Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی جلسه ای با حضور مدیران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی تفاهم نامه های مبادله شده در سفر معاون اول ریاست به این استان تبیین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید کمال میرجعفریان»، امروز (18 مهر) در جلسه تبیین تفاهم نامه های مبادله شده در سفر معاون اول ریاست جمهوری، اظهار داشت: برای اولین بار همایش ملی روز روستا و عشایر در خرسان جنوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سفر معاون اول رئیس جمهور به همراه جمعی از وزار به استان خراسان جنوبی، دستاوردهایی داشت، گفت: در این سفر عشایر و صنوف، توانمندی ها و نیازمندی های خود را به نحو مطلوب بیان کردند.

 

میرجعفریان بابیان اینکه معاون اول ریاست جمهوری بر حذف واژه محروم از استان خراسان جنوبی تاکید کرد، گفت: باید مطالبات به نحو مطلوب ارائه شود تا بذر یاس و ناامیدی نباشد، چراکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت ها و توانمندی های زیادی است که باید از این پتانسیل ها استفاده کرد.

 

وی گفت: همزمان با سفر جهانگیری به استان خراسان جنوبی کارهای عظیمی رخ داد و عملیات اجرایی بسیاری از پروژه ها شروع شد و انعقاد تفاهم نامه ها کار بی نظیری بود چراکه این پروژه ها همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: آغاز عملیات 100 طرح آبخیزداری یکی از نیازمندی ها استان بود که با احیای قنوات و آبخیزداری آب به قنوات مشکل دار تزریق می شود و جلوی فرسایش خاک و سیلاب هم گرفته می شود که امیدواریم این تعداد پروژه هم تا دهه فجر آماده بهره برداری باشد.

 

میر جعفریان بیان کرد: پروژه راه آهن آرزوی دیرینه و خواسته به حق مردم استان خراسان جنوبی بود و هم اکنون عملیات اتصال راه آهن استان به راه آهن سراسری با خط انتقال بافق_ مشهد آغاز شده که در مجموع طول آن 940 کیلومتر شامل 23 قطعه، است و در هراستان(سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و مشهد مقدس) یک قطعه از آن شروع شده است.

 

وی بیان کرد: به اذن رهبری برای پروژه راه آهن 300 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.

 

میرجعفریان افزود: تکلیف دستگاه های معین در خصوص تفاهم نامه ها و نیازمندی ها مشخص شد و یکی از تفاهم نامه ها در قالب محرومیت زدایی از چهار شهرستان سربیشه، زیرکوه، درمیان و نهبندان بود که توسعه یافته شوند، در این جلسه دستگاه معین محرومیت زدایی برای شهرستان نهبندان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، شهرستان سربیشه‌‌ کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و برای شهرستان زیرکوه، بسیج سازندگی و برای شهرستان درمیان بنیاد مستضعفان معرفی شد.

 

وی اظهار داشت: طرح توسعه شهرستان ها در زمینه های مختلف زیربنایی، اقتصاد واشتغال باید یه طور کامل، پویا و اجرایی حداکثر ظرف دوماه از سوی فرمانداران تهیه شود، همچنین کمیته ای برای هر شهرستان تشکیل شود که متشکل از فرمانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دفتر امور روستاییی، شوراها و دفتر هماهنگی امور اقتصادی است تا به صورت روزانه و هفتگی نیازمندی ها و پتانسیل های توسعه هر شهرستان کارشناسی شود.

 

 وی هدف از انعقاد چهار تفاهم نامه در شهرستان های نهبندان سربیشه، درمیان و زیرکوه را جبران کمبودها و محرومیت زدایی از این شهرستان ها اعلام کرد و گفت: فرماندار هر شهرستان باید عضو این کمیته باشند و محوریت کمیته ها با سازمان برنامه و بودجه است.

 

تامین آب شرب 150 روستا به صورت پایدار

معاون امور هماهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: آنچه که در سند توسعه هر شهرستان تعریف می شود باید تبدیل به پروژه شود و در این سند باید راهبردهای توسعه شهرستان اولویت بندی شود.

 

میر جعفریان با بیان اینکه در خصوص تفاهم نامه ها دستگاه های معین وارد فاز اجرا شده اند، گفت: برای اجرای برنامه ها یک روز هم نباید معطل کرد و باید نیازمندی های کلی را برای هر شهرستان مشخص کرد تا منابع تامینی آن هم مشخص شود.

 

وی در خصوص تفاهم نامه آب روستایی، بیان کرد: یکی از دستاوردهای این تفاهم نامه، تامین آب شرب 150 روستا به صورت پایدار است، چراکه بعضی از روستاها فاقد آب پایدار هستند و 500 روستا هم به صورت سیار آبرسانی می شوند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: سفری که معاون پارلمانی ریاست جمهوری با حضور وزیر نیرو به استان خراسان جنوبی داشته است، مشکلات آب بررسی شد تا به یک الگوی مالی برسند، تا مشکل مجتمع های آبرسانی هم حل شود و در این خصوص پیش بینی شد که 460 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ها نیاز است.

 

وی با اشاره به تفاهم نامه ای برای برپایی نمایشگاه دستگاه های متولی مانند جهادکشاورزی، عشایری، میراث فرهنگی، صمت و دستگاه های متولی روستاها و عشایر گفت: باید نیازمندی ها را ظرف یک هفته احصا و در اختیار دفتر امور روستایی قرار دهند تا حوزه معاونت اجرایی کشور، نمایشگاه ها را به صورت منطقه ای و کشوری برگزار کند.

 

میرجعفریان ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف برنامه ریزی و مشارکت منطقه ای در خصوص ارائه توانمندی های روستاها و عشایر و کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

 

هشت بند تفاهم نامه عمرانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در خصوص تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، گفت: از امروز دستگاه های متولی باید وارد فاز اجرایی شوند، چراکه این تفاهم نامه دارای هشت بند و در قالب 31 میلیارد تومان است که بند نخست آن اختصاص به احیای قنوات دارد که جهاد کشاورزی باید برنامه ها را دنبال کند.

 

میرجعفریان افزود: بند دوم این تفاهم نامه در حوزه مدارس است که ساخت 33 مدرسه با 70 کلاس را نوسازی مدارس به مبلغ  16 میلیارد تومان برعهده دارد که از این مبلغ هفت میلیارد و 200 میلیون تومان سهم ستاد اجرایی و 2 میلیارد تومان سهم استان است و هفت میلیارد و 200 هم سهم نوسازی مدارس و آموزش و پرورش است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تکمیل 14 پروژه بهداشت و درمانی توسط علوم پزشکی را از دیگر بندهای تفاهم نامه های اخیر اعلام کرد و افزود: سه میلیارد تومان سهم ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، سه میلیارد سهم بهداشت و سه میلیارد تومان هم سهم استان است که باید تامین شود.

 

میرجعفریان ایجاد 60 واحد زیر ساختی، ارتباطی و دیجیتالی صدا و سیما را از دیگر مفاد این تفاهم نامه برشمرد و گفت: در این خصوص یک میلیارد سهم ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، یک میلیارد هم سهم استان و یک میلیارد هم از محل منابع صدا و سیما است.

 

وی گفت: تکمیل 700 واحد مسکن محرومین، به غیر از سهم بنیاد مسکن در ساخت پنج هزار واحد باید اجرا شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: طبق این تفاهم نامه باید 11 تانکر آبرسانی روستایی هم تامین شود که سهم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) دو میلیارد تومان، سهم وزارت نیرو هم دو میلیارد تومان و دو میلیارد تومان سهم سازمان برنامه و بودجه است.

 

 وی گفت: آخرین بند تفاهم نامه کمک به تسهیل کتابخانه ها است که 100 میلیون تومان برای سیستم های سرمایشی باید هزینه شود.

 

میرجعفریان گفت: مدیران باید به سرعت این برنامه ها را دنبال و اقدامات صورت گرفته را اطلاع رسانی کنند.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز زائران اربعین حسینی کانون های مساجد اصفهان اردبیل خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، گفت: پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، سید محمدرضا طالبی شامگاه چهارشنبه در مراسم تحلیف سربازان مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) به مناسبت هفته معلم با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم در روز معلم نشانگر آن است که فرماندهان و مربیان ارتش که کار آموزش را بدعهده دارند مانند معلمان از جایگاه والای برخوردارند.

به گفته وی معلم در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است و فرماندهان و مربیان ارتش هم معلمانی هستند که آموزش‌های لازم را به سربازان ارائه می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند که من برای تعلیم و تربیت بشر مبعوث شده‌ام و امام حسین (ع) هم برای یادگیری سوره حمد به فرزندشان، هدیه بسیار ارزشمندی را به معلم فرزند خود دادند.

وی افزود: دست‌یابی به انرژی هسته‌ای نتیجه آموزش‌های است که توسط معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاه‌ها به جوانان این سرزمین ارائه شده است. 

به گفته طالبی با فراگیری علم و دانش به پیشرفت‌های علمی بسیاری دست یافته‌ایم که امروز آن را در انجام عملیات تنبیهی وعده صادق به خوبی مشاهده می‌کنیم.

 فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی نیز در این مراسم  گفت: امروز بازوان شما مزین شد به درجه سربازی که این پیام را در بر دارد که عده‌ای از جوانان آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند که در میدان‌های نبرد از آن استفاده کنند.

امیر جلیل شاطری افزود: این مرکز محلی برای آموزش و پرورش سربازان است تا سربازان با فراگیری آموزش‌های لازم  اثربخشی آن را در میدان‌های رزم به خوبی نشان دهند. 

وی خطاب به سرباران این دوره آموزشی گفت: امروز شما برای جهاد علمی آماده می‌شوید تا بتوانید مبارزه کنید با کسانی که می‌خواهند جوان ما را گمراه کنند. 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آمادگی امروز ما برای این است که جوانان دلاور ایران زمین نگذارید که دشمن بر علیه ملت ایران اسلامی که معتقد به ولایت فقیه و اسلام ناب است، توطئه کند.

وی تاکید کرد: سرباز ایرانی دلیر، شجاع و نترس است و ضربه‌های کاری نیروهای مسلح ایران  ضرباتی قوی و کاری است.

در این مراسم علاوه بر تجلیل از دو خانواده شهید و جانباز و تعدادی از سربازانی که رتبه‌های برتری را کسب کرده بودند، توسط فرمانده ارشد آجا در استان و معاون استاندار نماینده سربازان درجه خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند