Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم ممبینی همسر کاووس سیدامامی متهم پرونده معروف به فعالان محیط زیستی که بهمن سال ۹۶ در اوین خودکشی کرد، با رفع دستور قضایی مبنی بر ممنوعیتش برای خروج از کشور، از ایران رفت.

پیام‌درفشان وکیل همسر کاووس سیدامامی با اعلام این خبر به ایرنا اظهار کرد: بر اساس طرح و پیگیری مساله در بخش مرکزی دادستانی تهران و دادسرای انتظامی قضات و پیرو مذاکرات انجام گرفته بین مسئولین دادسرای انتظامی قضات و سرپرست دادسرای اوین به عنوان مقام قضایی صادرکننده دستور ممنوع‌الخروجی و نهاد امنیتی مسئول پرونده، دستور رفع ممنوع‌الخروجی موکل صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وکیل دادگستری افزود: در این راستا موکل با اخذ گذرنامه به صورت قانونی و بدون ایجاد هرگونه مشکل و مانع از کشور خارج و نزد فرزندان خود به کانادا رفته است که بنا بر تصمیم خودشان بعد از خروج از کشور، مساله به من اعلام شد و اکنون بنا بر اهمیت مساله و احترام به افکار عمومی، کلیت سیر امر منعکس می‌شود.

کاووس سید امامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) و از فعالان محیط زیستی بود که اوایل بهمن ۹۶ به همراه چند نفر دیگر از فعلان محیط زیستی بازداشت و بر اساس آنچه از مسئولان قضایی اعلام شد، ۱۹ بهمن در زندان اوین خودکشی کرد و درگذشت.

به دنبال این قضیه و تشکیل پرونده برای فعالان محیط زیستی، مریم ممبینی همسر ماووس سیدامامی نیز با دستور مقام قضایی ممنوع‌الخروج شد و چند مرتبه نیز از او به عنوان مطلع تحقیق به عمل آمد. دستور ممنوع‌الخروجی ممبینی دی سال ۹۷ دوباره تمدید شد که وکلای وی از سرپرست دادسرای امنیت به عنوان صادر و تمدیدکننده دستور ممنوع‌الخروجی به دادسرای انتظامی قضات شکایت کردند تا اینکه دستور مزبور رفع شد.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

 به گزارش تابناک، جواد ستوده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان اظهار کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

ستوده عنوان کرد: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط‌زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می‌رود این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
 

دیگر خبرها

  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان