Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@23:18:51 GMT

حملات هوايي ترکيه به راس العين

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۱۳۸۷

حملات هوايي ترکيه به راس العين

خبرگزاری آریا- نیروی هوایی ترکیه شهر‌های راس العین و تل ابیض را بمباران کردند.
گزارش خبرگزاری آریا از آخرین تحولات مربوط به حمله نظامی ترکیه به سوریه:
شبکه الجزیره تصاویر زنده از حملات ترکیه به شهر تل ابیض در سوریه پخش کرد
در این تصاویر دیده می‌شود که یک منبع سوخت کنار یک برج مخابراتی به شدت در حال سوختن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از تل ابیض ده‌ها نقطه دیده می‌شود که هدف حملات هوایی و توپخانه ارتش ترکیه قرار گرفته اند.

ارتش ترکیه تا عمق هشت کیلومتری وارد خاک سوریه شدند
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنگار این شبکه گزارش داد: ارتش ترکیه و مخالفان مسلح کنترل شماری از روستاهای تل ابیض را به دست گرفتند و تا عمق هشت کیلومتری داخل سوریه رسیدند.

حمله به یگان وابسته به قسد در حومه الرقه
شبکه تلویزیونی الجزیره  به نقل از خبرنگار این شبکه گزارش داد: جنگنده های ترکیه تیپ 93 وابسته به نیروهای «سوریه دموکراتیک» در عین عیسی واقع در حومه الرقه را هدف قرار دادند.

کشته شدن 14 نفر از گروه های وابسته به ارتش ترکیه در شرق راس العین
شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع کُرد گزارش داد: "قسد" با حمله گروه های وابسته به ارتش ترکیه در شرق رأس العین مقابله کرد و 14 نفر از آنها را به قتل رساند.
این منابع همچنین از پیشروی زمینی ارتش ترکیه به سمت پنج روستا در شرق رود الجلاب در حومه تل ابیض در استان الرقه خبر دادند.

قسد از کشته شدن پنج نظامی ترکیه خبر داد
شبکه تلویزیونی الحدث  گزارش داد: نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) از انهدام چهار تانک متعلق به ارتش ترکیه در مرزهای تل ابیض خبر دادند.قسد در بیانیه ای با اعلام کشته شدن پنج نظامی ترکی تاکید کرد اجساد آنها را نزد خود نگه می دارد.
قسد افزود با تلاش برای پیشروی ارتش ترکیه در محور تل حلف و علوک مقابله کرد.

ورود ارتش ترکیه به چندین روستا در حومه شمالی الرقه
خبرنگار العالم گفت خبرهایی از حمله زمینی ارتش ترکیه و ورود آن به روستاهای الیابسه، المنبطج، الحاویه و بیر عاشق از توابع شهر تل أبیض در حومه شمالی الرقه منتشر شده است.

 پیشروی ارتش ترکیه تا پنج کیلومتری غرب راس العین
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع میدانی از پیشروی ارتش ترکیه تا عمق پنج کیلومتری غرب شهر راس العین در مرزهای سوریه و ترکیه خبر داد.این منابع گفتند ارتش ترکیه کنترل شماری از روستاها و مواضع را در غرب شهر تل ابیض به دست گرفت.

پیشروی زمینی ارتش ترکیه به سمت حومه الحسکه و الرقه
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: خبرها از پیشروی زمینی ارتش ترکیه به سمت شماری از روستاهای حومه الحسکه و حومه شمالی الرقه حکایت دارد.

ارتش ترکیه کنترل شماری از روستاهای شمال سوریه را به دست گرفت
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی به نقل از منابع میدانی گزارش داد: ارتش ترکیه با پیشروی در شرق شهر تل ابیض در سوریه کنترل شماری از روستاها را به دست گرفت.
منابع میدانی گفتند ارتش ترکیه, مواضع گروه موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک در حومه شهر راس العین را هدف حمله زمینی قرار داد.

ارتش ترکیه در حال برچیدن دیوار نزدیک روستای تل حلف در شمال سوریه است
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ارتش ترکیه عملیات برچیدن دیوار نزدیک روستای تل حلف در غرب رأس العین در شمال غرب استان الحسکه سوریه را آغاز کرد.

اعزام نیروهای بیشتر به سوریه
شبکه تلویزیونی الحدث اعلام کرد: پس از آنکه ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد, نیروهای اضافی به مرزهای ترکیه با سوریه اعزام کرد.

ادامه حملات هوایی به راس العین و تل ابیض
شبکه تلویزیونی الحدث  به نقل از خبرنگار این شبکه از حمله هوایی صبح امروز نیروهای ترکیه به شهر رأس العین و تل ابیض خبر داد.
خبرنگار الحدث افزود نیروهای کماندو ترکیه مشارکت در نبردها (در شمال سوریه) را آغاز کردند.

بر اثر اصابت خمپاره به داخل خاک ترکیه 17 نفر مجروح شدند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا ؛ در دومین روز از آغاز عملیات برون‌مرزی ارتش ترکیه در خاک سوریه ظهر امروز چهار گلولۀ خمپاره که از شمال سوریه شلیک شد‏، در شهرک منطقۀ مرزی آکچاکاله 17 شهروند ترکیه‌ای را مجروح کرد.
در پی این حادثه تعداد زیادی نیرو‌های امداد، آمبولانس و پلیس به منطقه و محل‌های حادثه اعزام شدند.
نیرو‌های امنیتی محلی از مردم خواسته اند حد الامکان از منازل خود خارج نشوند. نیرو‌های مسلح ترکیه با هدف مبارزه با نیرو‌هایی که از آنان به عنوان تروریست یاد می‌کند روز گذشته پس از بمباران بخشی از مناطق در شمال سوریه وارد خاک این کشور شدند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ظهر امروز گفت: طی حدود 20 ساعتی که از آغاز عملیات می‌گذرد 109 نیروی تروریستس از پای درآمده و تعداد زیادی از آنان نیز تسلیم شده اند.

بیانیه وزارت خارجه سوریه
وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای افزود برخی تشکلهای کردی که دل در گرو طرح آمریکا بسته اند مسئول رویدادهایی هستند که در شمال شرقی سوریه رخ می دهد.
گزارشگر الاخباریه سوریه در گزارشی گفت تحول خطرناکی در تجاوزات رژیم ترکیه پس از سالها حمایت آنکارا از تروریسم در سوریه رخ داده است. این تحول خطرناک نیز اجرای نمایشنامه عقب نشینی آمریکا از مواضعی در تل ابیض و رأس العین بود . این عقب نشینی نمایشی پس از آن صورت گرفت که رژیم ترکیه با نادیده گرفتن توافقنامه آدانا و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد بر طبل جنگ کوبید.
سوریه بر مواضع روشنش در قبال تجاوز جدید رژیم ترکیه و تصمیم سوریه برای رویارویی با این تجاوز با همه ابزارهای قانونی تأکید کرد و برخی تشکلهای کردی را که دل در گرو طرح آمریکا بسته اند، مسئول رویدادهای کنونی دانست.
یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه بر عزم سوریه برای مقابله با این تجاوز با همه ابزارهای قانونی تأکید و خاطر نشان کرد لشکرکشی ترکیه به مرزهای سوریه نیز نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت است که همه این قطعنامه ها بر احترام به وحدت و سلامت و حاکمیت سوریه تأکید کرده است.
این منبع تأکید کرد سخنان مقامات ترکیه ای توجیه ناپذیر است و رفتار خصمانه رژیم اردوغان نشانگر طمع ورزیهای توسعه طلبانه ترکیه در قبال اراضی جمهوری عربی سوریه است.
این مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه، مسئولیت آنچه را که رخ می دهد متوجه برخی تشکلهای کردی دانست که دل در گرو طرح آمریکا بسته اند. وی افزود قبلا بارها به آنها در نشستهایی که با آنها برگزار شد درباره خطرات این طرح تذکر داده و گفته شد ابزارهایی در خدمت به سیاست آمریکا علیه میهن خود نباشند.
این منبع به دولت ترکیه درباره از دست دادن جایگاهش به عنوان طرف ضامن در فرآیند آستانه هشدار داد و گفت این کشور با تجاوز جدیدش به کل فرآیند سیاسی، ضربه زده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حملات هوایی ترکیه راس العین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره قطر بامداد یکشنبه از حملات هوایی شدید اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان ۶ مرتبه هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز تأیید کرد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو روستای «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت هدف بمباران هوایی قرار دادند.

گفتنی است که اسرائیل برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090475

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت