Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها استان های مرزی غرب کشور که معبر تردد زائران اربعین هستند بسیار شلوغ و با گره های ترافیکی خودرویی و ازدحام جمعیت مواجه هستند و امروز یکی از شلوغ‌ترین این روزها بود در  حالی که ۱۰ روزی تا اربعین باقی مانده و به طور قطع هر چه به اربعین نزدیکترین شویم بر این تجمع و ازدحام افزوده می شود.

عبور بیش از ۱۱۰ هزارنفر از مرز شلمچه

این ازدحام به حدی بود که به قول مسئولان از این مرزها ترددها چندین برابر سال گذشته در این روزها بود چنانکهکوروش مودت معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر امروز به ایرنا  اعلام کرد : تردد روزانه زائران از مرز شلمچه به بیش از ۱۱۰ هزار نفر رسیده و همچنان رو به افزایش است ضمن انکه تا شب گذشته هم بیش از ۴۰۰ هزار زائر از این مرزعبور کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردد بیش از۸۴۰ هزارزائر از مرزمهران از ابتدای صفر

احمد کرمی رئیس قرارگاه اربعین استان ایلام هم با اشاره به اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون ۸۴۰ هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند، گفت: تردد زائران در پایانه مرزی مهران با وجود گستردگی جمعیت اما روان است.

سرگردانی سرنشینان خودروهای شخصی عازم عراق درمرز چذابه

وضعیت مرزچذابه با ازدحام بیشتری نسبت به دور مرزدیگر مواجه است درکنار ازدحام زائران با حجم خودروهای فراوان هم مواجه شد آنگونه که مرکز اهواز گزارشی با عنوان سرگردانی سرنشینان خودروهای شخصی عازم عراق از مرز چذابه داد.

بسته شدن موقتی مرزشلمچه و چذابه

سیل جمعیت به گونه ای بود که امروز ظهربرای ساعاتی مرز چذابه موقت بسته شد و غروب امروز باز و روند اعزام زائران به صورت روان تر از سر گرفته شد و  امشب هم مرزشلمچه به دلیل ازدحام جمعیت و عدم وجود امکانات متناسب با این جمعیت عظیم ، تافردا صبح موقت بسته است.

در مرز شلمچه ساعاتی پیش ( پنجشنبه شب ) با بلندگو از زائرانی که به این گذرگاه مرزی سفر کرده اند خواسته شد برای رفتن به عراق تا فردا جمعه صبر کنند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان نیز گفت:بسته شدن مرز شلمچه بر روی زائران اربعین موقتی بوده و با سرعت گرفتن روند انتقال زائران از شلمچه عراق به سمت نجف اشرف این مرز مجددا بازگشایی می شود.

اما مرز خسروی با شیب کمتر و روانتری زائران عبوری را میزبانی می کند چنانکه به گفته فرماندار قصرشیرین از عزیمت ۲۶ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی (ع) در روز جاری (پنجشنبه هیجدهم مهرماه) از طریق مرز رسمی خسروی به عراق خبرداد.

دولت قدردان خدمات مردم خوزستان به زائران اربعین است

در این میان رئیس دفتررئیس جمهوری از ابتدای امروز با حضور درمناطق مرزی غرب کشور طی بازدید از  روند خروج زائران اربعین ,مسائل و مشکلات منطقه را بررسی کرد.

محمد واعظی در بازدید از مرزهای شلمچه و چذابه درخوزستان با بیان اینکه جمعیت زائران کربلا در اربعین امسال بیش از حد تصور است گفت: به نمایندگی از دولت از مردم خوزستان ، خادمان و زائران که موجب ایجاد فضای معنوی و روحانی در اربعین امسال شده اند سپاسگزاری می‌کنم.

وی همچنین از مرزمهران در استان ایلام هم  با اشاره به بسیج همه امکانات گفت : مجموعه دولت خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌داند و در این جهت از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

۵۰ هزار زائر پاکستانی وارد کشور شدند

در میان اخبارمتعدد خبری هم از سیستان و بلوچستان منتشرشد به نقل از سردار حسین نجات معاون فرهنگی - اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از ورود ۵۰ هزار زائر پاکستانی از ابتدای محرم تا کنون از طریق مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان به کشور خبر داد.

این در حالی است زائران افغانستانی از مرزخراسان رضوی و نیز جمعی دیگر از زائران خارجی از مرز استارا به کشور وارد شده و می شوند تا از طریق کشورمان به زائران اربعین حسینی بپیوندند.

مشمولان خدمت بدون مجوز به مرزها مراجعه نکنند

اما بر خلاف همه دعوتها برای حضور درراهپیمایی اربعین خبری از قول فرمانده تیپ سوم امام حسین (ع) یگان های ویژه ناجا امروز بر خروجی استانهای ایرنا قرار گرفت مبنی بر اینکه مشمولان وظیفه عمومی قبل از عزیمت به پایانه های مرزی برای سفر به عراق اقدامات خروج را در استان مبدا یا محل خدمت خود انجام دهند در غیر اینصورت اجاز خروج داده نمی شود.

ایران دارای رتبه دوم دنیا در سرعت رشد گردشگری است

از خبرهای اربعین که بگذریم امروز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درسفر به مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده اند و طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دوم دنیا در سرعت رشد صنعت گردشگری را کسب کرده است.

علی اصغر مونسان درهمایش توسعه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری هم گفته بود:۲ هزار و ۴۵۱ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور در حال اجراست.

پرداخت ۴۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به تاسیسات گردشگری کشور

معاون سرمایه گذاری و امور پارلمانی وی نیز در این همایش از پرداخت ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به تاسیسات گردشگری کشور طی یکسال گذشته خبر داده است.

کشور در تولید لاستیک خودکفا می‌شود/رفع مشکل باغداران مشگین شهر

اما در خبر اقتصادی دیگری رضارحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت هم درسفر به اردبیل اعلام کرده بود که با فعال شدن خطوط توسعه واحدهای لاستیک‌سازی، کشور در تولید لاستیک به خودکفایی می‌رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در این سفر قول داد مشکل باغداران مشگین شهری را رفع کند و گفت : برای رفع مشکل انها تمهیداتی اندیشیده شده که خرید سیب برای شب عید از این شهرستان از جمله برنامه‌هاست.

اراده دولت در حمایت بخش خصوصی جدی است
مخلص کلام ان است که مرکز شیراز از قول حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری منتشر کرده مبنی براینکه دولت به هیچ وجه تاجر خوبی نیست و نباید با بخش خصوصی رقابت کند و امروز اراده دولت تدبیر و امید در پشتیبانی از این بخش  جدی است.

دانشگاه‌های ضعیف تعطیل می‌شوند/نخبگان مهاجر از مهاجرت پشیمانند

همدان هم امروز میزبان  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود که در مراسم رونمایی لوگوی شبکه مراکز رشد دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشوردر این استان گفت: در راستای افزایش بهره‌وری از علم، دانشگاه‌های ضعیف و بی‌کیفیت تعطیل می‌شوند.

منصور غلامی همچنین در این سفر اعلام کرده بود که با موسسه‌هایی که اقدام به فروش پایان‌نامه می‌کنند برخورد حقوقی و قضایی می‌شود.

 اما مطلب جالب توجهی که وزیرامروز دراین سفر بیان کرد آن بود که بیشتر نخبگان مهاجر از حضور در کشورهای خارجی ابراز پشیمانی کرده اند.


تلاش دولت برای کاهش موازی‌کاری‌ها در حوزه فرهنگ

 در حوزه فرهنگی هم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در شیراز با بیان اینکه موازی‌کاری‌های بسیاری در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و دین رخ می‌دهد، گفت: دولت تدبیر و امید تلاش کرده است با کنار هم گردآوردن دستگاه‌های هم‌خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی در وزارتخانه و اداره‌های کل استانی، برای کاهش موازی‌کاری‌ها و افزایش کیفیت برنامه‌ها گامی بردارد.

تعیین هویت ۱۲ جان‌باخته حادثه رانندگی گنبد کاووس

اما در پی سانحه رانندگی که طی دو هفته گذشته در گنبدکاووس رخ داد و ١٨ نفر کشته شدند امروز ایرنای مرکزگلستان از قول مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان اعلام کرد که پس از آزمایش‌های دقیق تشخیص هویت (DNA) بر روی اجساد کاملا سوخته شده حادثه گنبد؛ هویت ۱۲ نفر دیگر از جان‌باختگان مشخص شد.

۴ کشته و ۴ زخمی در تیراندازی در ورامین

در حوزه حوادث خبری هم  منتشر شد مبنی بر تیراندازی داماد یک خانواده در یکی از مناطق شهرستان ورامین به دلیل مشکلات خانوادگی به اعضای خانواده همسرش که منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد.

١٩٠٦

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی مرز مهران زائران اربعین محمود واعظی مرز چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در مسیرهای اربعینی نزدیک به ۱۳۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تا امروز توانستیم ۷۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنم.

وی گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در مجموع در جاده‌های کشور وجود داشت که از یک هزار و ۵۰۰ نقطه که به دولت تعهد داده بودیم در سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنیم و برنامه این است که تا پایان این دولت تمام این نقاط حادثه خیز را در سطح جاده‌های کشور برطرف کنیم.

وی با اشاره به نیاز اساسی زائران اربعین به ناوگان حمل و نقل و سهولت در تردد آنها تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی برای واردات و همچنین استفاده از محصولات داخلی در راستای تکمیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل این کشور برای جا به جایی آسان زائران در مرزها استفاده کنیم.

وی درباره مشکلات موجود در مسیر منتهی به مرز شلمچه و ناایمن بودن جاده اهواز به خرمشهر گفت: ما در سال گذشته بیش از ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان طرح برای راه‌های اربعینی تعریف کردیم و امسال هم این طرح ادامه دارد که بخشی از مطالبات پیمانکاران تأمین اعتبار شده است و ایمن سازی جاده اهواز به خرمشهر در اولویت کار ما قرار گرفته تا هم در تکمیل بزرگراه و هم در تأمین روشنایی و رفع مشکلات موجود آن اقداماتی انجام شود که در ایام اربعین حسینی بخشی از آن قابل استفاده باشد.

کد خبر 6087669

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود