Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:03:20 GMT

پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی یک برند ملی است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۶۰۷۷

استاندار گیلان پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی را یک برند ملی دارد و گفت: تحقیقات و پژوهش های پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی می تواند راهگشای تالاب انزلی و پسماند گیلان باشد.

به گزارش ایسنا، ارسلان زارع در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی کشور، ضمن قدردانی از فعالیت های علمی و تحقیقاتی مجموعه جهاددانشگاهی در استان گیلان و پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی حضوری موثر در کارگروه مدیریت پسماند استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی زباله و پسماند را مهمترین اولویت گیلان دانست و افزود: جهاددانشگاهی از زمان تاسیس تاکنون رویکرد آموزشی و پژوهشی داشته و منشا خدمات و برکات خوبی برای کشور و استان بوده است و امیدواریم در حوزه پسماند و تالاب انزلی نیز بتوانیم شاهد نقش آفرینی پژوهشی جهاددانشگاهی باشیم.

استاندار گیلان استفاده از ظرفیت های داخلی را محور سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب و دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: گیلان ظرفیت های خوبی در عرصه علم و اقتصاد دارد و لذا باید وابستگی کشور به خارج را به حداقل برسانیم.

زارع جهاددانشگاهی را زمینه ساز سربلندی و اقتدار علمی کشور در عرصه پژوهش دانست و بیان کرد: تحولات سیاسی و اجتماعی بین المللی طی سال های اخیر شرایط پیچیده اقتصادی را برای کشور ما رقم زده و لذا ضرورت دارد تا ما با تکیه بر دانش، علم، فناوری و استفاده از طرح های فناورانه و نوآورانه برای برون رفت از وضعیت فعلی تلاش کنیم. بی تردید بی ثباتی اقتصاد کشور به واسطه وابستگی درآمدهای دولت به نفت است و باید به ظرفیت های داخلی در ابعاد مختلف رجوع کنیم.

وی کمبود آب را یکی از چالش های کشور و حتی استان گیلان به ویژه در سال های اخیر دانست و متذکر شد: چای و برنج دو محصول استراتژیک گیلان هستند و ضرورت دارد برای تداوم تولید این دو محصول بر استفاده از پژوهش و فناوری به منظور افزایش بازدهی و اصلاح گونه ها جهت بهینه سازی تاکید کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به تولید 96 درصد چای کشور در گیلان، خاطرنشان کرد: دولت سالانه مبلغ قابل توجهی معادل 360 میلیارد تومان برای خرید تضمینی چای اختصاص می دهد که نشان دهنده اهمیت موضوع است. چایکاران گیلانی نیز به واسطه کوهپایه ای بودن اراضی چای نمی توانند محصول دیگری بکارند.

زارع خواستار توجه جدی طرح های پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی به چای و پرورش ماهی در قفس شد و ادامه داد: پرورش ماهی در قفس یکی از 53 زیرپروژه از 19 پروژه اقتصاد مقاومتی گیلان بوده و به واسطه توجیه اقتصادی دارای اولویت است.

وی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی را یک برند ملی دارد و عنوان کرد: تحقیقات و پژوهش های پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی می تواند راهگشای تالاب انزلی و پسماند گیلان باشد. خوشبختانه پژوهشگران و اعضای هیئت علمی این پژوهشکده نقش فعالی در کارگروه های توسعه استان دارند که نشان دهنده ظرفیت بالای این مجموعه است.

استاندار گیلان با اشاره به سهم نیم درصدی اعتبارات پژوهشی علیرغم توجه برنامه ششم به امر پژوهش و فناوری، یادآور شد: پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان می تواند در قالب 31 طرح فناورانه جهادانشگاهی تعریف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار گیلان جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: جهاددانشگاهی آمادگی کافی برای بازتعریف نقش خود نه تنها در صنعت غذا بلکه در شاخه‌های مختلف صنعت را داراست و این آمادگی را اعلام می‌کند.

مسعود ابراهیمی امروز ۱۳ اردیبهشت در اولین رویداد ملی فبین‌فود که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی خراسان رضوی که میزبان این رویداد ملی است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نیازی به معرفی ندارد، اما لازم به ذکر است که طی چهار دهه گذشته این نهاد خدمات مفید و موثری را به کشور عرضه کرده و در حوزه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری سعی در رفع نیازهای جامعه داشته است‌.

وی بیان کرد: در رویکردی جدید و نو در حوزه فناوری، جهاددانشگاهی مصمم است که به شکل موثرتر و پررنگ‌تری جایگاه خود را در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور بازتعریف کند و نقش‌آفرین موثری در این زمینه باشد. ما به عنوان نهاد واسط دانشگاه‌ها، مراکز علمی، نهادهای سیاست‌گذار و نهادهای تامین مالی نقشی کلیدی برای خود تعریف کرده‌ایم تا بتوانیم این نهادها را برای رفع نیاز جامعه گرد هم آوریم و با هم متصل کنیم. این رویداد ملی مبتنی بر این نگاه شکل گرفته است و منشاء آن آزمایشگاه ساخت سریع در حوزه صنایع غذایی است.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: این اولین آزمایشگاه ساخت سریع در حوزه مواد غذایی در سطح کشور است. امیدواریم منشاء اثرات مفید و سازنده‌ای در این عرصه شود و مثال خوبی برای تکثیر در سطح کشور باشد. همچنین جهاددانشگاهی آمادگی کافی برای بازتعریف نقش خود نه تنها در صنعت غذا بلکه در شاخه‌های مختلف صنعت را داراست و این آمادگی را اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است