Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نفتکش ایرانی در دو انفجار جداگانه در نزدیکی بندر جده عربستان دچار انفجار در بخش بدنه شد.
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا، نفت کش ایرانی SABITY متعلق به شرکت ملی نفتکش صبح امروز در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت‌های 5 و 5 و 20 دقیقه صبح در 60 مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.
خوشبختانه همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم و ایمن بوده و کشتی نیز اکنون در وضعیت با ثباتی قرار دارد و تنها بدنه کشتی اندکی آسیب دیده است که کارکنان کشتی در صدد کنترل آن هستند.
کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت در حال بررسی وضعیت و علل این حادثه هستند.
خوشبختانه همه خدمه کشتی نیز در وضعیت ایمن قرار دارند.

علت انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ
نفتکش ایرانی در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک در دو نقطه منفجر شده و دو مخزن نفتکش دچار آسیب شده است.
کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت در حال بررسی وضعیت و علل این حادثه هستند.
بر خلاف برخی اخبار منتشر شده هیچ گونه حریقی در کشتی رخ نداده است و کشتی کاملا در وضعیت باثبات قرار داشته و خوشبختانه همه کارکنان در وضعیت کاملا ایمن و سالم به سر می برند.

نشت نفت کشتی متوقف شد
بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از کشتی سانحه دیده SABITI نشت نفت از کشتی به حداقل رسیده است.

تکذیب انتشار تصاویر متعلق به کشتی ایرانی در سایت های خبری
شرکت ملی نفتکش اعلام کرد تصاویر منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری که یک کشتی دچار حریق را نشان می‌دهد متعلق به کشتی SABITI نیست.
این کشتی دچار حریق نشده و به طور کامل در وضعیت باثبات قرار دارد. نشت نفت از کشتی نیز تقریبا متوقف شده است.

هیچ طرفی هیچ گونه کمکی به نفتکش ایرانی نکرده است
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: هیچ طرفی هیچ گونه کمکی به نفت کش ایرانی که صبح امروز در 60 مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار سانحه شد، نکرده است.
نصرالله سردشتی در ادامه افزود: نفت‍کش هنوز ادامه مسیر نداده است و مسیر نفتکش را برای خروج از دریای سرخ تغییر خواهیم داد.

نفتکش ایرانی تغییر مسیر می‌دهد
نصرالله سردشتی با اشاره به این موضوع که پس از حادثه برای نفتکش ایرانی هیچ طرفی کمکی نکرده است گفت: نفتکش ایرانی تغییر مسیر می‌دهد.
نصرالله سردشتی گفت: یک فروند نفت‌کش ایرانی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش صبح امروز در 60 مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است، دو مخزن اصلی نفت در سمت راست کشتی آسیب دیده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به این موضوع که خدمه نتفکش در سلامت کامل هستند گفت: ما وضعیت اضطراری را اعلام کردیم و کشتی های گذری چه در مسیر خروج از دریا و چه کشتی هایی که نزدیک کشتی اسیب دیده بودند، هیچ کمکی به کشتی ما نکردند.
سردشتی خاطرنشان کرد که نفتکش ایرانی هنوز مسیر خود را از سرنگرفته است و به محض آغاز سفر، مسیر خود را برای خروج از دریای سرخ تغییر می دهد.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: درحال حاضر، اشکال کشتی برطرف شده و کشتی به حالت عادی برگشته است و نشتی نفت دریا را کنترل کردیم. در حال حاضر ، کشتی تحت کنترل است و علت حادثه را بررسی می کنیم.
وی یادآور شد: کشتی ادامه مسیر نداده و مسیر ان را برای خارج شدن از دریای سرخ تغییر دادیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انفجار نفتکش ایرانی دریای سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، شرکت امنیت دریایی امبری انگلیس اعلام کرد که یک کشتی کانتینری با پرچم مالت، از جیبوتی به مقصد جده عربستان، در دریای سرخ هدف حمله حداقل سه موشک قرار گرفته است.

امبری با هشدار به کشتی‌های عبوری از دریایی سرخ اعلام کرد که دلیل هدف گرفته‌شدن این کشتی، روابط تجاری اپراتور آن با اسراییل بوده است.

ارتش ملی یمن با هدف اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور برقراری آتش‌بس در نوار غزه و خروج اشغالگران از این باریکه، شروع به هدف قرار دادن کشتی‌های وابسته یا متعلق به اسراییل در دریای سرخ و خلیج عدن اقدام و تاکید کرده است مادامی که آتش‌بس برقرار نشود، به حمله‌های خود ادامه خواهد داد. در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6092124

دیگر خبرها

  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ