Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن سجاد روز پنجشنبه در نشست تجلیل از مربیان طرح "سخت کوشی و تلاش" در محل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: مهارت آموزی و افزایش دانش و آگاهی نسبت به نیازهای اجتماعی و فردی از ضرورت‌های جامعه است که اوقات فراغت به ویژه در تابستان فرصت خوبی برای این آموزش هاست.

وی بیان کرد: چگونگی برنامه‌ریزی و اولویت‌دهی به فعالیت های اوقات فراغت در جامعه ناشناخته‌ ماند و افراد هر کدام بر اساس سلیقه و نظر خود فعالیت هایی را مثل خواب، تماشای فیلم، ورزش، تفریح و گردشگری را انتخاب می‌کنند اما مهارت‌افزایی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌داد: برخی از متولیان و مجریان طرح اوقاتت فراغت به موضوع مهارت‌آموزی و تقویت دانش اجتماعی کمتر توجه دارند و به صورت معلوم کلاس‌هایی را برای پر کردن زمان های فراغت برگزار می‌کنند.

مدیرکل اجتماعی‌ و فرهنگی استانداری اصفهان جامعه را نیازمند فراگیری مهارت های زندگی و کارگروهی دانست و تصریح‌کرد: تعادل بین کار و زندگی باید برقرار شود و افراد جامعه با فراگیری مهارت‌های زندگی قادر به انجام چنین اقدامی برای ارتقای کیفیت زندگی خود خواهند بود.

وی با بیان این که نوجوانان و جوانان با کسب دانش و مهارت برای برنامه ریزی در زندگی، در تشکیل خانواده موفق خواهند بود، یادآورشد: چنین مهارت‌هایی در مدارس و پایگاه های اوقت فراغت در قالب طرح‌های مختلف اجتماعی باید انجام شود.

سجاد برنامه‌ریزی و اقدام موثر واحد نوجوانان و جوانان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اجرای پروژه "کوشی و تلاش" در فصل تابستان امسال را برای جامعه موثر خواند و گفت: این طرح‌ها باید در طول سال ادامه داشته باشد و همگان از ظرفیت‌های آن بهره ببرند.

پروژه "کوشی و تلاش" تابستان امسال توسط واحد سلامت نوجوانان و جوانان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، هلال احمر، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، آموزش و پرورش و شهرداری برگزار شد که در این نشست از تلاش های یکصد مربی این طرح تجلیل شد.

در سال جاری حدود پنج هزار پایگاه اوقات فراغت تابستانه در سراسر استان اصفهان تشکیل و خدمات فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، هنری، ورزشی، علمی و مهارتی در این مراکز ارائه شد که مهمترین نیاز در اجرای این برنامه هم افزایی بین بخشی بوده است.

/۶۰۲۶/۷۱۳۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقات فراغت اصفهان بهداشت و درمان مهارت اموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است

استاندار کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه در زمینه‌های مختلف از جمله در ارزش‌های اسلامی و ایرانی و هویت غیرتمند کرمانشاهی یکی از استان‌های پرافتخار است و در آینده ایران اسلامی هم مؤثر بوده و روز به روز درخشان‌تر هم خواهد شد.

محمدطیب صحرایی در حاشیه شورای اداری استان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح نور در استان اظهار کرد: جامعه اسلامی ما به ویژه هم استانی‌های کرمانشاهی معروف به فضائل خوب انسانی و اسلامی بوده و هستند.

وی افزود: استان کرمانشاه در زمینه‌های مختلف از جمله در ارزش‌های اسلامی و ایرانی و هویت غیرتمند کرمانشاهی یکی از استان‌های پرافتخار است و در آینده ایران اسلامی هم مؤثر بوده و روز به روز درخشان‌تر هم خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: آنچه که در این ایام می‌بینیم، نشانه یک جامعه خوب و با نشاط است که این نشاط و شادابی خودش را نشان می‌دهد، بر همین اساس آنچه پیش رو داریم یک برنامه مطلوب در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

صحرایی گفت: موردی که این ایام در حال مطرح شدن است، مطلب جدیدی نیست بلکه قسمتی از زندگی اخلاق محور ما بوده و در آینده نیز خواهد بود و بر همین اساس در حال مرور موضوعات هستیم تا برنامه‌ریزی انجام شود که چه کاری انجام دهیم تا خود و فرزندانمان در محیطی سالم‌تر و شاداب‌تر زندگی کنیم و موضوع جدیدی پیش نیامده است.

کد خبر 747661

دیگر خبرها

  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان