Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اصغر مونسان عصر پنجشنبه در بازدید از طرح احیای برج و باروی توس افزود: رهبر معظم انقلاب در بازدید سال ۱۳۷۵ از مجموعه تاریخی فرهنگی توس انتظاراتی داشته اند که به نظر می آید این انتظارات برآورده نشده است.
وی اظهار داشت: عملیات مرمت برج و باروی توس کار ارزشمند و سختی است که امیدواریم در محیط ۳۶۰ هکتاری شهر تاریخی توس انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با فعالیت هایی که قرار شد شهرداری در محدوده توس انجام دهد به نظر می آید این مجموعه به قطب گردشگری کشور و خراسان رضوی تبدیل شود.
مونسان در باره اعتبارات احیای برج و باروی توس افزود: در فاز نخست برای احیای این برج و بارو به طول ۳۵۰ متر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: این فرآیند را ادامه خواهیم داد تا این برج و بارو به صورت کامل در محیط ۳۶۰ هکتاری شهر تاریخی توس احیا شود.
وی گفت: مرمت و احیای برج و باروی توس می تواند به ثبت جهانی آن کمک کند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: برای ثبت جهانی بناهای تاریخی هر کشور یک سهمیه در سال دارد که بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ایران نیز در نوبت هستند تا در فهرست میراث جهانی به ثبت برسند.
مونسان گفت: با اقداماتی که در توس انجام می شود امیدواریم بتوانیم پرونده ثبت جهانی توس را آماده کنیم و با اولویت به ثبت جهانی برسانیم.
رهبر معظم انقلاب در ۱۹ تیر ۱۳۷۵ پس از بازدید از محوطه  تاریخی توس مطلبی نوشتند که در بخشی از دست نوشته ایشان آمده است: دولت موظف است با همت به کار در این بخش بپردازد و آنچه تاکنون انجام شده بسی کمتر از اندازه‌ بایسته است، به امید دنبال‌ گیری و با سپاس از مسئولان و پژوهشگران.

۷۴۹۶/۶۰۵۳   

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مقام معظم رهبری علی اصغر مونسان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بخش‌هایی از هم‌خوانی جمعی از کارگران در ابتدای دیدار امروز با رهبر معظم انقلاب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها