Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از یک هزار هکتارگلخانه در استان تعداد ۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای، ۱۵۰ هکتار مجتمع بارگاه‌های زرشک، ۱۰۰ هکتار مجتمع‌های دامداری و ۵۰ هکتار شهرک‌های شیلات است. ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا قوسی عصر امروز در جلسه تبیین تفاهم نامه‌های مبادله شده در سفر معاون اول ریاست جمهوری به استان اظهار داشت: در سفر معاون اول رئیس جمهور تفاهم‌نامه‌ای در خصوص ایجاد یک هزار هکتار کشت گلخانه‌ای تحت عنوان مجتمع‌های گلخانه‌ای منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این تعهد نیز ایجاد مجتمع‌های دامپروری و آبزی‌پروری هم خواهد بود که این تعهد یک هزار هکتار با مبلغ 190 میلیارد تومان است و محل‌های اجرایی این پروژه‌ها در شهرستان‌ها هم مشخص شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: اولویت فرمانداران در شهرستان‌ها باید ایجاد مجتمع گلخانه‌ای باشد نه انفرادی؛ کار تا حدودی آغاز شده و ظرفیت سنجی ایجاد گلخانه‌ها انجام شده است.

برنامه‌ریزی برای احداث 5800 هکتار گلخانه در کشور ‌190 میلیارد تومان ‌برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در خراسان جنوبی اختصاص یافتبازدید وزیر تعاون از مجتمع گلخانه‌ای و پرورش شترمرغ پرواری شهرستان سرایان‌

‌قوسی با بیان اینکه مجوزهای ایجاد مجتمع‌ها در اسرع وقت داده می‌شود تصریح کرد: برای این مجتمع‌ها باید برنامه‌های آموزشی و ترویجی گذاشته شود و فرمانداران نیز جلسات ستاد گلخانه‌ای را در شهرها برگزار کنند.

وی با بیان اینکه این گلخانه‌ها نقش زیادی در بهره‌وری از منابع آب دارد گفت: هیچ محدودیتی برای گلخانه‌های کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس وجود ندارد اما برای مجتمع‌های بزرگ مقیاس تامین زیرساخت‌ها و خدمت رسانی آسان‌تر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مجتمع‌های بزرگ مقیاس صرفه اقتصادی دارد و اشتغال پایدار ایجاد می‌کند و هدف‌گذاری کلان در استان شده که باید اشتغال و درآمد پایدار حل کنیم و این اشتغال و درآمد پایدار در واحدهای بزرگ انجام می‌شود.

قوسی اظهار کرد: از یک هزار هکتارگلخانه در استان تعداد 700 هکتار شهرک گلخانه‌ای، 150 هکتار مجتمع بارگاه‌های زرشک، 100 هکتار مجتمع‌های دامداری و 50 هکتار شهرک‌های شیلات است.

همچنین مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان جنوبی نیز در این جلسه افزود: 150 میلیارد ریال برای طرح‌های روستایی و بهبود کسب و کار دو حوزه بوم‌گردی و گردشگری آغاز شده است.

زنگنه با بیان اینکه برای تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی شهرهای سه قلعه و خور معرفی شده‌اند بیان کرد: این مبلغ را برای تمام شهرهای استان کمک می‌شود که تا چند روز دیگر ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

علی یوسف‌زاده گفت: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.

او با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.

او هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس