Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@10:39:55 GMT

بمباران تل ابیض توسط جنگنده‌ های ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۱۳۲۶

بمباران تل ابیض توسط جنگنده‌ های ترکیه

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه از آغاز رسمی عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه با اعلام این که عملیات نظامی در شمال سوریه با نام «چشمه صلح» است، همچنین گفته است که عملیات «چشمه صلح» علیه داعش و پ.ک.ک/ی.پ.گ است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین هدف از این عملیات را جلوگیری از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی کشورش و بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اردوغان، عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی خواهد کرد و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود.

بمباران شدید تل ابیض از سوی جنگنده های ترکیه

سانا گزارش داد: جنگنده های رژیم ترکیه تل ابیض در حومه شمالی الرقه را به شدت بمباران کردند.

از سوی دیگر وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: ۹ تروریست «پ ک ک» و «پ ی د» و «ی پ گ» در جریان عملیات هوایی علیه تروریستها در شمال سوریه کشته شده اند. تعداد تروریستهایی که از زمان شروع عملیات چشمه صلح در منطقه شرق فرات کشته شده اند به ۲۲۸ نفر رسیده است.

معاون اردوغان: عزم جدی برای مبارزه با تروریسم داریم

فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه گفت: «پ ک ک» و «پ ی د» به حمله به غیرنظامیان و کودکان ادامه می دهد. آنکارا عزم جدی برای مبارزه با تروریسم دارد و در این زمینه هرگز کوتاه نخواهد آمد.

آمار ارائه شده از سوی کُردها درباره تلفات جنگ

منابع کُردی اعلام کردند که ۳ نفر از نیروهای قسد و ۵ نفر از نظامیان ترکیه و ۲۲ نفر از نیروهای وابسته به آنکارا کشته شده اند.

این منابع از منهدم شدن ۵ تانک و سرنگونی ۶ پهپاد ترکیه خبر دادند.

آمار ارائه شده از سوی ارتش ترکیه و مخالفان سوری درباره تحولات جنگ

اما ارتش ترکیه کشته شدن یک نظامی خود را تایید و اعلام کرده که بیش از ۱۸۰ مرکز وابسته به نیروهای قسد را هدف قرار داده است.

این در حالی است که منابع وابسته به مخالفان سوری گزارش دادند: از زمان شروع حمله ترکیه به شمال شرق سوریه بیش از ۷۰ هزار غیرنظامی از مناطق خود فرار کرده اند. نظامیان ترکیه و گروههای وابسته به آن بر ۱۱ روستا مسلط شده اند و ۴۶ نفر از نیروهای قسد کشته شده اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: چشمه صلح تل ابیض تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۱۱ تروریست در دو عملیات جداگانه اطلاعاتی نیروهای امنیتی پاکستان در خیبرپختونخواه کشته شدند.

ارتش پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی در دره اسماعیل خان عملیاتی را علیه تروریست‌ها انجام دادند که تبادل آتش میان دو طرف به کشته شدن ۱۰ تروریست انجامید.

نیروهای امنیتی پاکستان عملیات دیگری در منطقه وزیرستان شمالی انجام دادند که در آن یک تروریست کشته شد.

بنا به اعلام ارتش پاکستان، مقادیر فراوانی تسلیحات و مهمات از تروریست های کشته شده به دست آمده است.

گفته می شود این تروریست ها در چند عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان شرکت کرده بودند.

پیشتر مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام آباد پاکستان اعلام کرده بود در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۴۵ حمله تروریستی در پاکستان انجام شده. در این حملات ۲۸۱ نفر از جمله نظامیان و شهروندان عادی کشته شده اند.

کد خبر 6086780

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • دستاوردسازی خیالی با بمباران رفح
  • پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه
  • بمباران شدید بیت لاهیا در شمال غربی غزه