Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@20:37:59 GMT

آغاز مرحله دوم انتقال آب به تالاب گاوخونی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۱۰۰۴

آفتاب‌‌نیوز :

"مسعود میرمحمد صادقی"گفت: مرحله دوم انتقال آب به تالاب گاوخونی، هم‌زمان با روزهای پایانی توزیع آب در شبکه‌های شرق و خاتمه دوره توزیع آب کشاورزی در شبکه‌های غرب اصفهان، با بازگشایی سد رودشتین از روز 11 مهرماه آغاز و با خاتمه توزیع آب در شبکه این سد در روز 13 مهرماه به بیشینه خود رسید.

وی افزود: با توجه به خشکی مسیر 130 کیلومتری رودخانه زاینده‌رود از محل سد رودشتین تا تالاب گاوخونی و نیز خشکی آن در فصول گرم سال به مدت شش ماه متوالی، در نهایت آب رهاسازی شده پس از 6 روز به ورودی تالاب گاوخونی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه حجم آب انتقالی در شش روز اول، بالغ بر 4 میلیون مترمکعب است، افزود: در شش روز اول انتقال آب به تالاب، دبی متوسط بیش از 9 مترمکعب در ثانیه و بین 4 تا 17 مترمکعب در ثانیه متغیر بوده است.

صادقی افزود: علاوه انتقال آب به تالاب، مناطق پایین‌دست سد رودشتین، به‌صورت کامل احیا شده و آثار روانی و زیست محیطی مفیدی برای ده‌ها شهر و روستای پایین‌دست از جمله مهم‌ترین آنها شهرهای "اژیه" و "ورزنه" داشته است.

وی یادآور شد: مرحله اول انتقال آب به تالاب گاوخونی از اواسط اسفند 1397 آغاز و تا یازدهم فروردین ماه 1398 (زمان شروع توزیع آب کشاورزی در شبکه‌های شرق اصفهان) ادامه یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: در آن دوره نیز با استفاده از رواناب‌ ناشی از سیلاب‌های بهاره زاینده‌رود، حجم آب قابل ملاحظه‌ای روانه تالاب شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تالاب گاوخونی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد

ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را در پاسخ به ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ما با یاری خدا آغاز اجرای مرحله چهارم عملیاتمان را در راستای انجام دستورات عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن و حمایت از مظلومیت ملت فلسطین اعلام می‌کنیم.

به نقل از المسیره، این بیانیه همزمان با تظاهرات میلیونی مردم صنعا با شعار «وفاداری حامیان یمنی به آزادگان غزه» صادر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد
  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری
  • همسطح سازی حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب شرب شهرستان میاندوآب
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد