Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار داخلی

**********

* مشهد - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: انتظارات رهبر معظم انقلاب در زمینه ساماندهی توس در حال انجام و تحقق است.

* شیراز - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احساس تبعیض در بین اهالی فرهنگ و هنر را مانعی برای حرکت و پیشرفت آنان دانست.

* تهران - رئیس دفتر رئیس جمهوری اقدامات انجام شده برای ایجاد تسهیل در تردد زائرین اربعین حسینی و تأمین نیازمندی ها و مایحتاج آنان را به رغم افزایش بیش از ۳ برابری جمعیت زائران نسبت به سال گذشته قابل تقدیر دانست و گفت: مسئولان با برنامه ریزی دقیق و با تمام وجود در صحنه خدمت به زائران اربعین حسینی حضور و مشارکتی فعال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* ایلام - استاندار ایلام خبر منتشر شده در برخی کانال های خبری در مورد بسته شدن مرز مهران را تکذیب کرد و گفت: تردد زائران اربعین بدون هیچ مشکلی جریان دارد.

* آبادان - مرز شلمچه که پنجشنبه به دلیل ازدحام بیش از حد زائران اربعین، چند بار از سوی طرف عراقی بسته شده بود، بار دیگر باز شد.

* تهران - رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با انتشار بیانیه ای ضمن قدردانی از زحمات ایران بابت فراهم کردن شرایط حضور زنان در ورزشگاه آزادی، شور و شعف و اشتیاق زنان در دیدار ایران و کامبوج در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را چشم نواز توصیف کرد.

* بغداد - ستاد عملیات مشترک عراق، شایعات مربوط به حضور گروه هایی از نظامیان ایرانی برای کمک به تامین امنیت مراسم میلیونی اربعین را نادرست خواند و آن تکذیب کرد.

اخبار خارجی

**********

* تهران - بیانیه پیشنهادی اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل علیه حمله ترکیه به سوریه، به دلیل مخالفت آمریکا و روسیه، از تصویب بازماند.

* تهران - اعضای اروپایی شورای امنیت پس از نشست غیرعلنی این شورا درباره تحولات سوریه، در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف حمله ترکیه به شمال شرق سوریه شدند.

* لندن - رهبران انگلیس و جمهوری ایرلند روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای عنوان کردند که راه برای رسیدن به توافق برگزیت همچنان وجود دارد.

* تهران - خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اشغال سه روستای واقع در مناطق کردنشین مرزی این کشور ازسوی ارتش ترکیه را تائید کرد.

* تهران - جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که به دنبال ارائه طرحی برای تحریم ترکیه به دلیل حمله به شمال شرق سوریه هستند.

* تهران - رئیس جمهوری اوکراین اعلام آمادگی کرد که تحقیقاتی درباره دخالت کی‌یف در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و همچنین فساد مالی مرتبط با شرکت پسر بایدن آغاز کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد

وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراودات تجاری این کشور با رژیم اسرائیل به طور کامل متوقف شده است و تا زمانی که این رژیم اجازه ندهد کمک‌ها به غزه برسد، این توقف ادامه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراودات تجاری این کشور با رژیم اسرائیل به طور کامل متوقف شده است و تا زمانی که این رژیم اجازه ندهد کمک‌ها به غزه برسد، این توقف ادامه خواهد داشت.

ترکیه روز پنجشنبه تمامی مبادلات تجاری با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد و علت این اقدام را "بدتر شدن فاجعه انسانی" در غزه عنوان کرد.

ارزش معاملات تجاری بین ترکیه و اسرائیل در سال گذشته میلادی حدود 7 میلیارد دلار (6.5 میلیارد یورو) بود.

آمریکا یک‌میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهدچرا اسرائیل توان مالی برای ادامه نسل کشی فلسطینیان را ندارد؟

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: معاملات صادرات و واردات مربوط به اسرائیل متوقف شده است و تمامی محصولات را در بر می‌گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: ترکیه اقدامات جدید را تا زمانی که دولت اسرائیل اجازه ارسال بی وقفه و کافی کمک‌های بشردوستانه به غزه را صادر نکند، به شدت و قاطعانه اجرا خواهد کرد.

اوایل روز پنجشنبه، زمانی که گزارش‌هایی مبنی بر این اقدام ترکیه برای اولین بار منتشر شد، اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را متهم کرد که مانند یک "دیکتاتور" عمل می‌کند.

این اقدام ترکیه برای توقف تمام تجارت خود با رژیم صهیونیستی به دنبال ممنوعیت‌های جزئی صورت می‌گیرد.

ترکیه ماه گذشته اعلام کرد که صادرات 54 نوع محصول از جمله آلومینیوم، فولاد، محصولات ساختمانی و کودهای شیمیایی به سرزمین‌های اشغالی را محدود کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • کنسرت‌های اردیبهشتی کدامند؟
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • خبری از علی کریمی و حسینی نیست(عکس)