نفر رفع می‌شود اما به گفته مسئولان چنانچه این طرح با سرعت لازم به بهره‌برداری نرسد تامین آب شرب در استان با بحران جدی مواجه می‌شود.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن چهارمحال وبختیاری آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، گفت: در حال حاضر قانون مجازات قاچاق اسلحه را داریم، اما پاسخگوی مشکلاتی که مردم و کشور را تهدید می‌کند نیست بنابراین بررسی و تعیین تکلیف این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفت.   وی با یادآوری اینکه طرح مذکور دارای ۱۱ ماده است، افزود: مجریان به دلیل خلاء‌های موجود امکان برخورد با دارندگان اسلحه و مهمات را نداشتند، اما در قانون جدید قاچاق اسلحه در فضای مجازی جرم انگاری شده و نوآوری‌هایی در آن ایجاد و مجازات‌ها تشدید شده است.   نماینده صومعه سرا در مجلسگفت: در قانون جدید مجازت قاچاق سلاح‌های سرد، گرم، سنگین و نیمه سنگین، انفرادی و مهمات پیش بینی شده همچنین توزیع، فروش قطعات و تبدیل و حمل سلاح ممنوع و ضبط سلاح و مهمات در آن دیده شده است.   دلخوش یادآور شد: از سویی مکان‌ها و خودرو‌هایی که برای خرید و فروش سلاح استفاده شده به نفع دولت مصادره می‌شود و مبادرت شرکت‌ها به حمل، توزیع و قاچاق سلاح هم مدنظر قرار گرفته و در واقع مجلس در تمامی موارد در جا‌هایی که لازم بود مجازات‌ها تشدید و اصلاحاتی انجام شود ورود کرده است.

دیگر خبرها

  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور