Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار نهران در همایش آغاز به کار پنجمین دوره شورایاری‌های محله‌های تهران گفت: در اویل مرداد ماه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد؛ هرچند زمان زیادی برای برگزاری انتخابات نداشتیم اما خوشبختانه با همکاری همه نهاد‌ها انتخابات شورایاری ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران مطرح کرد: در انتخابات شورایاری ۱۲ هزار نامزد داشتیم که بیشترین سهم برای بانوان و جوانان بود که باید از تمام هئیت‌های اجرایی انتخابات تشکر کنم.

حناچی با بیان اینکه این انتخابات با کمترین خطا انجام شد، افزود: انتخابات الکترونیکی بزرگترین دستاورد مدیریت شهری بود و با توجه به تبلیغات منفی برای سرد کردن مردم از انتخابات بیش ۵۱۰ هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند.

او ادامه داد:آمار‌ها نشان می‌دهد اگر تصمیم گیری‌ها در پایتخت به تصمیمات محلات نزدیک شود و ما می‌توانیم از انرژی شورایاری‌ها استفاده کنیم.

شهردار تهران گفت: اداره امور شهر را می‌توان به ناحیه و محله و منطقه تقسیم کرد اما متاسفانه ما تعریف روشنی از تکالیف و وظایف ناحیه نداریم.

حناچی افزود: انتخابات شورایاری‌ها گامی است که بتوانیم برخی از اختیارات را به این نهاد واگذار کنیم.

شهردار تهران مطرح کرد: اگر بین تصمیم گیران و ذی نفعان فاصله باشد مدیران هر کاری که می‌کنند موجب رضایت مردم نمی‌شود و نقش شورایاری‌ها این است که ارتباط را ایجاد کند.

حناچی افزود: اگر شورایاری خود را به مردم نزدیک کنند هیچ عقل سلیمی این نهاد را نمی‌تواند حذف کند و اگر از این فرصت استفاده نکنیم نقادان به مشکلات موجود استناد می‌کنند و نهاد شورایاری‌ها را تضعیف می‌کنند.

او ادامه داد: اگر موضوعاتی که مردم نسبت به آن حساس هستند زنده شود، مردم از شهرنشین به شهروند بدل می‌شود و فرق شهروند با شهرنشینی این است که شهروند به مکان خود حس تعلق دارد و برای ایجاد حس تعلق باید نگاه کنیم مردم چه خواسته‌ای در محلات دارند.

شهردار تهران مطرح کرد: باید به مکان‌هایی که مردم به آن حس مشترک دارند توجه کرد و از این مکان‌ها در پایتخت می‌توان به امازاده صالح اشاره کرد.

حناچی افزود: در شرایط سختی به سر می‌بریم که بیشترین فشار‌ها در حوزه اقتصادی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد بودجه شهری در گذشته وابسته به ساخت و ساز بود و ما تلاش می‌کنیم که شهر را روی ریل اصلی خود قرار دهیم و بر این اساس ۲ لایحه به مجلس ارائه کرده ایم.

او ادامه داد: در حال حاضر که ۴۰ درصد ساخت و ساز‌ها کاهش پیدا کرده است امیدوارم با تصویب ۲ لایحه در مجلس از این فشار سخت موجود خارج شویم.

انتهای پیام/

نباید اجازه دهیم شورایاری‌ها تضعیف شود  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد

حبیب الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره برنامه این حزب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:  در مرحله اول انتخابات در لحظات پایانی روز تبلیغات انتخابات لیستی به عنوان دلسوزان انقلاب ارائه دادیم که این اقدام برای آن بود که لیست ائتلاف لیست جامعی نیست و خودمان به عنوان جمعیتی مستقل  می توانیم لیستی ارائه دهیم.

وی درباره لیست مستقل این جمعیت برای دور دوم انتخابات گفت: از آن لیست  ۵ نفر در دور اول به مجلس رفتند و ۱۰ نفر در دور دوم حضور دارند و از لیست‌های دیگر ۶ نفر را انتخاب کردیم و ۱۶ نفر نهایی لیست خودمان را برای دور دوم انتخابات با عنوان جریان وفاق انتخاب کردیم.  

بوربور عنوان کرد: لیست این افراد قطعی شده و تمام موضوعات برای تبلیغات هم نهایی شده است.  

وی تاکید کرد: برای تکمیل لیست افراد حاضر شدند و درخواست هایی برای حضور در لیست نهایی داشتند . با کارشناسی‌هایی که انجام دادیم این لیست ۱۶ نفره را نهایی کردیم.

وی افزود: قواعد و قوانین ما آن بوده که کسانی که مردم به آن‌ها رای بالاتری داندند به احترم این رای در لیست قرار دادیم و ۶ نفر باقی مانده هم بر اساس نیاز کمیسیون‌ها و تخصص و تجربه آن‌ها انتخاب شده اند.  ۱۰ نفر، اما جز افرادی هستند که در لیست دلسوزان انقلااب در دور اول حاضر بودند.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی افزود: ما اعتقاد داریم که بالای دو سوم این ۱۶ نفر رای خواهند آورد.

وی درباره مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: ۴۵ نفر باید برای مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند و برای همین مردم کار آسان تری را نسبت به دور اول انتخاب از میان چندین هزار نفر دارند.

وی اظهار کرد: در تهران ۱۶ نفر باید انتخاب شوند. که اهمیت زیادی دارد. چرا که اصولا نماینده‌های تهران در مجلس بسیار مهم و تاثیرگذار هستند و این تاثیرگذاری باعث می‌شود که در تهران مردم از لیست‌ها و افرادی که می شناسند برای انتخاب نهایی خود استفاده کنند. البته ما سعی کردیم بدون در نظر گرفتن جریاناتی که مربوط به لیست‌های متفاوت است ۱۰ نفر از لیست دلسوزان خود انتخاب کنیم و ۶ نفر هم بر اساس نیاز کمیسیون‌های مجلس و رای آوری احتمالی آن‌ها قرار داددیم تا به رای مردم هم احترام گذاشته باشیم.

با اعلام حبیب الله بوربور اسامی لیست ۱۶ نفره  جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی به عنوان فهرست وفاق به شرح زیر است.  

۱. احمد نادری ۲. ابراهیم عزیزی ۳. سمیه رفیعی ۴. ابوالفضل ظهره وند ۵. حسین نجابت ۶. عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی ۷. زهره سادات لاجوردی ۸. زینب قمصری ۹. علیرضا سلیمی ۱۰. محمد حسین حسین زاده بحرینی ۱۱. حسن خجسته باقر زاده ۱۲. مهدی عسگری ۱۳. مجتبی زارعی ۱۴. علی اصغر پور محمدی  ۱۵. سید نظام الدین موسوی ۱۶. مجتبی رحماندوست 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد