Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@03:29:49 GMT

پنج خصوصیت ترامپ از نظر ژنرال‌های آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۸۵۷۱

در میان جنجال موجود درباره انصراف رئیس جمهوری آمریکا از حمایت کردها در شمال سوریه یک مجله آمریکایی گزارشی تکان‌دهنده از نظرات برخی از افسران عالی‌رتبه پنتاگون درباره فرمانده ارشدشان منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، مجله آتلانتیک در گزارشی مفصل به قلم مارک باودن، کارشناس مسایل نظامی خود که با استناد به اظهارات چندین تن از افسران نظامی و کارمندان غیرنظامی وزارت دفاع این کشور تنظیم شده است، آورد: قصدم این بود که عملکرد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) را ارزیابی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باودن برای گزارش خود که نوامبر آتی در نسخه مکتوب این مجله منتشر خواهد شد، عنوان "آشوب عمومی" را انتخاب کرد.

طبق گفته باودن، این افسران درباره پنج ویژگی ترامپ توافق نظر داشتند که نشان می‌دهد ترامپ در آن واحد فردی نادان و دمدمی است.

ویژگی اول ترامپ این‌ است که او رئیس جمهوری است که از هر گونه تجربه کردن بیزار است، به نوشته این کارشناس آمریکایی، ترامپ خیلی به جزئیات سیاست‌ها اهمیتی نمی‌دهد بلکه تنها نظر خود را در هر موضوعی و درباره هر شخصی که با آنها اختلاف نظر دارد حتی اگر از او داناتر و با تجربه‌تر هم باشند، مشخص کرده و او را احمق، کندذهن و یا دیوانه می‌خواند.

اما سه صفت دیگری که ژنرال‌های آمریکایی درباره آنها اتفاق نظر دارند اعتماد به نفس بیش از حد ترامپ است که به سطح غرور می‌رسد، او تنها به حدس و گمان‌های خود اطمینان و در برابر تمامی استراتژی‌های منسجم مقاومت کرده و به صورت خودکار آنها را نقض می‌کند.

پنجمین ویژگی ترامپ در واقع همان رویکرد ساده و قدیمی درباره ارتش و نیروهای آن است،‌ از نظر او آنها جنگجویانی بسیار قدرتمند هستند که گاهی مجبور می‌شوند ماموریت‌های کثیفی انجام دهند و از آنها باید حمایت شود حتی اگر متهم به جنایات جنگی باشند. باودن در این زمینه به دستور عفو ترامپ در حق بسیاری از سربازان آمریکایی متهم به جنایات جنگی از جمله آنهایی که در عراق مرتکب جنایات شده بودند، اشاره کرد.

این کارشناس به صورت خلاصه نظر ژنرال‌های آمریکایی درباره ترامپ را اینگونه اعلام کرد، این رئیس جمهوری آمریکا نادان و نسبت به نصیحت و آگاهی و حتی اندیشیدن حساس است و می‌تواند به آسانی آتش‌افروزی کند.

وی به نقل از یکی از این افسران گفت: در صورت بروز هرگونه بحران غافلگیرکننده و بزرگی که به واکنش فوری نیاز دارد، ترامپ بدون هیچ گونه بینشی آتش‌افروزی خواهد کرد و بدتر از همه اینکه ممکن است او برای پنج سال دیگر رئیس جمهوری باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر ترامپ آمریکا کردها چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ از نتانیاهو خواست به جنگ غزه پایان دهد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا به سرعت به جنگ غزه پایان دهد و به صلح بازگردد.

 ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز، خطاب به نتانیاهو گفت: باید این موضوع را تمام کنید، سریع انجام دهید و به دنیای صلح بازگردید. ما به صلح در جهان نیاز داریم. ما به صلح در غرب آسیا نیاز داریم.

ترامپ مدعی شد که انتقاد چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا از رژیم صهیونیستی، با انگیزه سیاست داخلی بوده است.

او در اولین روز‌های عملیات ۷ اکتبر از نتانیاهو به دلیل ناتوانی در جلوگیری از آن انتقاد کرد. در همین راستا این اولین باری است که ترامپ پس از عملیات طوفان الاقصی خواستار پایان دادن به جنگ غزه شده است. 

او پیش از این ادعا کرده بود: یک تهاجم وحشتناک وجود داشت و اتفاقاً، اگر من رئیس‌جمهور بودم، هرگز این اتفاق نمی‌افتاد. 

از زمان شروع جنگ، ترامپ چندین بار گفته است که از نتانیاهو به خاطر کمک نکردن او در عملیات تروریستی که منجر به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی شد، ناامید است. ترامپ در ماه‌های اخیر حمایت خود را از رژیم اسرائیل اعلام کرده است، اما از حمایت علنی از نتانیاهو اجتناب کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تعریف و تمجید ترامپ از کیم جونگ اون
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • اگر من رئیس‌جمهور بودم جنگ غزه رخ نمی‌داد
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • ترامپ از نتانیاهو خواست به جنگ غزه پایان دهد
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • وزیر خزانه داری ترامپ پیشنهاد خرید تیک تاک را داد
  • مایک پنس: از ترامپ حمایت نمی کنم
  • مایک پنس: از ترامپ حمایت نمی‌کنم