Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارعی با بیان اینکه امسال در پیاده روی اربعین ۲۵ اثر نمایشی در مرزهای ایران و عراق، نجف و کربلا اجرا می شود، گفت: آثار رسیده از کشورهای افغانستان، پاکستان و لبنان به دلیل کیفی نبودن انتخاب نشدند.

 خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی- مریم داوری: چهارمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، حوزه هنری خوزستان، کمیته آموزشی فرهنگی ستاد اربعین و ستاد دبیرخانه همایش سازمان فرهنگی هنری اوج با هدف اتحاد بین شیعیان حاضر در پیاده روی اربعین و معرفی پیام عاشورای حسینی به جهانیان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور اطلاع از این همایش گفتگویی با «کوروش زارعی»، مدیر مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری که بازیگر و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر است، ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

چهارمین همایش پیاده روی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین در چه بازه زمانی برگزار می شود؟

پنج شنبه، 18 مهر گروه های برگزیده در استان خوزستان که ستاد مرکزی ما هستند، مستقر می شوند و بامداد جمعه، 19 مهر به سمت کشور عراق حرکت می کنند. گروه های نمایشی دو روز در شهر نجف و چهار روز در مسیر پیاده روی اربعین در موکب های مشخص شده اجرا خواهند داشت.

 

آیا گروه های حاضر در این همایش،‌ در ایران هم اجرا دارند؟

بله، قبل از اینکه وارد کشور عراق شویم در ایران نیز اجراهایی داریم. اجراها یک هفته ادامه دارد. از 18 مهر به مدت یک هفته این رویداد تئاتری در خاک عراق رخ می دهد و به اربعین ختم می شود. در روز اربعین پایان چهارمین همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین رقم می خورد. تعزیه قاسم بن الحسن به کارگردانی هیام احمدی، تعزیه امام و ابوالفضل(ع) به کارگردانی جنان ساعدی ، نمایش های هدف های روشن ، نوای نینوا و وصیت به ترتیب به کارگردانی فاطمه احمدی، علی زیستی و سعید نوروزی پنج اثری هستند که در مرز های ایران و عراق اجرا می شوند. این کارها از استان های اصفهان، خوزستان، گلستان و کرمانشاه است. نوای نینوا و وصیت هر دو از کرمانشاه هستند.

 

چند گروه نمایشی در چهارمین همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین شرکت دارند؟

۲۵ اثر نمایشی در همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین شرکت دارند که پنج گروه نمایشی ما در مرزهای خسروی، شلمچه و چزابه اجرا خواهند داشت و ۲۰ گروه نمایشی نیز در کشور عراق در شهراهای نجف و کربلا اجرا دارند.

 

چند اثر به دبیرخانه چهارمین همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین رسید؟

56 اثر از 25 استان کشور به دست ما رسید که ۲۵ اثر برای اجرا انتخاب شدند.

 

 چند موکب برای اجراهای چهارمین همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین در نظر گرفته شده است؟

۱۹ مهر این همایش در نجف در حرم حضرت امیرالمومنین (ع) آغاز می شود . سپس اجراهایی در موکب های شماره 161، 442، 701 و 915 خواهیم داشت. در حرم حضرت امیرالمومنین (ع) دو روز اجرا و در موکب های مشخص شده سه روز اجرا خواهیم داشت. در روز 25 مهر نیز در کربلا در عمود 1392  اجرا خواهیم داشت.

 

آیا از سایر کشورها اثری به این همایش رسید؟

بله. کارهایی از کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان و لبنان به دبیرخانه چهارمین همایش بین المللی تئاتر مردمی همایش اربعین رسید که این کارها ضعیف بودند. داوری صورت گرفت و مشخص شد این آثار کیفیت لازم را ندارند و قابل اجرا نیستند. به این نتیجه رسیدیم اگر این آثار در همایش حضور داشته باشند و اجرا شوند، کیفیت کار را تحت الشعاع قرار می دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد اصفهان مجلس شیراز مریم داوری مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کوروش زارعی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»

به گزارش خبرآنلاین، نمایش «نظامِ ابن عربی» به نویسندگی محسن رهنما با کارگردانی یاسمین ‌عباسی و تهیه‌کنندگی رضا ‌عباسی از دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

«نظامِ ابن عربی» در روزهای آغازین اجرای خود میزبان پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی شد و این گروه نمایشی، اجرای خود را به این پژوهشگر و نویسنده تئاتر تقدیم کردند.

پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی پس از تماشای این اثر نمایشی گفت: «این اثر را مونودرامی تک‌بازیگر دیدم که مسئله عشق ممنوع را به تصویر کشاند.»

عرفان رجایی به‌عنوان بازیگر و سارا واحدی در جایگاه پرفورمر، در این اثر نمایشی حضور دارند.

در خلاصه این نمایش آمده است: «جوانی آبادانی و دانشجوی حکمت و فلسفه، سال‌هاست که از عشق پری، دختری اصفهانی سرگردان جاده‌هاست. او تحت تاثیر عشق عارف حکیم محیی‌الدین ابن عربی به دختر دانشمند ایرانی اصفهانی به نام نظام، تصمیم می‌گیرد در آخرین سفرش به اصفهان تمام نامه‌ها و عکس‌های عاشقانه‌اش با پری را در صحن مسجد جامع اصفهان بساط کند و روایت‌گر داستانی عاشقانه باشد، اما...»

ایلیا ‌شیرازی (دستیار اول کارگردان)، نوید ‌شایان ‌مهر (دستیار دوم کارگردان)، امید ‌محمدی (هماهنگی و برنامه‌ریزی)، ابوالفضل ‌فتحی (منشی صحنه)، علی ‌حیدری (طراح صحنه)، مرتضی ‌نجفی (طراح نور)، شقایق مهاجری (طراح لباس)، سارا میرزازاده اصل (طراح گریم)، مرتضی آکوچکیان (طراح گرافیک)، رضا خزاعی (آهنگ‌ساز)، یاسمین ‌عباسی (تنظیم‌کننده)، علی ‌حیدری (کاخن و آواز)، رها خلیلی (انتخاب قطعات فلامنکو و سولیست و گیتار)، اسماعیل ‌رضوی (مدیر تولید)، حمیدرضا شیرازی (سرمایه‌گذار)، فراز مقدم (نورپرداز، ویدئومپ و ساخت تیزر)، فاطمه ‌عرب، یزدان ‌موسی ‌خانی (عکس)، رسول سلیمیان، حجت جعفری و یعقوب احمدزاده (اجرای دکور)، نیلوفر حیدری (دستیار طراح صحنه)، حمیدرضا کوچکی و نیلوفر حیدری (مشاوران طراح صحنه) و علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که کاری از گروه تئاتر ناگهان است، می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900999

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • برگزاری همایش پیاده روی در طبیعت بهاری
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین