Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:08:04 GMT

تردد یک میلیون زائر از مرز مهران ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۰۵۴۴

تردد یک میلیون زائر از مرز مهران ثبت شد

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: روز پنجشنبه سنگین‌ترین عملیات اربعین در مرز مهران تا این لحظه رخ داد به طوریکه بیش از ۲۸۴ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

وی یادآور شد: در این روز بیش از ۲۳۸ هزار نفر خروج و ۴۶ هزار نفر نیز ورود داشته‌اند و این نشان دهنده این است که حجم گسترده‌ای از زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام افزود: شور حسینی در اربعین امسال تمام معادلات و پیش‌بینی‌ها را بر هم زد چرا که بر اساس برنامه‌ریزی های انجام گرفته مقرر شد خدمات‌رسانی‌ها و فعالیت اربعین از ۱۷ مهر ماه به طور رسمی شروع شود.

وی اضافه کرد: هرچند قرار بود موکب‌ها در آن زمان برپا شوند اما با توجه به استقبال کم نظیر زائران که در برخی روزها به ۱۰ برابر مدت مشابه نیز افزایش یافت رسما مراسم باشکوه اربعین یک هفته پیش از موعد مقرر شروع شد.

استاندار ایلام از تردد بیش از یک میلیون و ۱۲۴ هزار نفر زائر از اول ماه صفر تا امروز در مرز مهران خبر داد و گفت: افزایش تردد زائران در مرز مهران بی‌سابقه است اگر چه در اربعین پارسال نیز با وجود کاهش تردد زائران از مرزهای کشور مرز مهران شاهد افزایش ۴۰۰ هزار نفری بود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد زائرانی که مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند، ستاد مرکزی اربعین کشور و ستاد استانی اربعین باید برنامه‌های خود را برای تردد حدود پنج میلیون نفر زائر در اربعین امسال از مرز مهران تنظیم کنند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم آمادگی و تمهیدات لازم برای موج برگشت زائران از مرز مهران، افزود: باید ارگان‌ها، نهادها و همه دستگاه‌های دست‌اندرکار به ویژه وزارت راه و شهرسازی تمرکز بیشتری در حوزه حمل و نقل و خدمت رسانی در مرز مهران داشته باشند.

سلیمانی دشتکی افزود: امسال با این استقبال کم نظیر از مرز مهران باید منتظر موج عظیم برگشت زائران باشیم چرا که پیش‌بینی می‌شود در این مرحله شاهد پیک برگشت ۳۵۰ هزار نفری زائران در یک روز از مرز مهران باشیم.

به گزارش ایرنا، مراجعه انبوه زائران اربعین حسینی به مرز مهران آنهم پیش از موعد نسبت به سال‌های گذشته علاوه بر ازدحام در پایانه مرزی، باعث ترافیک شدید و کندی حرکت در جاده‌های استان ایلام شده است.

در فاصله  ۱۰ روز مانده به اربعین حسینی ترافیک در جاده‌های ایلام به حدی سنگین و طولانی است که مدت زمان پیمودن مسیر به چند برابر روزهای عادی به ویژه در ساعت‌های ابتدایی و انتهایی روز افزایش یافته است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون زائران از مرزهای چهارگانه عازم کربلای معلی شده‌اند که مرز مهران به تنهایی ۵۳ درصد زائران را به خود اختصاص داده است.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام اربعین حسینی مرز مهران اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

هزاران زائر حج تمتع، در یک همایش آموزشی ـ توجیحی با مسائل عبادی و سیاسی حج آشنا شدند تا آمادگی لازم را برای حضور در این سفر معنوی کسب کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همایش آموزشی ـ توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، روز گذشته در دو نوبت در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.

این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی‌های استاد فقه و احکام حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده همراه بود. 

امسال 87 هزار و 550 زائر حج در قالب 622 کاروان، از 23 اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد که در این بین بیش از 15 هزار زائر از استان تهران در قالب 62 کاروان مدینه قبل و 44 کاروان مدینه بعد است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در حاشیه برگزاری این همایش از زائران خواست، رفتارشان در کشور میزبان به گونه‌ای باشد که سفیر معنوی جمهوری اسلامی ایران و شهدای ایران اسلامی باشند.

وی در راستای منویات مقام معظم رهبری چند توصیه به زائران سرزمین وحی ارائه کرد و گفت: حجاج ایرانی نخست اخلاق حسنه را سرلوحه کار خود کنند و در این سفر اصلاح رفتاری داشته باشند. همچنین این عزیزان نسبت به وحدت بین مسلمانان اهتمام داشته باشند و قرآن محوری را در راس فعالیت ها و برنامه های خود قرار بدهند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه همواره تغییراتی در حج اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ساله برنامه‌هایی در سرزمین وحی و کشور خودمان برگزار می‌شود و شرایط نیز متناسب با آن تغییر می‌یابد، به عنوان مثال کاهش تعداد کارگزاران و در مقابل افزایش تعداد حجاج از تغییراتی است که امسال نیز بار دیگر در حج تمتع شاهد آن هستیم.

انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر

به گفته مسئولان حوزه حج و زیارت، در حج تمتع گذشته به تعداد 5 کاروان از عوامل و خادمان کاسته و به تعداد زائران افزوده شد و در ادامه این روند امسال نیز 2 کاروان با ظرفیت 220 نفر به تعداد زائران افزوده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند