Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار کرد: در این لحظه‌هایی که امام انسان را دعوت کرده و او راه افتاده آمده به‌سوی امام، همه چیز آماده است که تصمیم‌های بزرگ بگیرد و بشود حُر، این تصمیم‌ها را اینجا می‌شود گرفت؛ جای دیگر نمی‌شود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید مهدی میرباقری با اشاره به اینکه در سفر‌هایی که به زیارت سیدالشهدا (ع) می‌آییم، باید به عزم‌های بزرگ برسیم گفت: الحمدلله این قلوب را امام (ع) دعوت کرده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شک نکنید که دعوت از آن طرف است. اول ظهر اگر نماز می‌خوانیم، خدا صدا زده؛ ما شروع نمی‌کنیم. در دعای ابوحمزه آمده است که «بِکَ عَرَفْتُکَ وَ أَنْتَ دَلَلْتَنِی عَلَیْکَ وَ دَعَوْتَنِی إِلَیْکَ»، اگر من سحر ماه رمضان آمدم و دارم اشک می‌ریزم تو من را صدا زدی، شروع از تو بوده، تو دل من را داغ کردی، تو خواب را از چشم من بردی و من مشغول مناجات شدم.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: تردید نکنید که در این سفر‌ها شروع از امام حسین (ع) بوده است؛ از آن طرف یک جذبه‌ای می‌آید و آدم راه می‌افتد. بی‌نهایت هم باید این را شکر کنیم، اگر شکر کردید «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُم»، توفیقاتتون زیاد می‌شود، زیارتتان پربارتر می‌شود و دست‌پُرتر برمی‌گردید.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: احدی هم منت بر امام ندارد. همهٔ عالَم رهینِ امام هستند. فرمود: مالی که در راه امام خرج می‌شود دوهزار برابرِ خیرات دیگر است، جان هم همین‌طور است، عمر هم همین‌طور است؛ عمری که خرج امام می‌شود تفاوتش با کار‌های خیر دیگر خیلی زیاد است. زیارت یعنی عمر را خرج امام کردن، قدم‌تان را خرج امام می‌کنید. این نعمتی که خدا به شما داده، بی‌نهایت قیمت دارد، قدرش را بدانید و شکر کنید.
میرباقری ادامه داد: در این زیارت‌هایی که انسان می‌آید، در این لحظه‌هایی که امام انسان را دعوت کرده و او راه افتاده آمده به‌سوی امام، همه چیز آماده است که تصمیم‌های بزرگ بگیرد و بشود حُر، این تصمیم‌ها را اینجا می‌شود گرفت؛ جای دیگر نمی‌شود. تصمیم‌های بزرگ را در محرم می‌شود بگیرید، در روز عاشورا و سفر زیارت می‌شود بگیرید. یک قراری با خدا ببندیم و یک دفعه با همه وجودمان به‌طرف امام حسین (ع) بیاییم. فرمود: زیارت، اتمام عهد است؛ ما یک عهدی با امام داشتیم و تا زیارت نیاییم عهدمان ناقص است، می‌آییم عهدمان را با امام خودمان کامل کنیم. در این اتمام عهد باید تصمیم‌های بزرگ بگیرید، حالا وقت حُر و زهیر شدن است. راه باز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میرباقری زیارت اربعین اربعین پیاده روی اربعین فرهنگستان علوم اسلامی خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد

قدرت الله چتری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، همزمان با مراسم بدرقه حجاج شهرستان شاهرود از اعزام نخستین کاروان حج استان از شهرستان شاهرود خبر داد و بیان کرد: ۸۵ نفر امشب از طریق ترمینال شاهرود به فرودگاه امام (ره) اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این کاروان توسط دو دستگاه اتوبوس شامل حجاج شهرستان شاهرود اعزام می‌شود، گفت: پرواز این گروه از زائران فردا هفتم اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه اعزام دوم حجاج استان یازدهم اردیبهشت ماه از سمنان خواهد بود، گفت: مجموعاً دو کاروان ۸۵ نفری از شاهرود و سمنان به حج امسال اعزام می‌شوند.

چتری با بیان اینکه سیاست جدید عربستان سعودی در دوره جدید حج پذیرش پنج هزار نفر از سراسر ایران است، بیان کرد: به این ترتیب ظرفیت کاروان‌های استان سمنان ۱۷۰ نفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این محدودیت سبب شد تا با هر کاروان استان سمنان یک نفر روحانی و یک نفر مسئول کاروان اعزام شود، گفت: مجموعاً دو سرپرست کاروان و دو روحانی از کل استان سمنان در حج امسال حضور خواهند داشت.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه حجاج اعزامی امشب کسانی بودند که سال ۸۶ فیش‌های واریزی داشتند، افزود: تمهیدات لازم برای اعزام ایمن و مطمئن زائران بیت الله الحرام از شاهرود و سمنان اندیشیده شده است.

به گزارش مهر، ۸۵ حاجی شاهرودی امشب در مراسمی معنوی از ترمینال مسافربری شاهرود اعزام شدند.

کد خبر 6088797

دیگر خبرها

  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • بازگشت روماریو پس از 16 سال: برانکارد لازم شدم!
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • ژاوی داغ کرد: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند
  • تصمیم ژاوی رختکن بارسلونا را لرزاند
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟