Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع ترکیه مدعی شد در دومین روز از عملیات این کشور در شمال سوریه، ۱۰۹ نفر از شبه‌نظامیان کرد کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ارتش ترکیه دیروز (چهارشنبه) عملیات نظامی خود علیه شبه نظامیان کرد (یگان‌های مدافع خلق و نیرو‌های دموکراتیک سوریه) را آغاز کرد.

ترکیه مدعی است هدف از این عملیات ایجاد منطقه امن در امتداد مرز‌های جنوبی خود با سوریه جهت اسکان بیش از دو ملیون آواره سوریه و همچنین دور کردن «شبه‌نظامیان تروریست» از مرز‌های ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون به جز پاکستان و قطر، تقریبا تمام کشور‌های جهان این عملیات را محکوم کرده و خواستار توقف آن شده‌اند. با این حال، آمریکا موضع بی‌طرف اتخاذ کرده و دولت سوریه نیز شدیداً این عملیات را محکوم کرده است.

وزارت دفاع ترکیه گفته است تاکنون بیش از ۱۸۰ مقر متعلق به شبه‌نظامیان کرد را هدف قرار داده است. بر اساس ادعای ترکیه از آغاز عملیات نظامی ۱۰۹ نفر از شبه‌نظامیان کرد کشته شده‌اند.

آخرین اخبار مربوط به این عملیات در روز دوم در ادامه آمده است:

۱۹:۵۴ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر از ترکیه به دلیل عملات نظامی علیه شبه‌نظامیان کرد سوریه انتقال کرد و مدعی شد که آنکارا با این عملیات، به دنبال پاکسازی نژادی در شمال سوریه است.

۱۹:۵۱ مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که هدف کشورش از عملیات در سوریه، پاکسازی منطقه‌ای به طول ۱۲۰ کیلومتر و عرض ۳۰ کیلومتر است.

۱۹:۵۰ دولت دانمارک نیز در اعتراض به عملات ترکیه در سوریه، سفیر آنکارا در کپنهاگ را احضار کرد.

۱۹:۴۲ نروژ، عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صادرات سلاح به ترکیه را به تعلیق درآورد. پیش از نروژ، فنلاند نیز دست به اقدام مشابه زده است.

۱۹:۰۷ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که بر اثر حملات ترکیه، کابل‌های تغذیه برق ایستگاه پمپاژ آب «علوک» (واقع در ریف راس العین) قطع شده و آب شرب این منطقه قطع شده است.

۱۸:۵۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست اعضای اروپایی خود برای بررسی عملیات ترکیه در شمال سوریه تشکیل جلسه داده است.

۱۸:۵۸ خبرگزاری رویتر از محاصره شهر‌های «راس العین» و «تل ابیض» از سوی ارتش ترکیه و نیرو‌های سوری تحت امر این کشور خبر داد.

۱۸:۵۵ حملات خمپاره نیرو‌های یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) به داخل اراضی ترکیه، هشت کشته برجای گذاشت.

۱۸:۳۰ وزارت خارجه هندوستان نیز ضمن ابراز نگرانی از عملیات ترکیه، گفت که این عملیات به ثبات در منطقه و جنگ علیه تروریسم تاثیر خواهد گذاشت و تلاش‌ها در این راستا را از بین خواهد برد.

۱۸:۲۰ وزارت خارجه ایتالیا در اعتراض به عملیات ترکیه در سوریه، سفیر آنکارا در رم را احضار و این عملیات را محکوم کرد.

۱۷:۳۸ تعداد روستا‌هایی که ارتش ترکیه به کمک گروهک ارتش آزاد سوریه بر آن‌ها در شمال این کشور سیطره یافته‌اند، به هفت عدد افزایش یافت. این روستا‌ها در «تل‌ابیض» و «راس العین» پاکسازی شده‌اند.

۱۷:۲۰ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دو توییت در مورد عملیات ترکیه، بار دیگر گفت که می‌خواهد جنگ‌های بی‌پایان را تمام کند و در حال حاضر هم آمریکا در منطقه حملات ترکیه نیرویی ندارد. او گفت: بر خلاف نظر برخی که به او توصیه کرده‌اند کرد‌ها را تنها بگذارد و جانب ترکیه را بگیرد، اما او با این نظر مخالف است و به ترکیه هشدار می‌دهد که نباید «قواعد» را زیر پا بگذارند، در غیر اینصورت تحریم می‌شوند.

۱۷:۱۵ خبرگزاری ترکیه گزارش داد که در حمله خمپاره‌ای شبه نظامیان کرد به مناطق مسکونی در شهر «شانلی اورفا» (جنوب ترکیه) سه غیرنظامی ترکیه از جمله یک نوزاد کشته شده‌اند.

۱۷:۰۰ روزنامه دیلی‌صاباح ترکیه نوشت که ارتش ترکیه در دومین روز از عملیات نظامی خود علیه شبه‌نظامیان کرد سوری در شمال سوریه، پنج روستا را در این منطقه پاکسازی کرده‌اند.

۱۶:۵۴ یک مقام در وزارت خارجه سوریه، در واکنش به عملیات ترکیه، تأکید کرد که سوریه به دفاع از خود و مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

۱۶:۰۰ «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، حمایت دوحه از عملیات نظامی در شمال سوریه را اعلام کرد.

۱۵:۵۷ دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی با محکوم کردن عملیات نظامی «چشمه صلح»، مدعی شد ترکیه قصد دارد در مناطق شمالی سوریه پاکسازی نژادی انجام دهد.

۱۵:۵۲ شبه نظامیان «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (اس. دی. اف) بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) شهرک «آقجه قلعه» ترکیه را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

۱۵:۴۰ در ادامه اعتراضات جامعه بین‌الملل به عملیات نظامی ترکیه در سوریه، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که وزارت خارجه فرانسه، سفیر ترکیه را احضار کرده است.

۱۵:۴۰ در ادامه اعتراضات جامعه بین‌الملل به عملیات نظامی ترکیه در سوریه، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که وزارت خارجه فرانسه، سفیر ترکیه را احضار کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش ترکیه ارتش سوریه حمله ترکیه به سوریه جنگ سوریه بحران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم

فرماندار شهرستان کاشان آخرین وضعیت این شهرستان را پس از وقوع سیل تشریح کرد و گفت: سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به وقوع سیل در شهرستان کاشان، اظهار داشت: به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد که کاشان در محاصره سیل قرا بگیرد و از این رو حجم فراوان سیلاب از بالادست کاشان به سمت پایین سرازیر شد.

وی افزود: علی‌رغم انجام طرح مطالعاتی صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل عدم اختصاص اعتبارات سنگین لازم متوقف شده که در این شرایط صحبت‌هایی با مسئولان مربوطه داشتیم و دو مورد بازدید میدانی دیروز و امروز انجام شد و خسارات نیز در حال ارزیابی است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان ضمن اشاره به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدماتی ابراز داشت: برخی از مناطق تصمیم گرفته شد به منظور پیشگیری از خسارات جانی خالی از سکنه شود و همه عوامل در حال شست‌وشو و پاکسازی مناطق و ارائه خدمات هستند.

وی ضمن اشاره به حضور مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در کاشان گفت: ستاد مدیریت بحران در هفته پیش‌رو تشکیل می‌شودو سعی می‌شود بخشی از اعتبارات، تخصیص یافته و هزینه شود تا شاهد بروز چنین حوادث و خساراتی نباشیم، اما باید در نظر داشت که این آمادگی برای همه ما وجود داشته باشد.

محمدی فشارکی تصریح کرد: دیواره‌چینی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار قرار دارد و توافقات ضمنی بین مجموعه‌های بین بخشی صورت گرفت و امیدواریم در یک بازه زمانی منطقی و به صورت استاندارد برای مردم شهرستان کاشان اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • ببینید | محاصره بذرپاش در میان مردم تبریز؛ اعتراضات به وزیر راه بالا گرفت
  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • فیلم| لحظه محاصره بن‌گویر درمیان معترضان صهیونیست
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • (ویدیو) محاصره بن‌گویر درمیان معترضان صهیونیست
  • روستاهای چابهار در محاصره سیل
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد