Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:23:41 GMT

غفلت از بیمه مربیان ورزشی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۹۹۴۳

غفلت از بیمه مربیان ورزشی

یکی از بیمه هایی که اغلب ورزشکاران از آن استفاده می کنند بیمه ورزشی است که با پرداخت اندکی هزینه تا سقف مشخص نسبت به رخدادهای ورزشی در طول یک سال بیمه می شوند و کارت بیمه ورزشی دریافت می کنند.

بیمه ورزشی تعهدی است بین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکار که در قبال حق بیمه‌ ای که ورزشکار پرداخت می‌کند فدراسیون در زمان آسیب ورزشی طبق مقررات غرامت درمان را بر اساس تعرفه های دولتی پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا دریافت این کارت به منزله اطلاع و قبول شرایط مندرج در آئین نامه موجود در هیات پزشکی ورزشی استان و وب سایت فدراسیون پزشکی ورزشی است.

طبق آیین نامه مصوب در این زمینه تمام افرادی که به استفاده از امکانات ورزشی در مکان‌های زیرپوشش تربیت بدنی اقدام می کنند باید زیرپوشش کمیته خدمات درمانی هیات های‌ پزشکی ورزشی ادارات کل تربیت‌ بدنی استان‌ ها قرار گیرند.

اما آنچه خواسته همه ورزشکاران و مربیان می باشد بیمه ای است که بازنشستگی و خدمات تکمیلی داشته باشد که در این خصوص هنوز اقدامی نشده است.

یکی از باشگاه داران سابق شهر مشهد و مربی بدنسازی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در رشته های مختلف کشتی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ به مقام های مختلف قهرمانی دست یافتم و ۲۲ سال در عرصه باشگاه داری فعالیت کرده ام. بسیاری از قهرمانان پرورش اندام استان که در مسابقات کشوری بر روی سکو قرار گرفتند از باشگاه من بودند.

مهدی قدیمی افزود: یکی از مشکلات مربیان ورزشی، نداشتن بیمه ای است که هنگام بیکاری و بازنشستگی از مزایای آن برخوردار شوند. بیشترین مربیان توان مالی پرداخت هزینه های بیمه خویش فرما را ندارند و جایی هم نیست که به عنوان کارفرما بیمه مربیان را پرداخت کند.

وی اظهار داشت: مربیگری در ایران شغل محسوب نمی‌شود و نمی‌توان با این شغل زندگی کرد و هیچ جایگاهی برای مربی قائل نشده‌اند. بیمه شدن از درخواست های چندین ساله همه مربیان در رشته های مختلف ورزشی است اما هر مسئولی که آمده قول و قرارهای او در این زمینه بر زمین مانده است.

وی گفت: معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در تیر ماه ۹۴ اعلام کرد ورزشکاران فاقد بیمه در صورت همکاری وزارت ورزش و جوانان، زیرپوشش تامین اجتماعی قرار می گیرند. سازمان تامین اجتماعی این افراد را به صورت بیمه توافقی و با همکاری وزارت ورزش و جوانان بیمه می کند.
قدیمی ادامه داد: طرف قرارداد تامین اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان است که باید ورزشکاران را ساماندهی کند تا آنان بتوانند از خدمات این بیمه بهره مند شوند. به گونه ای که بر اساس یک توافق ورزشکاران هفت درصد و وزارت ورزش و جوانان ۲۳ درصد آن را پرداخت کند. اما به نظر می رسد با توجه به تعداد بسیار ورزشکاران و مربیان ورزشی این توافق حاصل نشده و منابع پرداخت هزینه ها تامین نشده است.

آینده درخشان برای مربیگری وجود ندارد 

مسئول امور شهرستان‌های هیات بدن سازی خراسان رضوی هم گفت: نبود بیمه بازنشستگی و تکمیلی مربوط به همه رشته هاست. افرادی که زندگی خود را روی ورزش گذاشته اند در عرصه بازنشستگی آینده ای ندارند.

محمد رضا سبزه با بیان اینکه مربیان در حوزه خدمت رسانی و سلامت مردم عمر خود را صرف می کنند افزود: مربیان سرمایه و تجهیزات مادی، زمان و وقت خود را برای ورزش و پرورش قهرمانان صرف می کنند اما هنگامی که به سن بازنشستگی می رسند هیچ جا و کسی نیست که دست آنها را بگیرد و از آنها حمایت کند.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از ورزشکاران هم شرایط خاص و مربوط به قهرمانان در سطوح عالی است که در بیشتر زمینه ها شامل حال مربیان ورزشی و باشگاهی نمی شود.

وی افزود: خواسته مربیان ورزشی این است که بیمه ای داشته باشند که در دوران بازنشستگی دغدغه هزینه های زندگی و درمان را نداشته باشند.

ایجاد اتحادیه مربیان

معاون توسعه امور ورزش خراسان رضوی هم گفت: یکی از برنامه های در دست اجرا ایجاد اتحادیه صنف باشگاه داران استان است و با دستگاههای مرتبط هم صحبتهای اولیه انجام و کارگروهی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

امیر زارعی افزود: با ایجاد این اتحادیه، اعضا از امتیازات آن استفاده خواهند کرد. در این خصوص با شرکت های بیمه نیز صحبت خواهد شد تا با توجه به جمعیت زیاد مربیان باشگاهی در رشته های مختلف که برای این شرکتها نیز منبع خوب درآمدی شمرده می شوند امتیازاتی در زمینه بیمه مربیان در نظر گرفته شود.

راهی پیدا نشده است

رییس اداره ورزش و جوانان مشهد هم گفت: با توجه به جمعیت زیاد ورزشکاران و مربیان تاکنون هیچ دستگاهی به عنوان کارفرما در زمینه پرداخت سهم بیمه کارفرما برای آنان قبول مسئولیت نکرده است.

محسن پورتقی با بیان اینکه چندی پیش به علت نداشتن بیمه تکمیلی به منظور تامین هزینه درمان یکی از پیشکسوتان ورزش جشن گلریزان برگزار کردیم افزود: این کارها در شان پیشکسوتان و مربیان نیست. کمیته دفاع از حقوق مربیان و ورزشکاران باید تشکیل شود و در این خصوص اقدام کند.

وی ادامه داد: اگر اتحادیه مربیان تشکیل شود امتیازات مختلف برای آنها ایجاد می شود. ضمانت دیگر اشخاص، گرفتن وام بانکی با مجوز باشگاه از جمله این امتیازات است و از سویی با تخلفات احتمالی باشگاهها نیز بهتر مقابله و نظارت می شود اما برای بیمه بیکاری و بازنشستگی ورزشکاران هنوز راهی پیدا نشده است.

۷۵۰۷/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش خراسان رضوی بیمه درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند

با برگزاری نخستین نشست کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون تنیس رؤسای این کمیسیون‌ها مشخص و معرفی شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون تنیس؛ در کمیسیون داوران، سامان حسنی به‌عنوان رئیس این کمیسیون برای یک سال انتخاب شد. همچنین وی با رأی اعضای این کمیسیون به عنوان نماینده داوران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد. ندا کاظمی نیز به عنوان نماینده داوران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد.

قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از 12 سال غرب آسیا

در کمیسیون مربیان، سید امیر برقعی به عنوان رئیس این کمیسیون به مدت یک سال انتخاب شد، همچنین وی به عنوان نماینده مربیان عضو مجمع فدراسیون تنیس انتخاب و معرفی شد. فرشید زیدی به عنوان نماینده مربیان، پونه طوافی و مونا نوریان به عنوان نماینده مربیان زن عضو مجمع فدراسیون تنیس انتخاب با رأی اعضا انتخاب شدند. 

در کمیسیون ورزشکاران، حمیدرضا نداف به عنوان رئیس این کمیسیون به مدت یک سال انتخاب شد. در این کمیسیون با رای اعضا، وی به عنوان نماینده ورزشکاران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد.

همچنین فرساد شاهی و حسام یزدی نماینده مربیان مرد، آیلین صدیق‌زاده، مشکات‌الزهرا صفی و الهه ربیعی به عنوان نماینده ورزشکاران زن عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟