Web Analytics Made Easy - Statcounter

زعفر احدزاده در حاشیه تجلیل از برگزیدگان بیست و دومین جشنواره قصه گویی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قصه گویی میراث ارزشمند فرهنگی بوده که سینه به سینه از گذشتگان منتقل شده است، افزود: با توجه به تغییرات زندگی اجتماعی این فرهنگ رو به افول بوده و ظهور رسانه‌ها و شبکه‌های نوین مجازی نیز بر کمرنگ‌تر شدن آن تأثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آثار تربیتی قصه گویی در رشد هوش‌های هفت گانه و پرورش مهارت‌های شهروندی مشهود بوده و باید در راستای تقویت این هنر غنی از تمامی ظرفیت‌ها بهره برد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: از رسانه‌ها و دیگر نهادهای فرهنگی تقاضا می‌شود در نهادینه سازی فرهنگ قصه گویی خانواده‌ها پیشگام شوند تا به جای بهره مندی خارج از چارچوب شبکه‌های مجازی، گفتمان‌های درون خانوادگی به ویژه قصه گویی تقویت شود.

برگزاری بیست و دومین جشنواره قصه گویی در نمین

احدزاده در خصوص اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در خصوص تقویت فرهنگ قصه گویی گفت: مرحله استانی جشنواره قصه گویی در حضور ۲۶ منتخب و در ۳ رده کودک و نوجوان، زنان و مردان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار شد تا فرهنگسازی و علاقه مندسازی خانواده‌ها به گرایش هر چه مناسب نسبت به این رویکرد فرهنگی هدفگذاری شود.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با هدف تفویض اختیار به دیگر شهرستان‌ها و تقویت باورهای فرهنگی در دیگر شهرها، مرحله نهایی بیست و دومین جشنواره قصه گویی به شهرستان نمین اعطا شد که خوشبختانه میزبانی خوبی را نیز شاهد هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در خصوص ظرفیت فرهنگی شهرستان نمین نیز گفت: استقبال خانواده‌ها از برگزاری این جشنواره چشمگیر بوده به طوری که ظرفیت سالن در هر بار اجرا پر می شد.

احدزاده ادامه داد: این شهرستان از قابلیت میزبانی دیگر رویدادهای فرهنگی در سطح ملی و حتی بین‌المللی نیز برخوردار است، به شرط آن که در ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز این منطقه همت مضاعفی انجام پذیرد.

رشد ۳ برابری شرکت کنندگان در جشنواره قصه گویی اردبیل

احدزاده با بیان اینکه در سال گذشته تنها ۵۸ شرکت کننده در مرحله شهرستانی جشنواره قصه گویی حضور داشتند، افزود: امسال با علاقه مند سازی بیشتر خانواده‌ها با رشد بیش از ۳ برابری شرکت کنندگان مواجه بودیم تا حاضران در این جشنواره به ۱۶۰ نفر برسند.

وی ادامه داد: در مرحله نهایی جشنواره قصه گویی کشور در سال ۹۷، سه شرکت کننده اردبیلی خوش درخشیده و امیدواریم در سال جاری نیز موفقیت نمایندگان استان ادامه دار باشد.

به گفته وی پیش از این اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان از شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و مشگین‌شهر در رویدادهای مختلف ملی مرتبط با کودک و نوجوان حائز رتبه‌های برتر شدند و امید است با هم افزایی و تلاش بیشتر شاهد درخشش اعضای کانون دیگر شهرستان‌های استان نیز باشیم.

کد خبر 4743330

منبع: مهر

کلیدواژه: قصه گویی تربیت کودکان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر ایلام گرگان قزوین شیراز گردشگری زائران اربعین بیرجند شهرکرد استانداری سمنان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان

دریافت 5 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تماشاخانه سیار در فرهنگسرای ولایت در منطقه خضر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شد.

کد خبر 6093037

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است