Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@13:20:10 GMT

پامپئو: رفتار چین با مسلمانان نقض حقوق بشر است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۷۱۱۹

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس گفت: رفتار چین با مسلمانان از جمله اویغور‌ها نه تنها نقض شدید حقوق بشر است بلکه فکر نمی‌کنم چنین رفتاری به نفع جهان یا چین باشد.

وی درباره این‌که آیا شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین مسؤول این رفتار است یا خیر، گفت: شی جینپینگ کشور را همانند رهبر یک رسته تانک یا یک کسب و کار کوچک رهبری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دولت آمریکا برای تنبیه کردن پکن به خاطر رفتارش با اقلیت‌های مسلمان اخیرا محدودیت‌های صدور ویزا را برای مقامات دولت پکن و حزب حاکم کمونیست که به گفته واشنگتن مسؤول بازداشت یا بدرفتاری با اقلیت‌های مسلمان در استان سین‌کیانگ هستند، اعلام کرد و لیست سیاه تجاری خود را گسترش داد و برخی از استارت‌اپ‌های هوش مصنوعی برجسته چین را به این فهرست اضافه کرد.

این در حالی است که چین هرگونه بدرفتاری با اویغور‌ها را رد کرده است. چین نیز حمایت آمریکا از اعتراضات حامی دموکراسی از هنگ کنگ را مداخله در حق حاکمیت و استقلالش می‌داند.

پامپئو گفت: ما به صحبت کردن درباره این نقض‌های حقوق بشری ادامه می‌دهیم همان‌طور که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در خصوص هنگ‌کنگ گفته بود ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این مسائل به شیوه‌ای انسانی حل می‌شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر وزیر امور خارجه آمریکا مایک پامپئو اویغور ها نقض حقوق بشر شی جینپینگ سین کیانگ چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228489 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد